צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

"מגיע לנו הרבה יותר": תחקיר JDN על האפליה בחופים הגיע למליאת הכנסת • צפו

סגן שר הפנים השיב לשאילתה של ח"כ ברוכי על ממצאי תחקיר 'מקומי JDN' לגבי האפליה המקוממת בכמות החופים הנפרדים: "אין ספק שאין לנו מספיק חופים נפרדים ביחס לגודל האוכלוסייה שאנחנו מהווים במדינת ישראל". יו"ר הכנסת הוסיף: "כשכיהנתי כשר התיירות השקענו לא מעט בנושא הזה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ח"כ אליהו ברוכי מ'דגל התורה' העלה היום במסגרת שאילתה במליאת הכנסת את ממצאי תחקיר 'מקומי JDN' שפורסם אתמול וחושף את ממדי האפליה של בני המגזר החרדי בכמות החופים הנפרדים ברחבי הארץ, מהם עולה כי על כל אזרח חילוני יש 40% יותר שטח חוף מעל האזרח החרדי. עוד עולה מהתחקיר כי למרות שכ-16% מתושבי ישראל משתמשים בחופים נפרדים, רק כ-11.5% מחופיה המוכרזים של המדינה מותאמים לציבור זה.

"השבוע נחשפנו לנתונים לא נעימים בכל מה שקשור לשטחים של חופים נפרדים, מול השטחים שיש לחופים לשחייה הכללית. הנושא הזה, כפי שאני הספקתי לראות כאן, נמצא פה על השולחן משנת 2014. עונת הרחצה, או נקרא לזה שיא עונת הרחצה מאחורינו. מה בדעת המשרד לעשות לקראת עונת הרחצה הבאה, שהיא כנראה תגיע באיזשהו שלב", שאל ברוכי.

סגן שר הפנים והממונה על החופים יואב בן צור השיב במליאת הכנסת לממצאי התחקיר: "חבר הכנסת אליהו ברוכי, אני שמח על השאלה שלך. אכן, אני קיבלתי את האחריות על החופים בתוקף היותי סגן השר. השר, העביר לי את האחריות על חופי הים", פתח את דבריו.

"אין ספק שאין לנו מספיק חופים נפרדים ביחס לגודל האוכלוסייה שאנחנו מהווים במדינת ישראל. היה מגיע לנו הרבה יותר. אנחנו פועלים ומנסים לפעול בכמה מישורים: א', בשיפור החופים הקיימים, בהנגשתם לנכים. גם לנכים חרדים, אנשים בעלי מוגבלויות, מגיע שיהיה להם חוף ים. אנחנו עושים את זה בשיא המרץ ואנחנו מקווים שיהיה לנו שיתוף פעולה גם עם משרד התיירות בנושא הזה. גם להגשת חופים כלליים וגם להנגשת החופים הנפרדים".

"מאידך, אנחנו מנסים ליצור עוד ועוד מקומות, שבהם יהיה אפשר להקים חופים נוספים. גם בכינרת, למשל, בתקופה הזאת, בתקופה של בין הזמנים, בשלושה השבועות הללו, הפכנו חוף אחד – חוף גולן – לחוף נפרד וקיבלנו באמת הרבה תודות על הנושא הזה. השר פעל בנמרצות כדי לקיים את החוף הזה. אנחנו נשפר, אנחנו נעשה עוד ועוד חופים בכל הימים: גם בים התיכון, גם בים המלח וגם בים סוף".

יו"ר הכנסת יריב לוין, שכיהן בממשלה הקודמת כשר התיירות, ציין כי "אם מותר לי להוסיף, חבר הכנסת ברוכי, בתקופה שכיהנתי כשר התיירות השקענו לא מעט בנושא הזה, בין היתר בחוף נפרד בים המלח שנפתח לראשונה. הוא באמת ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות".

"כך שיש בהחלט לאן ללכת. תמיד יש מה לשפר ויש מה לעשות, אבל הנושא, לפחות בתקופתי, היה בהחלט במקום גבוה בסדרי העדיפויות של משרד התיירות. דברים גם נעשו בשיתוף פעולה, כמובן, עם שר הפנים ומשרד הפנים לטובת כלל הציבור", אמר לוין.

לסיום עדכן בן צור כי "אנחנו פועלים להקים חוף גם בצפון ים המלח כדי להקל על תושבי ירושלים, שתהיה להם נסיעה קצרה כדי להגיע לחוף כזה".

אתמול נמסר מלשכתו של סגן שר הפנים ל'מקומי JDN' בתגובה לתחקיר: "במדינת ישראל יש 25 רשויות שקיים בהם חופי רחצה, מתוכם 16 חופי רחצה מוכרזים כחופים נפרדים, מאז כניסתו של הרב יואב בן צור לסגן שר הפנים והממונה על החופים במדינת ישראל, אנו פועלים לפתיחת חופים נפרדים חדשים, משודרגים ומונגשים (לנכים)".

"בימים אלו אנו עובדים על תוכנית הקמת חוף נפרד חדש מצפון ים המלח ( כחצי שעה מירושלים). כמו כן לקראת תקופת בין הזמנים ולאור המחסור הגדול בחופים נפרדים סובב כנרת פעלנו בשיתוף פעולה עם איגוד ערים כנרת במטרה למצוא פתרון לימי בין הזמנים, ואודות לפעילות זו הוקצה חוף גולן (מקטע 13) לחוף נפרד בימי בין הזמנים. נמשיך לעבוד ולפעול לפתיחת חופים חדשים נפרדים ברחבי הארץ", לשון התגובה.

הנתונים חושפים אפליה מסוכנת: 0.15 ס"מ על כל חרדי בחופי ישראל – חילוני מקבל 40% יותר

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מאיפה הנתונים המגוחחים האלו
נראה בפועל שיש אולי 5 אחוז מכלל החופים
האפליה היותר כאובת
חרדי לא יכול לראות את השקיעה
בסוף שירותי ההצלה החוף נפתח לכלל הציבור
אין דבר כזה חוף בהפרדה 24 שעות רק בזמני שירותנ ההצלה

אם תצליחו לקדם משהו, תעשו דבר גדול
ואולי תצליחו לקדם מהפכה: התאמת חופים מעורבים להפרדה לתקופה מוגבלת של בין הזמנים. גם בים התיכון וגם בכינרת.
לחילונים יש את כל הקיץ, כולל תשעת הימים, כולל שבתות וחגים, רח"ל. הצורך שלנו מתרכז ומתנקז ל-3 שבועות בודדים, ואז המצב קטסטרופלי. בכל היתר אנחנו יכולים להסתדר עם הקיים.
אגב, לפי המראות בשטח, הפער אמור להיות הרבה יותר גדול ממה שציינתם.

אתם מדברים על כמות החופים אבל מה עם האיכות. רק בחופים הנפרדים השירותים והמקלחות ברמה נמוכה מאוד ואין מנקות שם, הכל מסריח!!!בנוסף בחלק מהחופים הרגילים יש כיסאות, מיטות ושמשיות מסודרות בכל החוף ובחופים הנפרדים עוד לא ראיתי דבר כזה והייתי בכמה, בחופים הנפרדים צריך לשלם ולסחוב את הציוד לבד.
והדבר שהכי זיעזע אותי זה חוף תל אביב שממוקם בצמוד לחוף הכלבים, אם רמת האנטישמיות כנראה שזה כבר לא מפתיע.

אולי יעשו סוף להסדר של חלוקת ימי השבוע לגברים ונשים ויעדו חוף גברים וחוף נשים?????!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture