צילום: פלאש 90

זעם על פסיקת החמץ: "פוטין כבר יותר דמוקרטי – אקטיביזם על סטרואידים"

כעס רב על הפסיקה המקוממת של שופטי בג"ץ שקבעו כי אין סמכות לבתי החולים לאסור הכנסת חמץ בפסח. גפני: "אני מציע שיהיה פריימריז לשופטי בג"צ". סער: "בשתי מלים: שכרון-כוח". השר סמוטריץ': "‏בג"ץ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

זעם רב בקרב הציבור החרד, הדתי והמסורתי בעקבות פסיקת בג"ץ המקוממת שקבעה כי לבתי החולים אין סמכות לאסור על הכנסת חמץ בפסח. לטענתם, הדבר "פוגע בזכויות יסוד ובעיקר באוטונומיה של הפרט ובחופש מדת". ההחלטה התקבלה בדעת רוב, בראשות השופט פוגלמן וגרוסקופף, לעומתם, סבר השופט הדתי ניל הנדל, בדעת מיעוט, כי ההחלטה בנושא מאתגרת, היות ומדובר בבעיה חברתית, המצריכה, לטענתו, פתרון שאינו משפטי.

יו"ר דגל התורה תקף גם הוא את ההחלטה המקוממת ואמר כי "אני מציע שיהיה פריימריז לשופטי בג"צ ולקבוע שבדברים שנוגעים לחקיקה של הכנסת שהנושא יעבור את תהליך החקיקה כמו בכנסת. השופטים חצופים גדולים. את מה שאנחנו המחוקקים עושים באינספור דיוני ועדות וארבע קריאות במליאה, הם מבטלים במחי החלטה שאין בה שום הגיון, ופוסקים על פי השקפת עולמם ככל העולה על רוחם. אם חפצי חיים דמוקרטים ויהודים אנחנו – יש לעשות סוף לתהליך הזה".

סגן השר מאיר פרוש אמר בתגובה לפסיקת בג"צ כי "הדיאלוג שלנו עם הבג"צ בנושאי דת כבר מזמן בגדר של שיח חרשים, התקוה שלנו לשינוי הוא בג"צ עצמו, שימשיך לפסוק נגד דתיים ויוסיף לפסוק בענין של דן אלדד וכדומה ופסקת התגברות קום תקום".

ח"כ אורי מקלב על פסיקת החמץ: "בית המשפט בהחלטתו פוגע ומכשיל את החולים השומרים ומקפידים על החמץ הפסח כרוב אזרחי ישראל, שופטי בית המשפט אינם מכבדים את בית החולים כמקום ציבורי שצריך להתחשב ברגשות כל המגזרים, לאחרונה הבג"ץ בסדרת פסיקות ידועות מראש דוהר ומוביל לפיצוץ בין חלקי העם ועושה הכל כדי להחליף את השלטון בכוח".

ח"כ יעקב טסלר אמר כי "החלטת הבג"צ לאפשר הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח, בלתי מתקבלת על הדעת מסוכנת ושערורייתית. עוד חוליה בשרשרת שמירת הדת נשחקה בידי שופטי העליון ללא ניד עפעף. רוב אזרחי ישראל מכבד ושומר על המסורת, והפסיקה הזו פוגעת בהם פגיעה קשה ביותר. כנציגי ציבור אנו פועלים בכל האמצעים, כדי לשמור על צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. למרבה הצער בוחר בג"צ שוב וושב לרמוס את כל הקדוש והיקר לנו. לצערינו בנסיבות הללו, מלאכתנו כפרלמנטרים, מתייתרת לחלוטין".

ח"כ ישראל אייכלר כמנהגו תקף במילים החריפות ביותר ואמר כי "כולם כבר יודעים את השיטה הדיקטטורית של שלטון הבג"צ. הם כבר לא מסתירים את הרודנות האנטי יהודית ואנטי דמוקרטית שלהם. פוטין כבר דמוקרטי יותר משליטי בג"צ. בג"ץ ממשיך לבטל את סמכויות הכנסת ומטיל אימה ובוז נגד נבחרי הציבור המייצגים את הבוחר הישראלי. אפשר לסגור את מליאת הכנסת. בג"ץ אימץ את ההמנון המורדים: "ובחוקי הכנסת אין אנו מתחשבים"".

"אין שום התחשבות בעמדה היהודית והדמוקרטית של רוב העם. הפרלמנט הישראלי קבע חוק לאסור חמץ בפומבי, משום שזו דעתו של רוב העם שבחר את המחוקקים נבחרי ציבור. בג"ץ מזלזל בדת היהודית ובדעת העם ורומס ברגל גסה ואלימה את החוק כלאחר יד. מאותה סיבה בג"ץ דוחה הארכת מינוי מקצועי של פרקליט מדינה שמונה כחוק על ידי שר המשפטים. בג"ץ נגד המחוקק, בג"ץ נגד הרשות המבצעת. בג"ץ נגד כולם. כולם נגד בג"צ", דברי אייכלר.

ח"כ יעקב אשר: "החלטת בג"צ לאפשר בפסח הכנסת חמץ לבתי חולים היא 'פיסקת ההתנתקות' של שופטי בית המשפט העליון מהציבור בישראל שרובו מעריך ומכבד את המסורת היהודית ושומר את מנהגי חג הפסח. מול המדרון החלקלק בו ערכי היהדות נדרסים ברגל גסה מוטלת על נבחרי הציבור האחריות למחות ולפעול בכל הכלים החוקיים לשמירת צביונה היהודי של המדינה".

גם בקרב הציבור המסורתי נרשם זעם רב על הפסיקה המקוממת והאני דתית. "כך נראה אקטיביזם שיפוטי על סטרואידים. בפחות משבוע: ביטול חוק הפקדון למסתננים. ביטול איכוני שב״כ – קורונה. צו בינים למניעת הארכת כהונתו של מ״מ פרקליט המדינה. ביטול איסור הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח. בשתי מלים: שכרון-כוח", כתב בטוויטר בכיר הליכוד ח"כ גדעון סער.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר כי "‏בג"ץ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית ולהשליט עליה עקרונות פרוגרסיביים מטורללים בצורה לא דמוקרטית ובחוסר סמכות. ובכלל, נראה שבג"ץ מנהל כאן את המדינה ומקבל החלטות בעוד ועוד נושאים בצורה שמייתרת את המערכת הדמוקרטית ואת העם. השאלה מתי העם יתעורר ויפסיק לחשוב שזה גשם".

ח"כ אתי חוה עטיה מליכוד טענה כי "שכרון הכח של בגץ מוביל את מדינת ישראל לאי אמון במערכת המשפט ומסכן את המדינה היהודית הדמוקרטית. לא ייתכן שבגץ הופך בדיקטטורה השיפוטית שלו את הכנסת, נבחרי הציבור של העם ללא רלוונטים ומיותרים. הדבר היחיד שניתן לקבל בסמכות בית המשפט היא ההמלצה לבטל חוק או לתקנו ולא ביטולו בפועל. הכנסת היא הריבון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אולי הגיע הזמן שגם חברי הכנסת החרדים יפעלו ולא רק יתקפו , שישימו ווטו על הממשלה עד שיהיה חוק עוקף בג"צ זה לא יתכן , מי בכלל צריך ממשחה , שיסגרו את הכנסת , די לדיבורים , מעשים!!!

בס"ד בית המשפט חיה רע מאוד אין כדוגמת עד היום בקום המדינה עד היום רשעים לשמים וגם לארץ להביא את מלחמת לאחים היה כמה רבנים שהוא בכנסת הם הצהירו מדינה יהודית זה היה בשנת תש"ח הם רוצים להחליף את בכוח היום יודעים בעצמם עד היום ראש הממשלה אך המוצלח בגלל יש מסורת לדת ורוב העם דתי וגם מסורתם

בס"ד בית המשפט חיה רע מאוד אין כדוגמת עד היום הזה בקום המדינה עד היום רשעים לשמים וגם לארץ להביא את מלחמת אחים היה כמה רבנים שהיו בכנסת הם הצהירו מדינה יהודית זה היה בשנת תש"ח הם רוצים להחליף את ראש הממשלה בכוח היום יודעים בעצמם עד היום ראש הממשלה הכי המוצלח בגלל יש בו מסורת לדת ורוב העם דתי וגם מסורתי

בס"ד בית המשפט חיה רע מאוד אין כדוגמת עד היום הזה בקום המדינה עד היום רשעים לשמים וגם לארץ להביא את מלחמת אחים היו כמה רבנים שהיו בכנסת הם הצהירו מדינה יהודית זה היה בשנת תש"ח הם רוצים להחליף את ראש הממשלה בכוח היום יודעים בעצמם עד היום ראש הממשלה הכי המוצלח בגלל יש בו מסורת לדת ורוב העם דתי וגם מסורתי

למה שלטון החוק שלהם מזכיר לי את סדום

שנזכה לראות בחורבנם הגמור בקרוב אמן

אני מאוד מודה לחברי הבג"ץ שברוב טובה וחסד בינתיים לא אסרו עליי ללכת עם כיפה וציצית
אנשים מאוד נפלאים
אבל זה רק בינתיים
לאט לאט יגיעו גם לשם

אייייייכס
אתם אנשים שרלטנים דוחים ומסריחים!!!!!!!!!
כן אנשים רעים רשעים וחצופים
אין לכם שום ערכים כלום רק דם רע בעניים דם!!!!!

שילכו לצפון קוריאה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture