Miriam Alster/Flash90

אדלשטיין: "ריבונות חשובה לא פחות"; סער: "ירגש אותי שנזכה להחיל את החוק"

לוין: "טראמפ בחר לממש את ההזדמנות שנוצרה, המאמץ העצום שהושקע בקידום החלת הריבונות לא היה לשווא". כ"ץ: "חש שתרמתי תרומה היסטורית וחשובה לבטחון ישראל וחיזוק מעמדה באיזור". ברקת: "עכשיו יותר מתמיד צריך להרחיב את הבניה ביהודה ושומרון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין התייחס הערב (חמישי) להסכם עם איחוד האמירויות ואמר כי "ההסכם עם איחוד האמירויות הערביות הוא הישג מדיני הסטורי. זהו ניצחון גדול של דרכנו המדינית ושל הדרך שמוביל ראש הממשלה נתניהו. שלום מתוך עוצמה, שלום מתוך רצון אמיתי של שני הצדדים, שלום שאינו תלוי בהסדרי כניעה לפלסטינים ובוויתורים על חבלי מולדת".

"בשנה וחצי האחרונות הייתי שותף למאמץ העצום שעשה ראש הממשלה נתניהו כדי להביא להכרה אמריקאית בריבונותנו על שטחים גדולים ביהודה ושומרון. לכל אורך הדרך הדגשנו שהמהלך מחייב הכרה והסכמה אמריקאית. היינו קרובים להצליח בכך, אלא שנשיא ארה"ב טראמפ בחר לממש את ההזדמנות שנוצרה עכשיו להסכם שלום היסטורי, שרבים בעולם תומכים בו, על פני מתן הכרה בהחלת ריבונות, שלצערי ההתנגדות הרבה לה זכתה לגיבוי קולני גם מצד גורמים חשובים ויקרים ללבי בימין".

"אני מלא הערכה ותודה לנשיא טראמפ על שורת צעדים, חשובים מאין כמותם, שעשה עבור ישראל. לאחר שהנשיא הכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר אליה את השגרירות האמריקאית, לאחר שהטיל וטו באו״ם על כל החלטה כנגד ישראל, לאחר שהכיר בריבונותנו בגולן ובחוקיות ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ולאחר שיצא מהסכם הגרעין עם איראן- מידה מינימאלית של הגינות ותבונה מדינית חייבה לקבל בהבנה את עמדתו ולהשהות בעת הזו את החלת הריבונות".

"המאמץ העצום שהושקע בקידום החלת הריבונות לא היה לשווא. התשתית שהונחה תשמש בסיס להשלמת המהלך. אין מקום להתייאש וחייבים להמשיך לפעול בנחישות עד שנממש את ריבונותנו. חשוב שכל הכוחות המאמינים בזכותנו על הארץ כולה יתלכדו לצורך כך. כי רק בלכידות ובאמונה נוכל להצליח", דברי לוין שחבר בצוות הישראלי-אמריקני שגיבש את מתווה הריבונות..

שר הבריאות וחבר הקבינט המדיני ביטחוני יולי (יואל) אדלשטיין: "אני מברך את ראש הממשלה על ההסכם החשוב בין ישראל לאיחוד האמירויות, ובעיקר על ההשקעה שתהיה מצד איחוד האמירויות בישראל למציאת חיסון נגד הקורונה. זהו מהלך חשוב מאוד. יחד עם זאת ריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן חשובה לעם בישראל לא פחות. אסור שנורמליזציה תדחק את החלת החוק הישראלי. הבטחנו ל 1.3 מיליון מצביעי הליכוד ריבונות ועלינו לעמוד בהבטחתנו".

שר האוצר ישראל כ״ץ: "אני את מברך רה״מ בנימין נתניהו ואת מדינת ישראל על חתימת ההסכם ההיסטורי עם מדינות המפרץ ומודה לנשיא ארה״ב דונלד טראמפ על תרומתה החשובה של ארהב לקידום המהלך ההיסטורי. כשר החוץ, הצבתי את היעד של שלום ונורמליזציה מתוך עוצמה עם מדינות המפרץ, בראש סדר העדיפויות של פעילותי וקבלתי את ברכת הדרך מרה״מ לקידום הנושא".

"ביקרתי באבו דאבי ופגשתי את שר החוץ של האמירויות ובהמשך, במהלך שהותי בעצרת האו״ם בניו יורק, קיימתי פגישות נוספות איתו ועם שרי חוץ ערבים נוספים לשם קידום היוזמה. עדכנתי את נציגי הממשל האמריקאי, שר האוצר מנוצ׳ן והשליח המיוחד, ג׳ייסון גרינבלט ואישים נוספים ביוזמה וקבלתי את תמיכתם ועזרתם בקידום הנושא מול מדינות המפרץ. אני שמח ונרגש מהבשלת היוזמה לכדי הסכם וחש שתרמתי תרומה היסטורית וחשובה לבטחון ישראל וחיזוק מעמדה באיזור".

בכיר המפלגה ח"כ גדעון סער אמר כי הוא "‏מברך על ההסכם עם איחוד האמירויות. מה שירגש אותי זה כשנזכה להחיל את החוק הישראלי על ההתיישבות היהודית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "יום לספרי ההיסטוריה. כינון יחסים עם מדינות ערב תמיד היה משאת נפש. ודאי כשאין כל ויתור על שטחים, כפי שהיה לצערנו בעבר. מברך את רה"מ על הצעד החשוב ופורץ הדרך הזה, שלא יעמוד לבדו כפי שציין בעניין הריבונות. בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהקינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה", חתם השר אוחנה.

ח"כ ניר ברקת: "אני מברך את רה״מ נתניהו על ההישג ההיסטורי שמוכיח שמדיניות של נחישות מדינית והתנגדות לויתורים ונסיגות, רק מקרבת את השלום. לא נוותר על החלת הריבונות, ועכשיו יותר מתמיד צריך להרחיב את הבניה ביהודה ושומרון, כדי להעביר מסר ברור לעולם כולו שנמשיך לעמוד על זכותנו ההיסטורית על הארץ".

השר לשיתוף פעולה איזורי אופיר אקוניס: "זה ערב חשוב והיסטורי שמרחיב את מעגל השלום בין ישראל לבין מדינות ערב. אני מברך את ראש הממשלה על מימוש מאמציו ארוכי השנים. ההסכם עם איחוד האמירויות הוא הזדמנות אדירה לשורה ארוכה מאוד של פרויקטים כלכליים, תיירותיים ומיזמי תשתיות איזוריים בהיקפים חסרי תקדים. המשרד לשת״פ איזורי בראשותי יחל בעבודת מטה מהירה לקידומם ואני מתכוון להציגם בהקדם בפני ראש הממשלה ומליאת הממשלה. החלת הריבונות ביהודה שומרון, ערש המולדת של העם היהודי, היא תהליך היסטורי בלתי נמנע ואני סמוך ובטוח שראש הממשלה ימשיך לקדם אותו".

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ: "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על נרמול היחסים עם איחוד האמירויות, צעד שהוא נקודת ציון חשובה בקבלתה של ישראל כשותפה אסטרטגית בעולם הערבי והמוסלמי. צעד זה מצטרף לצעדים נוספים שהתקיימו מול עומאן, סודאן ומדינות אחרות. כמי שביקר כמה פעמים באיחוד האמירויות כשר אנרגיה, אני בטוח שהמהלך הזה יתרום לשיח ולשיתוף הפעולה האזורי בתחום האנרגיה, כפי שכבר התחיל להתקיים באמצעות פורום הגז האזורי בקהיר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture