Yonatan Sindel/Flash90

דאגה בעולם התורה: יד ימינו של ליברמן מונה הלילה ליו"ר ועדת הכספים

"ליברמן הצליח לשים את האצבעות שלו סביב הגרון של עולם הישיבות": בתום סדרת דיונים נבחר הלילה רשמית ח"כ עודד פורר ליו"ר ועדת הכספים הזמנית. הליכוד: "מחנה הימין לא יתן לזה יד ולא ישתתף בדיונים ובהצבעות הלא דמוקרטיות הללו". הוקמו עוד 5 ועדות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שנה של הסתה נגד נציגי יהדות החרדית בכנסת בפרט ונגד הציבור החרדי בכלל, יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן שם הלילה (בין שני לשלישי) את ידו על אחד מעורקיה הראשיים של המדינה, שתשפיע גם על עולם התורה. ח"כ עודד פורר, מספר 2 במפלגה ששמה לה למטרה לקעקע כל דבר שבקדושה, נבחר הלילה ליו"ר ועדת הכספים הזמנית של הכנסת. "לראשונה מאז שנכנס לחיים הפוליטיים הצליח ליברמן לשים את האצבעות שלו סביב הגרון של עולם הישיבות", הגדיר זאת הפרשן החרדי הוותיק יעקב ריבלין.

פורר נבחר לתפקיד כחלק מסכמה רחבה שהובילה כחול לבן בין כלל המפלגות בגוש ה"אנטי ביבי" הכוללת את הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, כחול לבן והעבודה-גשר. הוועדה המסדרת בראשות יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן אישרה הלילה את הקמתן של 6 ועדות כנסת זמניות. חלק מהועדות, שהוקמו במיוחד לנושאים מסוימים, יצטרכו לעבור את אישור מליאת הכנסת, למעט ועדת הכספים וועדת חוץ וביטחון שפועלות מיד לאחר הודעה במליאת הכנסת, אותה מסר הלילה ניסנקורן בתום הקמת הוועדות.

בראשות ועדת חוץ וביטחון יעמוד ח"כ גבי אשכנזי מכחול לבן. בראשות ועדת הכספים יעמוד ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו. בראשות הוועדה המיוחדת להתמודדות המדינה עם משבר הקורונה יעמוד ח"כ עפר שלח מכחול לבן. בראשות הוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך יעמוד ח״כ ניצן הורוביץ מהעבודה-מרצ. בראשות הוועדה המיוחדת לעבודה ורווחה יעמוד נציג סיעת הרשימה המשותפת. בראשות הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית יעמוד נציג סיעת הרשימה המשותפת.

יצוין שחברי סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה עזבו את הדיון בוועדה המסדרת טרם ההצבעה תוך הבעת תרעומת על מה שלדבריהם מהווה הפרת הנוהג של הימנעות מריבוי ועדות בזמן ממשלת מעבר. קודם יציאתם הטיח יו"ר סיעת הליכוד ומרכז בלוק הימין בח"כים הערבים: "מכרתם את האיש שהיה בן ברית שלכם כל השנים, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ואתם נותנים לאויב הכי גדול שלכם אביגדור ליברמן, שדגל בטרנספר את הכבוד לקבל את הוועדה הזו".

מיד בתום הישיבה של הועדה המסדרת וההודעה במליאת הכנסת התכנסו חברי גוש השמאל-מרכז החברים בועדת הכספים בכדי לאמץ את המלצת הוועדה המסדרת ובחרו בח"כ עודד פורר לעמוד בראש הוועדה. יצוין שמאחר וחברי בלוק הימין-חרדים החרימו את הישיבה, לא נדרשה נוכחות מלאה ונציגי הרשימה המשותפת לא השתתפו בהצעה על מינוי פורר.
 
גם חברי ועדת החוץ והביטחון הזמנית של הכנסת התכנסו ובחרו באופן רשמי את ח"כ גבי אשכנזי לעמוד בראשה, בהתאם להמלצת הוועדה המסדרת. בוועדת החוץ והביטחון יהיו חברים 17 חברי כנסת: לכחול לבן יהיו 6 חברים, לליכוד 5, למפלגת העבודה שני חברים ולישראל ביתנו, ימינה, ש"ס ויהדות התורה חבר אחד לכל אחת. הליכוד, ש"ס, ימינה ויהדות התורה סירבו למסור את שמות נציגיהם לוועדה.

מיד לאחר מכן אישרו חברי הוועדה שהשתתפו בדיון, מטעם גוש השמאל-מרכז, את הקמתה של ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן. כזכור, ועדת המשנה למודיעין היא זו שהחלה בשבוע שעבר, ביום האחרון לכינונה של הכנסת הקודמת, את הדיון בהסמכת השב"כ לסייע במאמצים לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה. בראש ועדת המשנה יעמוד אשכנזי, והרכב הוועדה יכלול את ח"כ יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון וח"כ עמיר פרץ.

אשכנזי אמר כי, "אני משוכנע שחברי הוועדה מודעים לאחריותנו בעת הזו, וכמו בעבר, נמלא בצורה מקצועית את ייעודה בתקופה המורכבת שלפנינו. אנו מתכנסים לישיבה הראשונה של מליאת ועדת חוץ וביטחון עוד הלילה, בשל הצורך הדחוף להתחיל בפעילות הוועדה כבר הבוקר. ועדת המשנה לענייני מודיעין ושירותים חשאיים, אשר הוקמה הלילה, תתכנס בהקדם לדיון בשל חשיבות הנושא, ובהתאם לפסיקת בג"ץ שקובעת כי על הוועדה לפקח על שב"כ בהפעלת האמצעים הדיגיטליים במסגרת צמצום התפשטות נגיף הקורונה".

בתוך כך, בכחול לבן טענו הלילה כי יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, לא אפשר לכנס הלילה את המליאה בכדי להצביע על הקמת הוועדה המיוחדת להתמודדות עם משבר הקורונה וכן שלוש ועדות מיוחדות נוספות, כפי שקבעה הוועדה המסדרת. במפלגה העבירו אליו פניה דחופה בבקשה להעלות באופן דחוף את הקמת הוועדות בהתאם להחלטת הוועדה המסדרת, לא יאוחר מהיום (שלישי).

מהליכוד נמסר בתגובה לדיונים הלילה כי, "כחול לבן יחד עם ליברמן והמשותפת החליטו לגזול את הכנסת משניים וחצי מיליון מצביעי מחנה הימין, תוך דורסנות חסרת תקדים, התעלמות מכל נוהג קיים מאז ומעולם בכנסת, הם החליטו להקים לא פחות משש ועדות זמניות כשבכולן קבעו רוב לעצמם כשנציג מטעמם עומד בראשן, וזאת בניגוד מוחלט לחלוקת המנדטים הכוללת בין סיעות הכנסת ומהנוהל המקובל מזה 22 כנסות".

עוד נמסר כי, "מחנה הימין לא יתן לזה יד ולא ישתתף בדיונים ובהצבעות הלא דמוקרטיות הללו שדורסות ומתעלמות מ-58 חברי כנסת שהעם בחר, נמשיך להיאבק נגד ההתנהלות הבריונית והלא דמוקרטית של קואליציית גנץ-לפיד, ליברמן והיבא יזבק בשמם של כל אזרחי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף העולם כפשוטו. שונא יהודים מופקד שם. כל מצביעי כחול לבן יש להם יד בזה. והקורונה היא התוצאה

איפה ההסכם רב השנים בין ג' לערבים?
רשעים ומושחתים ,עוד מעט ליברמן יקח לנו הכל,
גפני חייב להתעורר ולנסות להיכנס לממשלה עם גנץ ולהאשיר את ליברמן בחוץ לפני שכולנו נסבול.

אין פורענות בעולם אלא בשביל ישראל…

אולי במקום לבכות ולא להבין מדוע כל זה קורה, הגיע הזמן להתחיל לעשות תשובה כנה ואמיתית. שמתחילה קודם כל בין אדם לחברו, ומשם ממשיכה לעבודת השם…

אין מה לפחד כלל ליברמן יש חברים חרדים 1 רחוב רשבם
1 בקרית הרצוג פינת גהה

בושה אין יותר תקציבים לעולם הישיבות יאיר לפיד וחבריו חוזרים לשלוט בארץ

אברכי הכוללים בסכנה יהיה קיצוצים בתקציב

אוריה צודקת. תשובה חשבון נפש ואהבת חינם. ה' מחכה לנו. והוא יטפל ברשעים האלה

הרב הקדוש מרוז'ין זצוק"ל אמר "לפני שמשיח יבוא… הנסיונות יהיו באמונה … אדם יגיד שמע ישראל יסתובב לראות שלא צוחקים עליו… ה' ירחם ,
הדרך להתנצל
רק ב א מ ו נ ת ח כ מ י ם

זה עונש על כך שבמקום לדאוג לחרדים התחילו לדאוג ל"גוש" כאילו אנחנו ציוניים לאומניים ,
ועל כך שבקמפיין של ש"ס תמונת מרן הרב עובדיה הוחלפה בתמונתו של ביבי המומר

לאשקלונאי זה לא סוף העולם ! הפוך זה תחילת עולם חדש של אמונה אמיתית שהכל ביד ה" וגם לב מלכים ושרים אין מה לחשוש וכשנהיה במקום הזה בדבקות אז בא משיח !!!!!!!!!!!!!!

בינתיים צריכים להתפלל שהמגיפה תעבור, כי אם זה ימשך חלילה בין כך הקופה תתרוקן ולא יהיה על מה לריב

דווקא כזה דבר מאותת לי על עוד סימן שהנה אנחנו פסיעה מן הגאולה!!! הכל כבר לא הגיוני שבעצם זה הכי הגיוני שיד ה עשתה זאת להבין שרק לבטוח ולהאמין בבורא עולם וכל השאר לא שווה כלום!!!

מי אתה פורר,משתלח בקדשי ישראל אנחנו ממש לא מפחדים שאתה שם, ה' מנהל את העניינים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture