David Cohen/Flash90

פרידמן: "ארה"ב מצפה לעבוד בשת"פ הדוק עם הממשלה החדשה"

שגריר ארה"ב בירך על ההסכם: "שמח לראות ששתי המפלגות המובילות בישראל הסכימו להקים ממשלת אחדות". על פי ההסכם: נתניהו יוכל להחיל את הריבנות החל מה-1 ביולי, גם ללא הסכמת גנץ. גורם ביו"ש "לא בטוח שנסכים לריבונות לפי מתווה טראמפ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שגריר ארצות הברית בישראל דויד פרידמן בירך על הסכם האחדות להקמת ממשלה בישראל ואמר כי הוא "שמח לראות ששתי המפלגות המובילות בישראל, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ בני גנץ, הסכימו להקים ממשלת אחדות. ארצות הברית מצפה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הממשלה החדשה כדי לקדם את הערכים והאינטרסים הבינלאומיים המשותפים שלנו ברחבי העולם".

כזכור, בהסכם הקואליציוני נכתב כי "בכל הנוגע להצהרת הנשיא טראמפ, ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי (נתניהו וגנץ) יפעלו בהסכמה מלאה של ארה"ב, לרבות לעניין המפות מול האמריקאים ובהידברות בינ"ל בנושא, כל זאת תוך חתירה לשמירה על האינטרסים הבטחוניים והאסטרטגיים של מדינת ישראל ובהם הצורך בשמירה על היציבות האזורית, שמירה על הסכמי השלום וחתירה להסכמי שלום עתידיים".

עם זאת, ההסכם קובע כי בעוד כחודשיים נתניהו יוכל להביא את החלת הריבונות גם אם גנץ יתנגד: "לאחר שיתקיימו דיון והתייעצות בין ראש הממשלה לראש הממשלה החלופי בעקרונות המפורטים מעלה, ראש הממשלה יוכל להביא את ההסכמה שתושג עם ארה״ב בעניין החלת הריבונות החל מיום 1.7.2020 לדיון בקבינט ובממשלה ולאישור בממשלה ו/או בכנסת".

הפרשן המדיני ברק רביד מציין כי נתניהו יצטרך לקיים הידברות בין-לאומית – עם אירופה וכן עם מדינות ערב. נתניהו יצטרך לוודא שהמהלך שומר על אינטרסים ביטחוניים ואסטרטגיים – כלומר לבצע עבודת מטה של מערכת הביטחון שלא בוצעה עד כה. עוד הוא יצטרך להראות כי המהלך לא פוגע ביציבות האזורית או בהסכמי השלום עם מצרים וירדן.

ב'ויינט' דווח כי ניסוח הסעיף נועד מבחינת כחול לבן למנוע משבר עם ירדן. הניסוח מתייחס לשאלת סיפוח בקעת הירדן, משום שהחשש בכחול לבן שסיפוח שכזה יגרום למשבר חריף ביחסים עם ירדן ואף לביטול הסכם השלום. גנץ רצה להבטיח בהסכם שלא יהיו צעדים נמהרים מצידו של נתניהו שיגרמו למשבר ביחסים עם ירדן.

בהסכם נכתב עוד כי "ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי יפעלו יחד ובמתואם כדי לקדם הסכמי שלום עם כל שכנותינו ולקדם שיתוף פעולה אזורי במגוון תחומים כלכליים ובעניין משבר הקורונה".

מועצת יש"ע: "בממשלה החדשה שתוקם, יש רוב חסר תקדים להחלת הריבונות"

גורם ביהודה ושומרון צוטט ב'ווינט' אומר כי "המערכה רק החלה, לא בטוח שנסכים לקבל ריבונות על פי מתווה טראמפ". כזכור, הוועדה המשותפת כבר החלה בעבודת המיפוי שלה אך עצרה בשל משבר הקורונה. בדיווח נטען כי "ראשי מערכת הביטחון הזהירו שסיפוח בקעת הירדן עלול להביא לביטול הסכם השלום עם ירדן".

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני: "אנחנו מברכים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ על חתימת ההסכם להקמת ממשלת אחדות. מדינת ישראל חיכתה לאחדות זמן רב ואנו שמחים שהגיע היום בו נוכל להמשיך לפעול לטובת תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן".

"בממשלה החדשה שתוקם, יש רוב חסר תקדים להחלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ואנחנו מצפים לראות בקרוב את החוק מאושר בכנסת ישראל. יחד, בממשלה מאוחדת וחזקה, נמשיך את מדיניות הממשלות הקודמות לפיתוח וקידום ההתיישבות באזור. בשם תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן אני מברך אתכם ומצפה לעבודה המשותפת בשנים הקרובות".

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי בירך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ על חתימת ההסכם אך מסייג: "ממשלות האחדות היו ממשלות שיתוק, נאחל לאזרחי ישראל כי הממשלה הנבחרת תתגבר על מניעים צרים ותצעיד קדימה את מדינת ישראל ליציאה מהאתגרים העומדים לפתחה בתחומי הבריאות, והכלכלה. בזמן זה זקוקים אזרחי ישראל יותר מכל לממשלה אמיצה ויציבה שתחזיר את מדינת ישראל למסילה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בתגובה על החתימה על הסכם לממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן "אני מברך את ראש הממשלה ואת ח"כ בני גנץ שהגיעו להסכם. הדבר החשוב ביותר הוא הטיפול בקורונה והריבונות. שני דברים אסטרטגים וחיוניים למדינת ישראל. אנחנו נפעל מול הממשלה, בשותפות חברות וכשצריך גם בתוקף כדי שתחול הריבונות בתקופה הקרובה ביהודה ושומרון ותנופת הבנייה והפיתוח ביהודה ושומרון תמשכנה ותתגברנה בכל עוז".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture