Yonatan Sindel/Flash90

בכירים רפובליקנים בעד הריבונות: "לישראל הזכות לקבל החלטה עצמאית"

במכתב שנשלח לנתניהו, עליו חתמו חברי המפלגה הרפובליקנית נכתב: "אנחנו מחויבים לזכותה של ישראל לקבל החלטות כדי לשמר גבולות מוגנים וכי לישראל יש זכות לקבל החלטות בצורה עצמאית". מכתב נוסף שוגר לטראמפ בו הם מביעים תמיכה מלאה בתכנית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנהיגי המפלגה הרפובליקנית בקונגרס בוושינגטון ערכו אמש (שני) החתמה המונית בקרב חברי בית הנבחרים על שני מכתבים פומביים, בהם הם מביעים תמיכה מלאה בתכנית טראמפ להחלת הריבונות בישראל ואף קוראים לאפשר לישראל להחיל את ריבונותה ביהודה ושומרון על פיה.

במכתב שנשלח לראש הממשלה, עליו חתמו חברי המפלגה הרפובליקנית נכתב: "אנחנו מחויבים לזכותה של ישראל לקבל החלטות כדי לשמר גבולות מוגנים וכי לישראל יש זכות לקבל החלטות בצורה עצמאית, ללא לחץ, בנושא הריבונות שלה".

מכתב נוסף ששוגר לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ. מביעים חברי מפלגתו של טראמפ הערכה לתמיכה האיתנה וחסרת התקדים שביטא כלפי ישראל לאורך שנות כהונתו ומשבחים את חזון השלום שהציג בינואר. הם מדגישים כי יישום החזון, באמצעות החלת הריבונות, לא פוגע בפלסטינים וגם לא מעכב את השלום, אלא להפך.

"חזון השלום והשגשוג מכיר ברצון העם הפלסטיני לשלום ואוטונומיה תוך שמירה על ביטחון ישראל. זו הזדמנות היסטורית להבטיח עתיד של שלום ושגשוג עבור ישראל – בעלת בריתנו החזקה ביותר במזרח התיכון – כמו גם לפלסטינים". הבכירים הרפובליקנים מוסיפים כי התכנית תאפשר לקבוע את גבולות הקבע של ישראל כמו לקדם הקמה של מדינה פלשתינית.

"אנחנו מקווים שהפלשתינים יישאו ונתנו בתום לב בדרך למדינה. כמו בכל המדינות, ישראל תרוויח מקיומם של גבולות מאובטחים ומוכרים. אנו תומכים בזכותה של ישראל, כאמור בתכנית השלום לשגשוג, להכריז על ריבונותה על מרכזי אוכלוסייה יהודית ושטחים אסטרטגיים בגדה המערבית. זה בעיננו לא יסכן את סיכויי השלום. אכן בטווח הרחוק זה יחזק אותה".

הבכירים הרפובליקנים תוקפים את הפלסטינים "שכידוע היטב, דחו את הצעותיה של ישראל לשלום פעם אחר פעם, והתעלמו ממאמציו של ממשל טראמפ להביא שלום", וקוראים להם להיכנס למשא ומתן על פי תכנית טראמפ. הם מדגישים כי ימשיכו לתמוך בישראל ו"כידידים מסורים של מדינת היהודים, אנו מאשרים את מחויבותנו האיתנה למערכת היחסים בין שתי מדינותינו וזכותה של ישראל לריבונות וגבולות הניתנים להגנה".

כזכור ברקע המאמצים המתקדמים לביצוע התכנית בשבוע שעבר דווח ב'ישראל היום' כי בשיחות סגורות אמר ראש הממשלה שאין לו כוונה לחכות יותר להסכמת כחול לבן. יתרה מכך, אמר, גם אם כל כחול לבן תתנגד – הוא יביא את החלת הריבונות לאישור הממשלה ויעביר אותה על חודו של קול, קולו של השר יועז הנדל, שיעניק לגוש הימין את הרוב הדרוש בממשלה הפריטטית.

על הכנסת מתכוון נתניהו לדלג. ימינה וישראל ביתנו הם לא גורמים שכרגע ניתן לו לסמוך עליהם שילכו איתו לאישור התוכנית. גם אין צורך בכך, להחלת ריבונות מספיקה החלטת ממשלה.

לבני שיחו אמר נתניהו כי אם יצליחו בכחול לבן לטרפד את אישור החלת הריבונות, לא יהסס ללכת לבחירות. "חוק ראש הממשלה החליפי" החדש מעניק לו את הזכות לפזר את הכנסת בחצי השנה הראשונה לכינון הממשלה, מבלי להעביר את ראשות ממשלת המעבר לידי בני גנץ. זה נותן לו עוד חמישה חודשים מהיום.

במסגרת תוכנית המאה של טראמפ שנחשפה בינואר, ארצות הברית צפויה להכיר בהתנחלויות יהודיות שנבנו בשטחי יהודה ושומרון ובבקעת הירדן – כחלק ממדינת ישראל. חלקה השני של התוכנית נוגע להקמת מדינה פלסטינית אך ההנהגה ברשות שללה את יוזמת טראמפ לחלוטין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture