יונתן סינדל / Flash90

אורלי לוי: "כחול לבן הפרה הבטחת בחירות – לא אמליץ על גנץ ולא על ביבי"

יו"ר מפלגת גשר ח"כ אורלי לוי אבקסיס התייחסה להחלטתה שלא לתמוך בממשלת המיעוט ואמרה כי "השתדלנות הבלתי נתפסת של הגנרלים האלו ממש מביכה. פתאום בל"ד זה לא מוקצה, ויזבק, שהם תמכו בפסילתה, עוברת תהליך של הכשרה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי־אבקסיס התייחסה הבוקר (שישי) בראיון ל'ידיעות אחרונות' למהלך שעשתה השבוע בו הודיעה כי היא לא תומכת בהקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, וזאת נגד דעת המפלגה בו היא משובצת ואמרה כי, "לפני הבחירות גנץ ומפלגתו אמרו באופן ברור שהם לא יקימו ממשלה בתמיכת המשותפת ובל"ד, זו הפרה בוטה של ההבטחות".

ח"כ לוי אבקסיס דחתה את טענות מר"צ שהיא גנבת קולות ואמרה כי, "אנשי מרצ מתפארים בקולות שלא ממש קיימים, כפי שהוכח בתוצאות הבחירות. רבים מפעילי מרצ אפילו לא התביישו להופיע בתקשורת ולהתגאות בכך שהצביעו למשותפת. כל החיבור הזה נכפה עלינו באווירה של לחץ מכל עבר ובפרט מכחול לבן עצמה, שחששה
שמרצ תיעלם. אז בתור מי שקיבלו חבל הצלה לכנסת – ראוי שיצטנעו קצת".

אבקסיס טוענת כי, "עמיר פרץ ידע היטב את עמדותיי, עם רובן גם הסכים. אי־אפשר לומר שהוא הופתע. יש לזכור שכל חלק רואה את האינטרס האישי שלו. מצביעי
אמת יכולים לראות את זה איך שהם רוצים – הפתעה, מציאות או אכזבה. אך אחזור ואזכיר להם שאינני חברה לא בעבודה ולא במר"צ, אני סיעה עצמאית, וכל דרך שהיא דרך חתחתים שלא תואמת את השקפותיי ונראית לי מסוכנת, יש לי את החופש וגם את החובה לעצור אותה. אינני בכיסו של אף אחד".

אורלי לוי מספרת כי, "יומיים אחרי הבחירות הייתה לי פגישה עם עמיר. דיברנו במשך שעתיים. ביקשתי ממנו שיפרק את החיבור עם מר"צ. בסיכום איתם הובהר גם בעל פה וגם בחוזה בכתב, שמדובר בחיבור טכני רק לצורך הבחירות. הבחירות חלפו ולא ראיתי שום סיבה שמרצ וגשר, שתהום פעורה ביניהן, ימשיכו לשתף פעולה".

אך למרות המשבר היא בוחרת להמשיך את החיבור עם עמיר פרץ ואומרת, "החיבור שלי עם עמיר הוא מהותי. שנינו בחרנו לשים בחזית את הנושאים החברתיים, אבל החיבור עם מר"צ שנכפה עלינו, היה טכני בלבד. עמיר ביקש עוד זמן. הסכמתי לתת לו. במשך השבוע זה הלך ונמרח, והדיבורים על הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת בל"ד התגברו. הרגשתי שנוצרת כאן מציאות בלי שישמעו את קולי. דיברתי עוד כמה פעמים טלפונית עם עמיר וביום שלישי הרגשתי שהגיעו מים עד נפש".

לדבריה של יו"ר מפלגת גשר, עמיר פרץ לא הופתע מהמהלך שלה, אך בכל זאת העיתוי היה לו קצת קשה. "דיברתי איתו טלפונית במשך יותר משעה. הסברתי שלא יכולתי להמתין עוד כי הרגשתי שעוד רגע הרעיון של הליכה עם בל"ד יהפוך למציאות ואי אפשר יהיה להחזיר את הגלגל לאחור. הייתה שיחה. לא היו צעקות. הבהרתי
לו בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים את עמדתי".

ח"כ אבקסיס חושפת דבר מפתיע, כי למרות ההודעה הנחרצת השבוע של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי דעתו בעניין ישיבה עם הרשימה הערבית המשותפת לא השתנתה, "הרגשתי שזאת הדקה התשעים. שליברמן כבר נכנע ללחץ ומסכים למהלך הזה".

אבקסיס הסבירה את עמדתה באשר המשך שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי, "ההתנגדות שלי לנתניהו היא עקרונית. אני רוצה להחליף את שלטונו כי אני רוצה להחליף את המדיניות האנטי־חברתית שלו. המסר 'רק לא ביבי' לא מספק אותי. אני היחידה שהצעתי תוכנית חברתית חלופית. גשר הביאה מצע מפורט וייחודי שהשקעתי בו ימים רבים של חשיבה. הצבעתי נגד התקציב האנטי־חברתי בממשלה שהייתי חברה בה. התנגדתי למתווה הגז. דאגתי להשמיע את הקול השפוי והנקי שלי ושילמתי על זה מחיר".

בנוסף אמרה: "יש לי גם בעיה עקרונית עם כתבי האישום של ביבי. הייתי בין הראשונים שאמרו את דעתם בעניין. אני חושבת שראש ממשלה של מדינה כל כך מורכבת כמו ישראל, לא יכול לנהל מדינה ובמקביל לנהל גם את ההליך נגדו בבית משפט".

ח"כ אורלי לוי דוחה בתוקף את הטענות שאומרות כי הליכוד הציע את תפקיד נשיא המדינה לאביה דוד לוי תמורת החלטתה שלא לתמוך בהקמת ממשלת מיעוט, ואומרת כי, "כל הסיפור הזה לא היה ולא נברא. אף אחד לא הבטיח לי שום דבר, לא בנוגע לעצמי ולא בנוגע לאבי. זה פשוט קשקוש שמישהו המציא. אף אחד אפילו לא שאל את אבי האם הוא רוצה להיות נשיא".

לסיום התייחסה על החלטת כחול לבן ללכת להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, שחברים בה גם תומכי טרור מובהקים, "אני באמת לא מצליחה להבין את שלושת הגנרלים, רמטכ"לים לשעבר שאיבדו כל כך הרבה חברים ופקודים, שמוכנים עכשיו לבנות ממשלה עם תומכי טרור. קטונתי מולם. אבל אני הקטנה לא מצליחה להבין מה קרה להם", אומרת אבקסיס.

"שלושתם וגם לפיד, התחייבו לציבור לפני הבחירות שלא יקימו ממשלת מיעוט בתמיכת יזבק. אז מה קרה פתאום? למה הם משקרים לציבור שלהם? מה אבד להם בדרך שגרם להם להתחיל במסע חיזור מביך ולבקש את תמיכת בל"ד?".

אורלי לוי מוסיפה: "השתדלנות הבלתי נתפסת של הגנרלים האלו ממש מביכה. פתאום בל"ד זה לא מוקצה, ויזבק, שהם תמכו בפסילתה, עוברת תהליך של הכשרה. הם טוענים בכחול לבן שההישענות על בל"ד תהיה חד־פעמית, רק בשביל להקים ממשלה. אין דבר כזה. ממשלה כזו תהיה תלויה לחלוטין בבל"ד בכל ההצבעות העתידיות בכנסת, בכל שאלה ביטחונית או מדינית הכי פשוטה. אי אפשר יהיה להעביר את התקציב בלעדיהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשרייך אורלי.
עוד צעד קטן ואת קונה עולמך.
בידייך להציל את עם ישראל
מכפירה.

בתור חרדי שמצביע שס אני פשוט גאה בך. אמיתית ונבונה. אשרייך!!!

דווקא מדברת דברי טעם

אל תתלהבו….
סתם מנסה להרוס לשנוא נפשה את התוכנית – הבוס שלה לשעבר ביבי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture