Flash90

הרשות תחזיר את השגריר מאיחוד האמירויות: "מעשה בגידה בעם הפלסטיני"

הרשות הפלסטינית גינתה את ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות: "אנו דורשים מאיחוד האמירויות לחזור בה מן הצעד. אין לה לגיטימציה לכך". בכירים פלסטינים תקפו אישית ובמילים חריפות את שליט האמירויות הנסיך מוחמד בן זאיד, וכינו אותו "חמור, חצוף, רפה שכל וחסר כבוד". איראן: "מעורר בושה". ירדן בהודעה מסויגת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר הערב (חמישי) כי הוא "דוחה ומוקיע" את ההצרה על כינון יחסים רשמיים בין ישראל לאיחוד האמירויות. בתום שעות של "התייעצויות דחופות" בעקבות ההכרזה הדרמטית נמסר מלשכתו של אבו מאזן כי "ההנהגה הפלסטינית מתנגדת באופן נחרץ ומגנה את ההכרזה המשולשת האמריקנית-ישראלית-אמירותית שהגיעה בהפתעה".

"ההנהגה הפלסטינית מחשיבה את הצעד הזה כניפוץ יוזמת השלום הערבית, ההנהגה מזהירה מפני כניעה ללחצים האמריקניים והליכה בדרך של איחוד האמירויות". בהודעת הרשות דרשה ההנהגה הפלסטינית מאבו דאבי לחוזר בה מיד מהצהרתה "אף צד אחר לא יכול לדבר בשם הפלסטינים ולהחליט על זכויותיהם". הרשות הפלסטינית הודיעה כי תשיב את השגריר מאיחוד האמירויות.

עוד נמסר כי "ההנהגה הפלסטינית רואה צעד זה כפיצוץ יוזמת השלום הערבית והחלטות הפסגה הערבית והפסגה האסלאמית, וכן ההחלטות הבינלאומיות. זהו צעד תוקפני נגד העם הפלסטיני. מה שעשתה איחוד האמירויות הוא מעשה בגידה בירושלים, במסגד אל-אקצה ובעם הפלסטיני. ההנהגה הפלסטינית דורשת מאיחוד האמירויות לסגת באופן מיידי מההכרזה המחפירה הזאת".

גורם בכיר ברמאללה שצוטט ב'ישראל היום' אמר כי "איחוד האמירויות בגד בנו ותקע לנו סכין בגב. הדיווחים מאבו דאבי, לפיהם מדובר בהסכם עקרוני וראשוני שישמר את זכות הפלשתינים למדינה עצמאית בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית, הוא שקר וכזב. למעשה, איחוד האמירויות השליכה את יוזמת השלום הערבית לפח".

גורמים בכירים בפלגים הפלסטינים החמושים בעזה כינו את יורש העצר של האמירויות, השייח' מוחמד בן זייד, בכינויי גנאי מעליבים כגון: "חמור", "בוגד", "כלב בן כלב", "משת"פ ציוני וסוכן של ארה"ב" ועוד. דובר חמאס, פוזי ברהום, גינה את הצעד וטעם כי מדובר ב"תשלום בחינם לישראל על פשעיה והפרותיה נגד העם הפלסטיני". בכיר פלסטיני ציין כי "ההסכם בין האמירויות לישראל – בגידה בפלסטינים".

בכירים פלסטינים שצוטטו ב'כאן חדשות' אמרו כי "זה יום עצוב בעבורנו. מכה לנו וליוזמת השלום הערבית שקבעה שנורמליזציה בין מדינות ערב לישראל תבוא רק לאחר הסכם ישראלי פלסטיני". הבכירים תקפו אישית ובמילים חריפות את שליט האמירויות הנסיך מוחמד בן זאיד, וכינו אותו "חמור, חצוף, רפה שכל וחסר כבוד".

הבכירים אמרו עוד כי ההודעה על דחיית הסיפוח שהינה חלק מההסכם, לא תביא לחידוש התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות, משום שאין מדובר בביטול הסיפוח, ועסקת המאה של טראמפ עודנה על הפרק. איראן גינתה אף היא את ההסכם, ואמרה כי לא יביא שינוי במזרח התיכון.

זעם באיראן סביב ההכרזה המדוברת. בסוכנות הידיעות האירנאית תסנים, המזוהה עם משמרות המהפכה נמסר כי ההסכם המתהווה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות הוא "מעורר בושה". שליח ארה"ב לאיראן בריאן הוק אמר כי "ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות הוא הסיוט הגרוע ביותר של איראן".

בירדן היו פחות חד משמעיים, ואמרו כי הם רואים את המהלך כהזדמנות לקידום רצונות הפלסטינים. "אם ישראל תראה את ההסכם כצעד לכיוון חזרה לגבולות 1967 האזור יתקדם לכיוון שלום צודק", אמר שר החוץ של המדינה איימן ספדי, והסתייג. "אם לא תעשה זאת, היא תעמיק את הסכסוך – שיהווה איום על האזור כולו. ישראל צריכה להתקדם באופן מיידי למשא ומתן ישיר ורציני לפתרון שתי המדינות. ירדן תומכת בכל מאמץ לסיום הכיבוש".

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי מנגד תמך במהלך ואמר כי "עקבתי בעניין ובהערכה רבה אחרי ההודעה המשותפת של ארה"ב, האמירויות וישראל בנוגע להסכם על עצירת הסיפוח של ישראל בגדה המערבית ונקיטת צעדים שיוכלו להגשים שלום במזרח התיכון. כמו כן, מעריך את מאמצי האנשים שעמלו על ההסכם הזה במטרה להשיג שלום, שגשוג ויציבות לאזור שלנו", כך לדבריו.

גם חברי הרשימה המשותפת הצטרפו לאיובי ישראל ותקפו את ההסכם. ח"כ סאמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת אמר כי "‏הסכם פוליטי עם מנהיג זה או אחר, אשר ניתן כקרש הצלה לקמפיין הבחירות של טראמפ או של נתניהו, לא יביא שלום ולא יביא הסכם. אין שלום עם הכיבוש. כל הסכם פוליטי שאינו מושתת על צדק לא יחזיק מים".

יו"ר בל"ד במשותפת אמר כי "נורמליזציה תמורת "דחייה" בסיפוח?! האמת: נתניהו וישראל לא באמת התכוון לספח. אבל בשביל שיירד מהעץ, האיחוד הסכימו להפוך את היחסים החשאיים לגלויים. שום דבר לא ישתנה. וטועה מי שחושב שהפלסטינים יעלמו. סיום בכיבוש אינו מותנה בשום פרס וחייב להתבצע. זו בגידה מצדה של האימרויות, ולא פחות מנעיצת סכין בגבו של העם הפלסטיני, ושל העמים הערבים"

ח"כ עאידה תומא-סלימאן על ההסכם המסתמן: "‏מפת הדרכים הלגיטימית היחידה היא זו שמובילה לשחרור של העם הפלסטיני מפשע הכיבוש והקמת מדינה העצמאית בגבולות 67. ההסכם הוא חבל הצלה של הריאקציה הערבית לשני מנהיגים שיודעים שסוף ימיהם קרב. העם הפלסטיני לא יהיה גשר ליחסי הבושה האלה. אויבי העמים לא יחליטו לפלסטינים איך תיראה מדינתם".

ח״כ היבא יזבק: "את הכיבוש אי אפשר לנרמל. אין דבר כזה הסכם שלום כשהכיבוש נמשך. גם אם נתניהו ידחה או יבטל את הסיפוח או ״החלת הריבונות״ זה לא ישנה את העובדה שמיליוני פלסטינים חיים תחת כיבוש ומצור אכזריים. את זה ברור שאין לנתניהו או טראמפ כוונה לשנות".

ח"כ יוסף ג'בארין בתגובה להסכם בין ישראל, ארה"ב ואיחוד האמירויות: "ה״הסכם״ הוא חלק מעסקת המאה המסוכנת, פוגע בזכות ההגדרה העצמית של העם הפלסטיני, ומשרת גם את המשברים של נתניהו וטראמפ. אסור ליפול לאשליות: נתניהו וטראמפ לא צועדים לשלום אלא להנצחת הסכסוך, הכיבוש וההתנחלויות, ומניעת הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67. לא יהיה שלום באזור ללא סיום הכיבוש".

ח"כ עופר כסיף על ההסכם עם איחוד האמירויות: "ההסכם אינו הסכם היסטורי אלא הסכם היסטרי בין שני מנהיגים המצויים בשפל שלא היה כדוגמתו. אף מהלך או "הסכם שלום" עם מדינה צד ג' לא יעצור את הדיכוי, הגזל ושפיכות הדמים של הכיבוש. לא ארה"ב ולא איחוד האמירויות יכולות לוותר בשביל הפלסטינים על זכותם הלאומית למדינה ריבונית. אין שום תחליף להסכם שלום שבבסיסו נסיגה מוחלטת של ישראל מכל השטחים שכבשה ביוני 1967 והקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל. במובן זה, נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, אם אכן יקרה, רק ישרת את הכיבוש ואת בעלי ההון שיפיקו רווח ממסחר בין המדינות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture