החוק הנורבגי: סגן השר מקלב הגיש ליו"ר הכנסת את התפטרותו מהכנסת

סגן שר התחבורה ח"כ אורי מקלב מ'דגל התורה' הגיש לפני זמן קצר ליו"ר הכנסת יריב לוין, את התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנרווגי ובמקומו ייכנס לכנסת את נציג דגל התורה אליהו ברוכי, המכהן כיום כחבר מועצת העיר פתח תקוה ויו"ר סיעת יהדות התורה בעיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגן שר התחבורה ח"כ אורי מקלב מ'דגל התורה' הגיש לפני זמן קצר (שני) ליו"ר הכנסת יריב לוין, את התפטרותו מהכנסת. מקלב הודיע הבוקר כי הוא "שמח" לפרוש מהכנסת במסגרת החוק הנרווגי ולהכניס במקומו לכנסת את נציג דגל התורה אליהו ברוכי, המכהן כיום כחבר מועצת העיר פתח תקוה ויו"ר סיעת יהדות התורה בעיר.

סגן השר מקלב הסביר כי "הצורך בנציגות ציבורית רחבה לציבור החרדי גדולה, לצערינו הממשלה לא יודעת עדין כיצד להנגיש את השירותים לציבור החרדי, הצלחנו היום להגדיל את הנציגות, למרות שבעבר לא תמכנו בהחלת החוק הנורווגי על השרים אך הצורך בנציגות גדולה הביא אותנו לשינוי חשיבה ולתמוך בכך, הגשתי עשרות הצעות חוק בכנסת האחרונה ואנחנו נקדם את החוקים האלה בדרכים אחרים כעת".

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר כי "זה לא סוד שאתה אחד הפרלמנטרים הכי פעילים בבנין, שיאן הצבעות והנכחות בכנסת, הדרך שבה היום אתה עונה לשאילתות כנציג הממשלה הכי מכובדת ומפורטת, זאת מתוך כבוד לנעשה פה בבנין, – אנחנו מקדמים בברכה את אליהו ברוכי בבואו, הוא נכנס לנעלים ענקיות בעשיה הפרלמנטית שלך, אתה כבר מוצא סיפוק עצום במקום שאתה נמצא בו, עוד נראה אותך כאן הרבה. עברת מסלול ארוך רב שנים ואני מאחל לך הצלחה מרובה".

ברוכי, למד בישיבת היכל התורה בירושלים ולאחר נישואיו למד בכולל אברכים בהרצליה ובפתח תקווה. בשנת 2008 נבחר למועצת העיר פתח תקוה מטעם דגל התורה במסגרת סיעת יהדות התורה, בבחירות לרשויות המקומיות בישראל בשנת 2013 כבר הוצב בראשות רשימת יהדות התורה וכן בבחירות ב-2018. ברוכי מקורב לראש ישיבת אור ישראל הגאון רבי גאל רוזן וגם מנהל את קופת הצדקה בפתח תקוה. 

ישיבת סיעת 'דגל התורה' בלשכת היו"ר ח"כ משה גפני. בהשתתפות סגה"ש אורי מקלב, וחברי הכנסת יעקב אשר, יצחק פינדרוס ואליהו ברוכי.

מוקדם יותר יו"ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן הגיש ליו"ר הכנסת יריב לוין, את התפטרותו מהכנסת. ליצמן הודיע אתמול כי בכוונתו להתפטר מהכנסת, במסגרת החוק הנורווגי, לטובת כניסתו לכנסת של נציג חסידות גור אליהו חסיד, המוצב במקום התשיעי ברשימה.

ליצמן אמר ללוין על חסיד כי הוא "צעיר נמרץ, יוסיף לכנסת. השרים לפעמים עסוקים, חברי כנסת יכולים להתפנות ולהתמסר, אני מניח שאחרי ההתפטרות שלי תהיה עוד התפטרות". לוין השיב כי "אני מקבל בהתרגשות את ההתפטרות שלך, אתה אחד מוותיקי המשכן. זה רק ייתן לי תמריץ לאשר הרבה שאליתות דחופות למשרד השיכון כדי שנראה אותך פה בכל זאת על הדוכן, אני מאחל כמובן הצלחה לחבר הכנסת לעתיד הקרוב חסיד שייכנס ואני משוכנע שהוא יעשה עבודה נאמנה".

הח"כ המיועד חסיד, תושב העיר בני ברק, נחשב במשך שנים רבות לאחד מאנשי סודו של כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א. בשנים האחרונות עמד אליהו חסיד בראש הנהלת ישיבת 'אמרי אמת' של חסידות גור בבני ברק, ישיבה המונה מאות בחורים ונחשבת כישיבת הדגל של החסידות. צייתנותו לכ"ק האדמו"ר שליט"א וכושר הביצוע שלו הפך לשם דבר בחסידות ואף מחוצה לה.

בכירים בחסידות מציינים כי לפני שנים רבות הגה האדמו"ר רעיון להקים כוללים לאברכי החסידות במתכונת של ישיבה ממש עם שיעורים וסדרי לימוד קפדניים, מי שנקרא אל הדגל ליישם את הרעיון היה אליהו חסיד שביצע את המהלך על הצד היותר טוב, "כבר מאז" מציינים הבכירים בחסידות "האדמו"ר סימן אותו כנציגו הבא בכנסת".

ליצמן אמר אמש כי, "אני מברך את הכוחות החדשים, נציגיה המסורים של יהדות התורה, הרב יצחק פינדרוס, הרב אליהו חסיד, הרב אליהו ברוכי, שייכנסו לתפקידם במסגרת החוק הנורווגי, מה שיהווה מכפיל כח ליהדות החרדית במאבקיה החשובים על קדשי ישראל ועולם התורה”.

כזכור, יו"ר סיעת שלומי אמונים סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיש בשבוע שעבר ליו"ר הכנסת יריב לוין את התפטרותו מחברותו בכנסת, במסגרת החוק הנורבגי שנכנס לתוקפו ביממה האחרונה. במקומו ייכנס לכנסת חבר הכנסת לשעבר יצחק פינדרוס מ'דגל התורה'.

פרוש אמר לאחר הגשת ההתפטרות כי "לפני מספר שנים גם התפטרתי מתפקידי כחבר כנסת לטובת ח"כ יעקב אשר, ואמרתי שניתן לומר על צעד כזה, 'זה נהנה וזה לא חסר', אין שום סיבה שלא יהיה עוד נציג ציבור חרדי בכנסת שיוכל לשרת את הציבור".

סגן השר מאגודת ישראל הוסיף כי "אני קורא לחבריי ביהדות התורה לממש את האפשרויות שבחוק הנורבגי ולהתפטר לטובת נציגים נוספים מהרשימה". לדבריו, "אני מברך את ידידי הרב יצחק פינדרוס שבהתפטרותי הוא נכנס לכנסת, הרבה הצלחה ועשיה פורייה לטובת שולחינו ולטובת כלל עם ישראל".

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי הגיש גם כן ליו"ר הכנסת יריב לוין את התפטרותו מחברותו בכנסת, במסגרת החוק הנורבגי. במקומו ייכנס לכנסת יו"ר סיעת ש"ס בפתח תקווה וסגן ראש העיר אוריאל בוסו. מוקדם יותר אמר דרעי בראיון ל'קול חי' כי "אני מתכוון להתפטר מהכנסת הערב, וביום ראשון יכנס נציגנו הרב אוריאל בוסו לכנסת, ואחריו בהדרגה יכנסו כולם. אלו חברה צעירים, אנשי שטח, שיתנו דחיפה אדירה לפעילות שלנו".

בוסו שנולד ברמלה הוא נכדו של רב העיר 'הבאבא חאקי'. בבחרותו למד בישיבת מעלות התורה בירושלים ולאחר נישואיו, שירת בצה"ל והשלים תואר ראשון במשפטים בקריה האקדמית. היה קצין במילואים ביחידת קצין העיר. ניהל פנימייה ובהמשך תיכון תורני בירושלים.

מאז 2006, עומד בראשות ש"ס במועצת העיר פתח תקווה, ממלא מקום וסגן ראש העיר בשכר, ומשנת 2013 ממונה על ניהול המתנ"סים. במהלך השנים, עמד בראש מנהל שיפור פני העיר, יחידת המכרזים והיחידה לפניות הציבור. משנת 2018, מכהן יו"ר אגפי הנדסה, ביטחון ושיטור עירוני והוועדה לתכנון ולבניה, ונציג העיר בועדה מחוזית לתכנון ולבנייה.

בהמשך צפויים להתפטר עוד שניים מתוך שלושת סגני השרים בש"ס (סגן שר האוצר יצחק כהן, סגן שר הרווחה משולם נהרי וסגן שר הפנים והפריפריה יואב בן צור). במקומם ייכנסו לכנסת סגן ראש מועצת קריית יערים – טלזסטון יוסי טייב וחבר מועצת עיריית בני ברק וחבר הנהלת העיר יעקב זכריהו. מקום 11 ברשימת ש"ס הרב ברוך גזהי התפטר אתמול מרשימת ש"ס.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture