Tomer Neuberg/Flash90

תחנת הרכבת בנתב"ג תיסגר לבאים מחו"ל; צמצומים ברשות שדות התופעה

הקורונה משביתה את נתב"ג: הנסיעה מתחנת נתב"ג תותר רק לעובדי נמל התעופה וצוותי האוויר – שיזוהו באמצעות תג עובד. נוסעי טיסות הפנים ידרשו להציג את כרטיסי הטיסה. מאות עובדים ברשות שדות התעופה יצאו לפנסיה מוקדמת או לחופשה ללא תשלום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאור ההחלטה, שנתקבלה אתמול (שני) כי כל מי ששב לארץ מחוץ לארץ ייכנס לבידוד של 14 ימים ולאחר בחינת הנושא הוחלט לבצע שינויים, כך שתחנת הרכבת תמשיך לפעול, אולם הנסיעה תיאסר רק על מי שנחתו בארץ ונדרשים בבידוד. נוסעי טיסות הפנים הנוחתים בטרמינל 1 – יוכלו להמשיך ולהשתמש בשירותי הרכבת כרגיל.

ממשרד התחבורה נסמר כי ההחלטה התקבלה לאחר סדרת דיונים בראשות שר התחבורה, חה"כ בצלאל סמוטריץ, מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, מנהל הרשות הארצית לתח"צ, אמיר אסרף, מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מיקסנר וגורמי המקצוע בנושא המשך פעילות תחנת הרכבת בנמל התעופה בן גוריון.

על פי החלטת גורמי המקצוע נקבע כי תתאפשר נסיעה ברכבת מתחנת נתב"ג רק לעובדי נמל התעופה וצוותי האוויר והקרקע ובהם נציגי החברות הזרות, שיזוהו באמצעות הצגת תג עובד. בנוסף תתאפשר נסיעה ברכבת לנוסעי טיסות הפנים בלבד. זיהויים יתאפשר באמצעות כרטיסי הטיסה שבידיהם. הצגת כרטיס הטיסה היא תנאי הכרחי לעלייה לרכבת, ובלעדי הכרטיס לא תתאפשר נסיעה ברכבת.

על פי הודעת משרד התחבורה, צוותי הביטחון של הרכבת יהיו אחראים על אכיפת הנהלים החדשים, שייכנסו לתוקף החל ממחר (רביעי). משרד התחבורה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ורכבת ישראל קוראים לציבור להישמע להוראות הפקחים, וממי שנדרש להיות בבידוד שלא לבצע נסיעות בתחבורה הציבורית, על מנת שלא לסכן את כלל הציבור.

מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה כי, "ההחלטה על איסור כניסת הבאים לישראל לרכבת בתחנת נתב"ג היא החלטה חשובה למען בריאות העובדים והנוסעים ברכבת ואנו מברכים על כך. יחד עם זאת יש לוודא כי תתקיים האכיפה הנדרשת וינתנו הכלים לכך. כמו כן, יש לוודא כי הודעה מסודרת, לכל השבים לארץ על איסור הנסיעה ברכבת (בכל התחנות לא רק בנתבג), תינתן להם עם רגע הנחיתה בישראל".

"בנוסף", אומרים בוועד, "לאור העובדה כי מגמת ההתפשטות של הנגיף נמשכת, יש לקבוע נהלי התגוננות לכל עובדי הרכבת בכל רחבי הארץ ולקבוע דרכי התנהלות של ציבור הנוסעים בכל התחנות והרכבות. לצערנו ישנם נושאי הנגיף וחולים שאולי עדיין לא יודעים כלל על מחלתם וממשיכים לנסוע ברכבות. יש להבטיח את שלום העובדים ואת שלום ציבור הנוסעים ולנקוט בצעדים שיצמצמו ככל הניתן חשיפה".

בתוך כך, מוקדם יותר נמסר מרשות שדות התעופה כי לאור החלטת הממשלה, טרמינל 1 ימשיך לעבוד עבור הטיסות הפנים ארצי (לעת עתה). על פי תנועת הנוסעים בפנים ארצי תבחן השפעת התנועה בצמצום כוח אדם במשמרות של נמל התעופה רמון. נמל התעופה רמון ימשיך להיות כשיר גם בלילה לעת עתה.

הפעילות המבצעית של טרמינל 3 תתבצע מזרוע C ו D בלבד (כלומר סגירת שתי זרועות). המגזרים של הצ'ק אין בקומת הקרקע (G ) והאוהל המיוחד יסגרו לפעילות וכלל פעילות הטרמינל תצא מקומה 3. חטיבת המסחר פועלת בתאום עם הזכיינים על מנת למצוא את הפתרון הנכון והאיזון בהשפעות האירוע על הפעילות המסחרית שלהם.

חטיבת הכספים בוחנת את ההוצאות השוטפות ופועלת בבחינה יום יומית של כלל התקציבים ברשות על מנת לצמצם בהוצאות השוטפות והקפאת תוכניות פיתוח על מנת לשמור על איתנות פיננסית. בתאום עם הוועדים כלל העובדים הזמניים יצאו לחופשה ללא תשלום, כמו כן, יוצאו לחופשה שנתית עובדים וזאת על פי הצורך המבצעי ושיקול דעתם של המנהלים.

בכל אחת מיחידות הרשות תבחן מצבת כ"א על מנת לצמצום במשרות הקבועות. בתאום עם האוצר והוועדים עובדים יצאו לפרישה מוקדמת. חטיבת הביטחון תעשה ניתוח תנועת הנוסעים ותרד לרמה מבצעית נדרשת לעובדים במשמרת וזאת מעבר ל-150 המשרות שכבר קוצצו, מדובר במאות עובדי ביטחון שיוצאו לחל"ת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צמצומים ברשות שדות התופעה, אתם באמת חתיכת תופעה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture