.Nati Shohat/Flash90

מתקפת טרור סמוך לבית כנסת בוינה: דיווחים על הרוגים – המצוד נמשך • צפו

אירועי ירי התרחשו בשש זירות שונות בבירת אוסטריה, אחת מהן בסמוך לבית כנסת. שר הפנים: "מעריכים שמדובר במתקפת טרור". ככל הידוע כרגע אין נפגעים בקרב חברי הקהילה היהודית ולא ברור עדיין אם האירוע קשור לקהילה היהודית בווינה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו


כוחות הביטחון ליד בית הכנסת. 27א*

חמושים ירו הערב (שני) סמוך לבית כנסת "השטאט טמפל" בבירת אוסטריה, וינה. לפי דיווחים מהזירה, באירוע הרוגים ופצועים. הקהילה היהודית בעיר הנחתה את התושבים היהודים שלא לעזוב את בתיהם. בזמן הירי לא היו מתפללים בבית הכנסת וההערכה היא כי אין נפגעים יהודים. לא ידוע אם הפיגוע כוון נגד הקהילה היהודית.

שר הפנים של אוסטריה קארל נהמר אמר כי "הירי סמוך לבית הכנסת במרכז וינה הוא מתקפת טרור". בחלק מכלי התקשורת במדינה דווח על לפחות שבעה בני אדם שנהרגו בירי במתקפה בווינה, אך הגורמים הרשמיים במדינה טרם אישרו זאת. עדי ראייה אמרו כי ראו אדם יורה ברובה אוטומטי "לפחות 50 יריות".

משרד הפנים האוסטרי מסר כי "לא שוללים שמדובר בפיגוע טרור – שלושה חמושים השתתפו במתקפה". האירוע התרחש סמוך לשעה 19:00 (שעון מקומי). המשטרה המקומית הגיעה בכוחות מתוגברים לזירה וניהלה חילופי אש עם היורים שנמלטו מהמקום. המשטרה האוסטרית הבהירה כי הנסיבות עדיין נבדקות וקראה לתושבי העיר להימנע משהייה במקומות ציבוריים ובשימוש בתחבורה הציבורית.

גורם במשרד הפנים האוסטרי אישר כי לפחות אדם אחד נהרג באירוע הירי שגרר חילופי אש. סוכנות הידיעות האוסטרית דיווחה ששוטר אחד נפצע קשה מהירי במרכז וינה. על פי הדיווח, גם שומר בית הכנסת נפצע מהירי. אחד ההרוגים בווינה הוא המחבל והשני אדם נוסף שהיה במקום. שר הפנים אמר כי "ייתכן שיותר ממפגע אחד מעורב בתקרית".

מדובר בבית הכנסת המרכזי שברובע 1, והוא מאובטח על-ידי שני שוטרים חמושים לאורך כל שעות היממה. ככל הנראה אדם התקרב לבית הכנסת ופתח באש לעבר שוטר. היורה נמלט ונמצא במנוסה – כוחות רבים בזירה. לפי גורם ביטחוני, ככל הידוע כרגע אין נפגעים בקרב חברי הקהילה היהודית ולא ברור עדיין אם האירוע קשור לקהילה היהודית בווינה.


בית הכנסת הגדול של וינה "שטאדט טמפל" שסמוך אליו בוצע הירי

בסרטונים מזירת הירי נשמעות יריות ולאחריהן נראים אנשים בורחים בבהלה מהמקום. בתיעוד נוסף נראה החשוד בירי כשהוא יורה ברובה, לאחר מכן מבצע ירי באקדח ונמלט מהמקום. המשטרה דיווחה כי היא רודפת אחר מספר חמושים בשישה מוקדים ברחבי העיר. בתקשורת האוסטרית חזרו בהם מדיווחים על בני ערובה.

ב'ווינט' דווח כי חברי הקהילה היהודית קיבלו הודעה מגורמי הביטחון הקהילתיים כי אין אישוש לכך שמדובר במתקפה אנטישמית, אך "שלושה מתנקשים עדיין מסתובבים חופשי", לשון ההודעה. עם זאת, חברי הקהילה התבקשו להיות מוכנים למקרה שנסיבות האירוע יתבררו כאנטישמיות – ונקראו להוריד כיפות מהראש, לנעול דלתות בבתי הכנסת ולהישאר בפנים.

אחד משליחי חב"ד בווינה מסר ל'ווינט' כי "לא ידוע על נפגעים בקרב הקהילה היהודית בעקבות אירוע הירי ליד בית הכנסת במרכז העיר, בשל היותו סגור". שליח חב"ד בווינה, אמר בשיחה עם N12: "היו יריות במרכז העיר וכנראה שיש נפגעים. לא ברור למה ומי, אבל יש משטרות בחוץ. אני לא יודע על התרעות על כוונה לפגוע ביהודים".

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture