דיווחים בסוריה: "תקיפה ישראלית" נגד עמדה של חיזבאללה בסמוך לגבול

סוכנות הידיעות הסורית: צה"ל תקף עמדה צבאית המשמשת את חיזבאללה בצפון קוניטרה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי "התקיפה בוצעה נגד בסיס המשויך למיליציות האיראניות בדרום סוריה, שככל הנראה בוצעה על ידי ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה הלילה )בין שלישי לרביעי) כי צה"ל תקף מטרות בקוניטרה שבדרום סוריה, סמוך לגבול עם ישראל. לפי הדיווח בסאנ"א, מבנה בית ספר בכפר אל-חוריה שבצפון המחוז נפגע. על פי הדיווח, מדובר בעמדות של צבא אסד המשמשות את ארגון חיזבאללה לפעולות איסוף מודיעין על צה"ל באזור רמת הגולן. לא דווח על נפגעים.

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי "התקיפה בוצעה נגד בסיס המשויך למיליציות האיראניות בדרום סוריה, שככל הנראה בוצעה על ידי ישראל". לפני 10 ימים דווח גם כן כי ישראל תקפה 2 עמדות של צבא סוריה באותו האזור, בגבול ברמת הגולן. לפי סוכנות הידיעות הממלכתית "סאנא", מערכות ההגנה האווירית יירטו אז בהצלחה את רוב הטילים טרם הפגיעה במטרות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני כשבועיים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מלשכת ראש הממשלה נמסר אז כי בשיחה דנו בסוגיות הביטחוניות האזוריות, בתוקפנות האיראנית ובמצב בסוריה. כמו כן, השניים דנו בקידום שיתופי הפעולה בין המדינות בנושא המאבק בקורונה. בנוסף, איחל רה"מ נתניהו לנשיא פוטין ברכות לרגל יום הולדתו שחל באותו היום.

לפני מספר ימים נכנס תת-אלוף עמית סער לתפקיד ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין של צה"ל. תת-אלוף עמית סער מחליף את תת-אלוף דרור שלום אשר כיהן כראש חטיבת המחקר בחמש השנים האחרונות. תת-אלוף דרור שלום פורש מצה"ל לאחר 30 שנות שירות.

ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן אמר כי "טקס החלפת ראש חטיבת המחקר הוא אירוע בקנה מידה לאומי. חטיבת המחקר משפיעה על סדר היום המדיני והצבאי של מדינת ישראל. חוקרי חטיבת המחקר נדרשים להעריך באומץ. הם נדרשים לכך גם כאשר הנחות היסוד מתערערות, ובהכרח בעידן שבו האמת היא מונח מתעתע. דרור, הנחלת בחטיבה את המונח המודיעין המאפשר, כזה שאינו מסתפק רק בתיאור המציאות אלה בהשפעה על המציאות. עמית, חטיבת המחקר מוכרת לך היטב. אני סמוך ובטוח שכישוריך, ניסיונך העשיר, וגישתך הרעננה יובילו להמשך הצלחתה ושגשוגה של חטיבת המחקר גם בשנים הבאות. שנת 2021 מסתמנת כשנה מסעירה לא פחות מקודמתה. לא אגזים ואומר כי הביטחון הלאומי של מדינת ישראל תלוי ביכולתכם לתאר את המציאות ולהשפיע עליה".

ראש חטיבת המחקר היוצא, תת-אלוף דרור שלום: "חטיבת המחקר היא גנרטור של ידע רלוונטי שמקנה לישראל ביטחון ותקווה. ביטחון בהצבעה על אתגרים והזדמנויות ותקווה מעצם אנשיה שמוכיחים שהדור לא הולך ופוחת אלא הולך ומשתבח. חטיבה שמגשימה במעשיה את הציונות החורטת על דגלה – מודיעין מאפשר ביטחון לא מתוך שרידות מאיומים קיומיים אלא מתוך עוצמה המאפשרת לאזרחי המדינה חיי שגרה בטוחה ובכך מגשימים את חזון מייסדי הציונות להיות עם חופשי בארצנו. אני מפציר בכם – היו מקצוענים, היו צנועים, היו דעתנים, היו אנשים. אין לכם את זכות השתיקה. חלה עליכם חובת הבעת הדעה".

ראש חטיבת המחקר הנכנס, תת-אלוף עמית סער: "הייתי אדם צעיר מאוד כשנכנסתי בפעם הראשונה בשערי חטיבת המחקר. אני חוזר היום לחטיבה בשילוב של ציפייה וייראה, הפעם כמי שניתנה בידיו המצודה. פגשתי את אנשי החטיבה חדים, מחויבים, מבינים את האתגרים האסטרטגיים ומחוברים לעשייה המבצעית. נעים בטבעיות מחדרי הדיונים לתאי התקיפה. אם נגזרה עלינו מציאות ביטחונית מורכבת אין קבוצה טובה יותר להתמודד עימה. בעידן של התפוצצות נתונים והתפרקות מסורות אנחנו מחויבים בכל רגע לבחון האם אדני ההערכה שעליה ביססנו את עמדתנו עודם תקפים, ולהוביל את המשך עיצוב אגף המודיעין כארגון רב תחומי מתקדם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture