ריבלין: "אבן דרך חשובה ואסטרטגית – מזמין את יורש העצר לבקר בירושלים"

נשיא המדינה: "ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות הוא אבן דרך חשובה ואסטרטגית לקראת תהליכים חדשים באזורינו. אני מלא תקווה שצעד זה יוביל גם לחיזוק האמון הנדרש בינינו לבין עמי האזור על מנת להגיע אל הסכמה רחבה ויציבה בין כולנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר הערב (חמישי) כי "ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות הוא אבן דרך חשובה ואסטרטגית לקראת תהליכים חדשים באזורינו. אני מלא תקווה שצעד זה יוביל גם לחיזוק האמון הנדרש בינינו לבין עמי האזור על מנת להגיע אל הסכמה רחבה ויציבה בין כולנו. אני מברך את נשיא ארה״ב דונלד טראמפ, את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ואת יורש העצר מוחמד בן זאיד, על ההישג החשוב והמרשים ומזמין את יורש העצר לבקר בירושלים. אהלן וסהלן".

שר האוצר ישראל כ״ץ: "אני את מברך רה״מ בנימין נתניהו ואת מדינת ישראל על חתימת ההסכם ההיסטורי עם מדינות המפרץ ומודה לנשיא ארה״ב דונלד טראמפ על תרומתה החשובה של ארהב לקידום המהלך ההיסטורי. כשר החוץ, הצבתי את היעד של שלום ונורמליזציה מתוך עוצמה עם מדינות המפרץ, בראש סדר העדיפויות של פעילותי וקבלתי את ברכת הדרך מרה״מ לקידום הנושא".

"ביקרתי באבן דאבי ופגשתי את שר החוץ של האמירויות ובהמשך, במהלך שהותי בעצרת האו״ם בניו יורק, קיימתי פגישות נוספות איתו ועם שרי חוץ ערבים נוספים לשם קידום היוזמה. עדכנתי את נציגי הממשל האמריקאי, שר האוצר מנוצ׳ן והשליח המיוחד, ג׳ייסון גרינבלט ואישים נוספים ביוזמה וקבלתי את תמיכתם ועזרתם בקידום הנושא מול מדינות המפרץ. אני שמח ונרגש מהבשלת היוזמה לכדי הסכם וחש שתרמתי תרומה היסטורית וחשובה לבטחון ישראל וחיזוק מעמדה באיזור".

שר המשפטים אבי ניסנקורן: "‏מהלכים מוצלחים עושים במשא ומתן ישיר בין שני הצדדים. אני מברך על ההסכם החשוב עם איחוד האמירויות, ועל ההימנעות מסיפוח חד צדדי, בדיוק כפי שהובילו גנץ ואשכנזי. נמשיך לקדם מדיניות חוץ שפויה של שאיפה בלתי פוסקת לשלום עם כל שכנותינו, תוך שמירה וחיזוק הביטחון".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס להסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות ואמר כי "אני מברך על ההסכם החשוב והמשמעותי ומודה בראש ובראשונה, לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, ידיד אמת של ישראל יחד עם ראש הממשלה נתניהו ושייח' מוחמד בן זייד".

גנץ הוסיף כי "ההסכם מבטא את הברית בין מדינות האזור המעוניינות בשגשוג ויציבות האזורית, ומדגיש את שאיפתה הנצחית של ישראל לשלום עם שכנותיה אני בטוח שלהסכם יהיו השלכות חיוביות רבות על עתיד המזרח התיכון כולו ועל מעמדה של ישראל בעולם ובאזור. אני קורא למדינות ערביות נוספות לקדם את היחסים עם ישראל בהסכמי שלום נוספים".

שר החוץ גבי אשכנזי אמר כי "היציבות במזרח התיכון, הרחקת איומים בטחוניים וקרוב הסכמים עם עמי האזור- אלו הם היעדים שלי ושל ״כחול לבן״. הבשורה על נרמול היחסים עם איחוד האמירויות היא חשובה ומהווה פתח להסכמים נוספים. אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על ההסכם.‏ אני מודה לנשיא טראמפ ולעמיתי מזכיר המדינה פומפאו על תרומתם למהלך זה. אני מברך גם על ההמנעות מתכנית הסיפוח החד צדדית ומתחייב כי תכנית טראמפ המלאה והמאוזנת תידון בהמשך בהרחבה ובהתייעצות עם מדינות האזור".

בכיר בליכוד להסכם ההיבטורי ואמר כי "השמאל הישראלי והעולמי תמיד אמרו שאי אפשר להביא שלום עם מדינות ערב בלי שלום עם הפלסטינים. שאין שום דרך אחרת חוץ מנסיגה לקוי 67, פינוי ההתנחלויות, חלוקת ירושלים, והקמה מדינה פלסטינית. פעם ראשונה בהיסטוריה שראש הממשלה נתניהו שבר את הפרדיגמה של ״שטחים תמורת שלום״ והביא ״שלום תמורת שלום״"..

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "מברך את מדינת ישראל ואת ראש הממשלה נתניהו על צעד חשוב בדרך לנרמול היחסים עם איחוד האמירויות. זאת ההוכחה הטובה ביותר שהדרך המדינית הנכונה היא להגיע להסכמים במשא ומתן מדיני, ולא על ידי נקיטת צעדי סיפוח חד צדדיים שהיו פוגעים בבטחונה של ישראל. מודה גם לנשיא טראמפ על ההתגייסות למהלך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture