Official White House Photo by Joyce N. Boghosian

טראמפ חתם: ארה"ב הכריזה על הסנקציות החדשות נגד איראן

מזכיר המדינה האמריקאי הודיע במהלך מסיבת עיתונאים כי סנקציות אמריקאיות יוטלו על בכירים איראנים המעורבים בפרויקט הגרעין. העיצומים יוטלו על יותר מ-20 גופים המעורבים בפיתוח הגרעין, ביניהם - 5 מדענים אירנים, וגם נשיא ונצואלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית רוברט אובריאן הודיע כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הבוקר (שני) על צו נשיאותי שיטיל סנקציות על כל חברה או אדם שיהיו מעורבים בייבוא או ייצוא של נשק לאיראן. זאת בהמשך להפעלת מנגנון ה"סנאפבק" על ידי ארצות הברית באו"ם.

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הכריז היום על סנקציות אמריקניות חדשות על משרד ההגנה האיראני ועל תוכנית הגרעין של איראן, ואישים הקשורים בשני המוסדות. על פי מזכיר המדינה, השתת הסנקציות היא חלק ממהלך כולל של השבת כל הסנקציות עליהן הסכים האו"ם לפני הסכם הגרעין עם איראן.

בין הדמויות שיוכנסו תחת הסנקציות האמריקניות – חמישה מדענים איראנים. בנוסף אליהן, הודיע פומפאו כי גם על נשיא ונצואלה ניקולס מדורו יוטלו הסנקציות, זאת לאחר הידוק קשריו מול טהרן. שר האוצר האמריקני סטיבן מנושין אמר שהסנקציות מכוונות נגד אנשי תוכנית הגרעין האיראנית, ביניהם גם ספקים ויצרנים של ציוד צבאי שיכול לשמש גם את תעשיית הטילים האירנית.

"נעשה שימוש בכל אמצעי כדי לעצור את תכנית הגרעין, הטילים והנשק הקונבנציונאלי של איראן", אמר מנוצ'ין. שר ההגנה האמריקני מארק אספר אמר כי "הסנקציות שאנו מטילים היום נועדו להמשיך את אמברגו הנשק על איראן". בנוסף לכך, הבהיר אספר כי "הכוחות שלנו מוכנים להגיב לכל תוקפנות איראנית".

על אף נחישותה של ארצות הברית להשיב על כנן את הסנקציות של האו"ם על איראן, מדינות אירופה, רוסיה וסין מתנגדות למהלך ותומכות בהשארת עקרונות הסכם הגרעין שנחתם עם הרפובליקה האסלאמית ב-2015 על כנם. לטענתם, אין לארצות הברית את הזכות להטיל מחדש את הסנקציות וכי למהלך האמריקני לא יהיה כל תוקף משפטי.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, פנה אמש עם צאת החג במכתב רשמי למזכ"ל האו״ם, אנטוניו גוטרש, בדרישה להקים מחדש את מנגנון האכיפה ופאנל המומחים של האו"ם, שאמורים לפקח על אכיפת הסנקציות שחזרו לחול על איראן בהמשך להפעלת מנגנון ה״סנאפ בק״.

השגריר ארדן: "איראן הפרה את הסכם הגרעין באופן בוטה ונחשפה תכניתה להגיע לנשק גרעיני ולכן בהתאם למנגנון ה״סנאפ בק״ שהוצג בחתימת ההסכם והופעל על ידי ארצות הברית – הוחזרו כל הסנקציות שחלו עליה ועל מזכ״ל האו״ם לפעול כמתחייב מהחלטות מועצת הבטחון״.

השגריר ארדן הוסיף עוד כי ״בשנים האחרונות הוכח שאיראן היא תומכת הטרור מספר אחת בעולם ושהיא מעורבת בכל מקום בו יש רצח ושפיכות דמים ולכן היא מהווה סכנה ליציבות ולבטחון במזרח התיכון כולו. על האו״ם לפעול מיידית כדי להשית עליה סנקציות משתקות ולהפסיק את פעולותיה הרצחניות״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture