צילום: קובי גדעון / לע"מ

נתניהו: "לא הייתה לי ברירה לבחור בין החלת ריבונות או שלום עם האמירויות"

ראש הממשלה בראיון: "אני לא מוותר על הריבונות אני עומד עליה איתן - כחול לבן לא הורידו את הריבונות". מאיים על חמאס: "מי שיתגרה בנו - דמו בראשו. נעשה מה שצריך כדי להחזיר את השקט". על המשבר הפוליטי: "אם לא הקורונה הממשלה הזאת הייתה מתפרקת - אני מאוד רוצה להגיע לפתרון" • האזינו לראיון המלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (ראשון) בראיון בגלי צה"ל כי "הריבונות לא ירדה מסדר היום, אני הרי זה שהבאתי אותה לתוכנית טראמפ ולהסכמה אמריקנית. נחיל ריבונות בהסכמה אמריקנית. לא שהייתה לי ברירה לבחור בין החלת ריבונות או שלום עם האמירויות כרגע. הם ביקשו השהייה להחלת הריבונות והם לא הוציאו אותה מהתוכנית שלהם".

"אני לא מוותר על הריבונות אני עומד עליה איתן", התעקש נתניהו בראיון לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו, "הבטחתי שנביא שלום עם מדינות ערביות והבאתי, אביא גם את הריבונות. אלה שעכשיו אומרים לי להחיל ריבונות אמרו לי לפני כמה חודשים שאסור להחיל ריבונות כי זה יביא למדינה פלסטינית. זה לא רציני".

"הבאנו הסכם היסטורי שפורץ את הרעיון שאנחנו צריכים לעקור יישובים אחרת לא נביא הסכם רשמי עם מדינה ערבית. שברנו את הדוקטרינה האיומה והמסוכנת הזאת ואני גאה בזה. הרבה בעולם ובישראל הסכימו לתפיסה המסוכנת הזאת ואני גרסתי תפיסה אחרת – שלום תמורת שלום, שלום מתוך עוצמה, בלי נסיגות".

"השמאל דחף רעיון לפיו ישראל צריכה להחליש את עצמה לקווי 67׳ כדי להביא את מדינות ערב. אני חשבתי שאם אנחנו נחזק את ישראל ונהפוך אותה עוצמתית, העוצמה תביא את מדינות ערב. גם העמידה שלי נגד הסכם הגרעין המסוכן עם איראן הביאה אותן. זה שינוי של כל התפיסה – במקום שלום מתוך חולשה, שלום שמחייב עקירות ונסיגות, אני אמרתי שלום מתוך עוצמה".

נתניהו התייחס לדברי קושנר שאמר שיש מפה מוסכמת והסכמת למדינה פלסטינית: "מדינה? אם אנחנו שולטים במרחב האווירי ובקרקע זה מדינה? אם חמאס צריך להתפרק מנשקו זה מדינה? תסתכל על התכנית. אתה רוצה לקרוא לזה מדינה? זה נכון שהאמריקאים הכניסו בפעם הראשונה פי 10 מהשטח שהם מייעדים לריבונות ישראלים, וזה לא בא במקרה".

ראש הממשלה הוסיף ועקץ את השמאל הישראלי: "אהוד אולמרט אמר לפני חודש שזה חלום באספמיה שמדינה ערבית תעשה שלום עם ישראל לפני שנביא שלום עם הפלסטינים. אני מאמין הפוך ופעלתי הפוך והנה הוכחנו אחרת". בתשובה לשאלה האם ביקר לאחרונה בדובאי אמר: "לא שואלים ראש ממשלה ישראלי איפה ומתי הוא היה".

רה"מ חשף בריאיון כי "היחידים שידעו על ההסכם מלבדי היו הנשיא טראמפ, השייח מוחמד בן זאיד והשגרירים בוושינגטון". לדבריו, מדינות ערביות נוספות ינרמלו בקרוב את יחסיהן עם ישראל: "במזרח התיכון החלש לא שורד – שלום עושים מתוך עוצמה. ההצלחה של ישראל וההתייצבות שלנו מול התוקפנות האיראנית עשו רושם עצום על מדינות האזור. המעגל יתרחב, הסכר נפרץ".

"המטרה שלנו היא לעשות שלום עם כל מי שרוצה שלום איתנו. אנחנו כל הזמן מדברים. יש פה מהפך ענק, שבירת כל הפרדיגמה. שיתוף הפעולה יהיה בהמון תחומים. בתחום הכלכלי, יש להם רצון ויכולת של השקעה בהמון תחומים – בריאות, קורונה, אנרגיה, וכמובן גם בנושא הביטחון. יש כאן פתיחת שווקים. כל מדינות האזור יודעות שאני מחויב לעצור את הגרעין האיראני ושאני מבין מדיניות של התנגדות".

נתניהו התייחס בראיון למשבר הפוליטי ואמר כי "אני מאוד רוצה להגיע לפתרון. זו לא ממשלה אידיאלית, לעיתים אני מוצא ממשלה בתוך ממשלה שפועלת נגד הממשלה. אם לא הקורונה זה היה מתפרק. כרגע אני מנסה להביא לפתרון. היום העברנו 8.5 מיליארד שקל להמרצת הכלכלה ויצירת מקומות עבודה. אנחנו צריכים להזרים עכשיו הרבה יותר כסף. אפשר לפתור את המשבר הזה ואני פועל כדי לפתור אותו".

הוא הוסיף וטען כי "כחול לבן לא הורידו את הריבונות, והריבונות לא ירדה. היא נמצאת בתוך תכנית השלום של הנשיא טראמפ". על העימותים שלו עם מנדלבליט אמר: "עצם הרעיון, שאומרים שמישהו בדמוקרטיה מעל ביקורת, או מעל החוק – הוא אבסורדי. לא יועמ״ש ולא ראש הממשלה הם מעל החוק. אנו יודעים באיזה מדינות נוהגים ככה".

במהלך הריאיון התייחס נתניהו למתיחות הביטחונית בדרום בימים האחרונים ואמר: "חמאס והג'יהאד האסלאמי כבר למדו את המשמעות של להתגרות בישראל. מי שמתגרה בנו – דמו בראשו. אנחנו נעשה מה שצריך כדי להחזיר את השקט, ואני חושב שהם גם יודעים את זה. אני מציע להם לזכור את מה שהיה לפני זמן לא רב. אתה ראית כבר שהתקיפות והעוצמה מביאים גם דברים טובים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture