יונתן סינדל / Flash90

סקר: 64% מהציבור סבור שהאסטרטגיה של ליברמן טיפשית וחסרת סיכוי

שנה של בחירות ופוליטיקה: 64.3% מהציבור הישראלי חושב כי האסטרטגיה של ליברמן טיפשית, רוב הציבור הישראלי חושב שהמהלך של לפיד ויעלון היה נאיבי וטיפשי, מנגד גנץ ואשכנזי מקבלים תמיכה ציבורית וגם: מי הוא הפרשן הפוליטי המוערך ביותר בקרב הציבור הישראלי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשנה האחרונה מדינת ישראל עברה משבר פוליטי שלא הייתה כמותה בהיסטוריה הצעירה של מדינת ישראל, במהלך השנה מי ששלטו על החיים שלנו היו הפרשנים הפוליטים בכלי התקשורת המרכזים, שלא פעם גם זכו להתקפות וביקורת קשה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו שטען שמסקרים אותו בצורה שלילית.

ע"פ הסקר שערך מכון 'דיירקט פולס' על השאלה מה הישראלים חושבים על האסטרטגיה של אביגדור ליברמן?, 64.3 מהמשיבים ענו כי יש לו אסטרטגיה טיפשית וחסרת סיכוי להצליח, מנגד 23.1% השיבו כי יש לו אסטרטגיה מבקירה שיכולה לייצור לו קאמבק פוליטי מדהים. ו-12.6% השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

הציבור הישראלי מעניק לליברמן ציון כושל

על השאלה מה הישראלים חושבים על התנהלות הפוליטית של משה (בוגי יעלון)?, 62.4% השיבו כי יש לו התנהלות פוליטית נאיבית וטיפשית, מנגד רק 26.6% חושבים כי יש לו התנהלות חכמה פוליטית – שכמעט הצליחה. ו-11% השיבו כי אין להם עמדה.

בדומה ליעלון כך גם דעתם של הישראלים לגבי האסטרטגיה של יאיר לפיד, כאשר 64.7% השיבו כי הוא טעה באסטרטגיה שלו, מנגד 30.2% חושבים שהוא צדק, ורק -5.1% השיבו כי הם לא יודעים או טרם החליטו.

הישראלים לא הביעו אימון ביעלון ולפיד

גם הרשימה המשותפת לא זוכה לאימון הציבור הישראלי כאשר 73.8% מהנשאלים סבורים שחברי הרשימה המשותפת צריכים קדום כל לדאוג לטיפול בבעיות המגזר, ולא רק לפעול למען הדחת נתניהו, מנגד 21.5% חושבים שחברי הרשימה המשותפת צריכים לפעול ולעשות הכל על מנת שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה. רק 4.7% השיבו כי אין להם דעה בנושא.

מנגד נראה כי גנץ ואשכנזי מקבלים את תמיכת הציבור הישראלי, כאשר 51.7% חושבים כי הם קיבלו החלטה חכמה שתקדם אותם פוליטית, ו-39.1% חושבים שמדובר בהחלטה אומללה שתחסל אותם פוליטית, 9.2% השיבו כי הם לא יודעים.

והנה גם כמה נתונים לקראת הקמת ממשלת אחדות בימים הקרובים: לשאלה האם אתם תומכים או מתנגדים לממשלה המתגבשת: ממצביעי השמאל 75.9% השיבו כי הם מתנגדים לממשלה כזאת, מנגד 13.8% השיבו כי הם תומכים. ממצביעי השמאל מרכז 62.7% מתנגדים מנגד 24.6% שתומכים בממשלה כזאת. אצל מצביעי המרכז מגיעים כמעט לתיקו כאשר 50.4% מהציבור מתנגדים לממשלה כזאת מול 46.2% שדווקא תומכים בממשלה כזאת,

הציבור רוצה אחדות

אצל מצביעי ימין מרכז התוצאה מקבלת תפנית חדה ו-84.1% מהציבור תומכים בממשלה כזאת, ורק 10.8% מתנגדים, אצל מצביעי הימין התוצאה ברורה עוד יותר עם תמיכה של 86.8 בממשלה המתגבשת, מנגד 7.8% בלבד מתנגדים לממשלה כזאת. ואם נסכם ע"פ כלל המדגם 63.6% מהציבור הישראלי שהם יותר מרוב תומכים בהקמת ממשלה שכזאת, מנגד 29.8% מתנגדים לממשלה שתקום בקרוב.

עוד נבדק בסקר שערך שלמה (מומו) פילבר ומכון 'דיירקט פולס' על רקע המשבר הכלכלי וחלוקת התיקים שתהיה בקרוב, מי מבין חברי הליכוד המתאים ביותר לכהן בעת הזו כשר האוצר של מדינת ישראל: ח"כ ניר ברקת שגם קיבל את הבטחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו זוכה לתמיכה של 62.9% מקרב מצביעי הליכוד ו-44.3% תמיכה מכלל ארצי, שר החוץ ישראל כץ זוכה לתמיכה של 14.9% ממצביעי הליכוד ו-11.8% בלבד תמיכה בכלל המדגם, ח"כ גדעון סער עם 10.9% תמיכה בקרב הליכודניקים, אך 19.1% תמיכה בכלל המדגם, יריב לוין עם תמיכה מזערית של 6.8% ממצביעי הליכוד ו-3.3% בכלל המדגם. ו-4.5% ממצביעי הליכוד השיבו כי אף אחד מהם אינו צריך לקבל את תיק האוצר, מנגד 21.5% מכלל המדגם חושבים כי אף אחד מהם אינו ראוי לתפקיד.

ניר ברקת המועמד המוביל לקבל את תיק האוצר

ובכן, ע"פ סקר שערך מכון 'דיירקט פולס' או שהעם יותר חכם מכל הפרשנים הפוליטיים, או שהוא מביע אי אמון בנסיונם להנדס לו את התודעה הפוליטית, לשאלה איזה ציון הייתם נותנים לפרשנים הפוליטים בישראל בשנה האחרונה:

במקום הראשון עמית סגל מחדשות 12 עם 64.9%, בפער ניכר ניצבת איילה חסון מחדשות 13 עם 37.2%, אחריה ברשימה ספי עובדיה מחדשות 13 עם 34.6%, רביב דרוקר מחדשות 13 עם 33.1%, דפנה ליאל מחדשות 12 32.2%, אמנון אברמוביץ' מחדשות 12 עם 28.9%, אחריו בן כספית ממעריב עם 25.8%, יואב קרקובסקי מכאן 11 עם 23.3%, מיכאל שמש מכאן 11 עם 21.3%, טל שניידר מגלובס עם 13.4%, טל שלו עם 8.9%, סוגרים את הרשימה יובל קרני מידיעות אחרונות עם 8.6%, ודני זקן מגלובס עם 7.8%.

הסוקר פילבר מנתח את תוצאות הסקרים: "במבחן התוצאה והשורה התחתונה: כמעט שני שליש מהישראלים, רוב גורף, תומכים בממשלת נתניהו – גנץ, רוב גדול יותר, מעניק ציון נכשל לפוליטיקאים לפיד, יעלון, ליברמן ואפילו לראשי הרשימה המשותפת, בניגוד לדברי לפיד והפרשנים באולפנים, רוב הציבור (51.7%), חושבים כי החלטתם של גנץ ואשכנזי הייתה חכמה וכי היא תקדם אותם פוליטית.

מאידך, "רוב הציבור (64.7%) חושב שלפיד שגה באסטרטגיית "רק לא ביבי", שגישתו של יעלון בשנה האחרונה היתה נאיבית וטיפשית (62.4%), שהאסטרטגיה של ליברמן לחבור לחזית עם 'הרשימה המשותפת' להפלת נתניהו הייתה חסרת סיכוי (64.3%), ובעיקר שראשי 'הרשימה המשותפת' החמיצו את ניצחונם הגדול – כאשר לא בחרו לדאוג קודם כל בטיפול בבעיות המגזר הערבי".

ולקינוח: "הציבור קובע כי רוב מוחלט של הפרשנים הפוליטיים שהלעיטו אותו באינספור תרחישים וניתוחים, טעו בהערכותיהם בשורה התחתונה. הנה גליון הציונים שהם מקבלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בטח שאר האחוזים זה ממשפחתו של הרוסי

ליבר המן מתאים לשר הטפשים ולפיד סגנו. גרמו למדינה להפסיד 8 מילירד שקל ומשחקים אותה חכמים בגלל שינאה וקינאה .שלמנו 8 מלירד שקל בפועל הם היכו את האזרחים התממים אחד שר הקינאה ואחד שר השינאה. יש מזל לגנץ שיתפקח.

ליברמן ולפיד מוזמנים לעבוד בסידור ירקות טריים בשופרסל אבל לשמור מרחק לפחות 2 מטר

ופני המן חפו!!
איזה תמונה יפה..

חוכה ואיתלולה

ליברמן ולפיד הם שני מופקרים שמודרכים על ידי שנאה אישית ולא איכפת להם טובת המדינה, הם בכלל לא ראויים להיות משרתי צבור, אילו ליברמן היה נשאר במולדובה הוא היה חוסך הרבה כסף וכאב ראש למדינה, זגזגן ומתפטר סדרתי, צריך טיפול פסיכיאטרי

נפלו כמו שקמו…. חחחחח
ה' אתה גאון

בימים עצובים אלו שכל עם ישראל נמצא בחששות והפחדים טוב שיש משהוא מצחיק ומגדל…..
וליהודים היתה אורה ושמחה

הדוברמן נפל ממש כמו המן? מחפשים כעת עובד בדחיפות לסלילת כבישים אולי תחפש שם עבודה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture