Hadas Parush/Flash90

השר טרופר על ועדת חקירה בפרשת הצוללות: "הטרלה של האופוזיציה"

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר על פרשת הצוללות: "גנץ אמר שהוא מכיר את הפרטים מבפנים, היו לי איתו שיחות ארוכות בנושא בעבר. יש שם הרבה דברים שחייבים להיחקר, מה תהיה הקונסטלציה? אף אחד לא יודע. הפרשה החמורה תיבדק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"ההצבעה על ועדת חקירה לצוללות – הטרלה של האופוזיציה. לא פנויים לזה. מתנצל". כך הגיב הבוקר (ה') בריאיון לאולפן ווינט שר התרבות והספורט חילי טרופר על ההצבעה במליאת הכנסת אתמול. לדבריו, "אנחנו מראש אמרנו שלא ניכנס להצבעה הזאת. זה משחק קבוע של האופוזיציה. מדי שבוע מנסים להביך אותנו, זה תפקידם. אנחנו מעדיפים להתרכז בקורונה".

לטענתו, "כחול לבן לא זנחו את הטיפול בפרשת הצוללות. "גנץ מתייחס לזה בצורה רצינית. יש פה פרשה חמורה שחייבת להיבדק, ואמר שר הביטחון שהוא עושה את עבודת המטה לקראת הקמת ועדה שתבחן את העניין הזה", אנחנו חושבים שהמדינה במצב קשה מדי בשביל זה. לא פנויים להטרלות. מתנצל".

בנוגע לשאלה האם לדעתו צריך לחקור את פרשת הצוללות, אמר "גנץ ומכיר את הפרטים מבפנים, היו לי איתו שיחות ארוכות בנושא בעבר. יש שם הרבה דברים שחייבים להיחקר. אף אחד מאיתנו לא יודע. הפרשה החמורה תיבדק. עכשיו אנו מתעסקים במצב הקשה שישראל נמצאת בו".

טרופר התייחס למה שנראה כמו שיפור קל ביחסים בין מפלגתו לראש הממשלה נתניהו, אך ציין כי הם אינם מתרגשים "יכול להיות שיש ניצנים של שפה אחרת, שמענו את יו"ר הקואליציה, אבל בסוף הדברים ייבחנו אך ורק במעשים, יש רק מבחן אחד שכל מסכי העשן לא יוכלו לטשטש – תקציב המדינה ל-2021".

"אם רה"מ, שר האוצר והליכוד יאפשרו העברת תקציב עד דצמבר, נבין שפניהם לשותפות. בעיקר נבין שהאחריות הלאומית וטובת הכלל היא הראשונה לפני טובתו האישית של נתניהו. אם הם (הליכוד) ייקחו את ישראל לבחירות פעם רביעית, והפעם גם בלי תקציב מדינה, נבין שהטובות האישיות ניצחו".

טרופר הדגיש "זה מתקדם לאט מדי כדי לעמוד בלוחות הזמנים. בסוף זה מאבק על חיי האזרחים. כל האנשים, מימין ושמאל, כולל השר שטייניץ, גדעון סער ואנשי ליכוד, יודעים את האמת – תקציב זה הדבר שטוב לאזרחי ישראל, כמה שיותר מהר".

בדבריו הוא התייחס לבכירי הליכוד לתפקוד הממשלה: "זה לא סוד. התפקוד לא מספיק טוב זה לא שלא קורים דברים. גנץ הצליח לגרום למערכת הביטחון ופיקוד העורף ולנהל את האירוע. אנשים אמרו שזה צריך לקרות מזמן".

"אני מקווה שכשהממשלה תתנהל בצורה עניינית, ותיכנס לדיון ותשאל רק 'מה טובת האזרחים', הדברים יעלו מדרגה. כל עוד שיקולים פוליטיים יתערבבו עם שיקולים לאומיים, זה ייראה פחות טוב. יו"ר הקואליציה אמר שמה שמנחה את רה"מ בהתייחסות לתקציב המדינה ולקורונה, זה שיקולים פוליטיים. מבחינתי זה שיקולים זרים".

שר התרבות הסביר למה הם לא הולכים עם יעלון ולפיד: "אם הייתה אלטרנטיבה היינו בה מזמן. אם תהיה כזו בהחלט נבחן אותה. עזוב ספינים, הם העלו את האי-אמון, הצביעו 30 איש – גם אם כל כחול לבן היו באים זה לא היה קורה. הדיבורים על כאילו שיש 'ממשלה אלטרנטיבית' – אלה אגדות. אפשר לתת המלצות ולהיכנס ולקחת אחריות, ואפשר לצייץ ציוצים שנונים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture