טראמפ על ההסכם ההיסטורי: "הסיפוח ירד כרגע מהשולחן, זה ויתור גדול מצד ישראל"

נשיא ארצות הברית התייחס להודעה על ההסכם ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות וחשף כי "אנחנו רוצים לקיים את הפסגה בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן בתוך שלושה שבועות". השגריר פרידמן הבהיר: "הסיפוח מושהה לעתיד הנראה לעין, אבל לא לתמיד. לא היה אפשר לעשות את שניהם במקביל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (בין חמישי לשישי) כי נושא החלת הריבונות ביהודה ושומרון "ירד כרגע מהשולחן". לדברי טראמפ, שדיבר בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן והתייחס להודעה על ההסכם ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, ישראל הסכימה "לא לספח כרגע חלקים מהגדה המערבית. זה ויתור גדול מצדה".

"לא ננוח עד שנשיג עולם טוב יותר", אמר טראמפ בתקווה שישכון שלום במזרח התיכון. כשהעיתונאים לחצו עליו להתייחס להצהרה של נתניהו כי החלת הריבונות תתקיים בעתיד, הנשיא השיב: "זה מחוץ לשולחן". לכמה זמן? טראמפ הסיט את ראשו לשגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן שאמר שההגדרה הנכונה היא "שהסיפוח מושהה לעתיד הנראה לעין".

הנשיא טראמפ נשאל על נושא הריבונות מספר פעמים ולרוב הפנה לשגריר פרידמן שנכח במקם שישיב: "לא היה אפשר לעשות את שניהם במקביל", אמר השגריר כשנשאל האם היה חוה לוותר על "הסיפוח" בשביל ההסכם ההיסטורי. עם זאת, בניגוד לטראמפ, פרידמן הבהיר כי הויתור הוא זמני. "כרגע זה יורד מהשולחן, אכן השגריר?", אמר טראמפ, ופרידמן השיב: "כרגע זה יורד מהשולחן, אבל לא לתמיד".

השגריר פרידמן הוסיף באותו נושא: "לא יודע כמה זמן תימשך הקפאת הסיפוח. זה לא ירד מהשולחן, אבל אנחנו נותנים עדיפות לקידום השלום. אי אפשר לעשות את שני הדברים באותו זמן. זה תהליך זמני ואין בקשה מישראל לוותר על הסיפוח. המילה 'השעיה' נבחרה בזהירות על ידי כל צדדים".

במהלך תדרוך לעיתונאים בבית הלבן, הבהיר טראמפ כי "אנחנו רוצים לקיים את הפסגה בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן בתוך שלושה שבועות". בנוסף לכך, אמר הנשיא האמריקני כי ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות יאפשר למוסלמים לבקר במקומות קדושים בישראל, ובמיוחד במסגד אל-אקצא. "יש כבר מדינות נוספות בעולם הערבי שרוצות לעשות הסכמים נוספים", הוסיף.

עוד אמר טראמפ על ההסכם: "ההסכם הוא פריצת הדרך הגדולה ביותר מאז הסכם השלום בין ישראל למצרים. זה ייחתם בבית הלבן בשבועות הקרובים. אני חושב שהפלסטינים, גם אם הם לא אומרים זאת, רוצים להיות חלק מהשלום עם ישראל, והם יבואו עכשיו כשהם רואים מדינות חזקות חותמות על הסכם עם ישראל".

"יום היסטורי": ישראל ואיחוד האמירויות חתמו על הסכם לנרמול היחסים
גנץ: "קורא למדינות נוספות"; אשכנזי: "מברך גם על ההימנעות מתכנית הסיפוח"
גורם מדיני: "הריבונות על הפרק – טראמפ ביקש להשהות זמנית את ההכרזה"
טראמפ: "ההסכם ייקרא 'הסכם אברהם' – דברים קורים שאיני יכול לדבר עליהם"
האיחוד האמירויות: "החלטנו על צעד זה על מנת להביא להפסקת תוכנית הסיפוח"
בנט: "מברך על ההסכם – נתניהו החמיץ הזדמנות של פעם במאה שנה"
נתניהו הציג את ההסכם עם איחוד האמירויות: "אין שום שינוי בתוכנית שלי להחיל ריבונות" • צפו
ריבלין: "אבן דרך חשובה ואסטרטגית – מזמין את יורש העצר לבקר בירושלים"
קושנר: "ייתכן שמדינה נוספת תחתום בימים הקרובים על הסכם עם ישראל"
אדלשטיין: "ריבונות חשובה לא פחות"; סער: "ירגש אותי שנזכה להחיל את החוק"
הרשות תחזיר את השגריר מאיחוד האמירויות: "מעשה בגידה בעם הפלסטיני"
ריבונות תמורת שלום: המגעים של קושנר והטיסות של ראש המוסד • מאחורי הקלעים
גורם ישראלי: בחריין צפויה להיות המדינה הבאה שתכונן קשרים רשמיים עם ישראל
הקהילה היהודית באיחוד האמירויות מתרגשת: "מאמין שיותר יצטרפו לקהילה"

בהצהרה משותפת לארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות אחרי השיחה המשותפת של ראש הממשלה ויורש העצר נמסר כי "בזכות פריצת דרך דיפלומטית זו ולבקשת הנשיא טראמפ ובתמיכתה של איחוד האמירויות, ישראל תקפיא את הכרזת הריבונות על אזורים שנקבעו בחזון הנשיא לשלום ותמקד את מאמציה כעת בהרחבת הקשרים עם מדינות אחרות בעולם הערבי והמוסלמי".

נתניהו הבהיר מאוחר יותר בנאומו כי "אין שום שינוי בתוכנית שלי להחיל את הריבונות שלנו ביהודה ושומרון, בתיאום מלא עם ארה"ב. אני מחויב לכך, זה לא השתנה. אני מזכיר לכם שאני הוא זה ששמתי את נושא הריבונות ביהודה ושומרון על השולחן. הנושא הזה ממשיך להישאר על השולחן. הוא בכלל הגיע לשולחן בגלל המאמצים שלי. אני עבדתי על כך במשך שלוש שנים בשיחות אינטנסיביות עם צוותו של הנשיא טראמפ, וברוך השם הבאנו תוצאות".

"הנשיא טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל, הוא העביר אליה את השגרירות האמריקנית, הוא הכיר בריבונתנו על רמת הגולן, הוא הכיר בחוקיות של היישובים הישראליים ביהודה ושומרון, ועוד יותר מזה, הנשיא טראמפ הכניס את הריבונות על פי בקשתי לתוכנית השלום שלו. הם שם. כל זה לא בא במקרה. זה לא בא כי אנשים, שהיום משמיעים כל מיני דברי ביקורת, עשו משהו בעניין – הם לא עשו כלום. זה הכל פעולה שאני ביצעתי וקיימתי, ואני מחויב לזה. אבל מלכתחילה אמרתי דבר אחד נוסף, חזרתי ואמרתי את זה פעם אחר פעם – יישום הריבונות ייעשה אך ורק בתיאום עם ארה"ב".

"הצהרת ריבונות ביהודה ושומרון בלי תמיכה אמריקנית, במקרה הטוב לא שווה כלום, ובמקרה הרע תזיק מאוד להתיישבות וגם למדינת ישראל. עכשיו, הנשיא טראמפ, שהוא מגדולי ידידיה של מדינת ישראל, שהכניס את הריבונות לתוכנית השלום שלו לבקשתי, ביקש שישראל תמתין זמנית עם יישום הריבונות. הוא ביקש להביא תחילה הסכם שלום של ישראל עם איחוד האמירויות הערביות, ואני מאמין שגם עם מדינות אחרות. אבל, אני לא הסרתי וגם לא אסיר את עניין הריבונות מעל הפרק, וכפי שהבאתי את השלום עם מדינה ערבית, אביא גם את הריבונות. אני מחויב לריבונות, אני מחויב לארץ ישראל, ולעולם לא אוותר על זכויותינו בארצנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture