Olivier Fitoussi/Flash90

מנדלבליט: "אין הצדקה לעיכוב במינוי הבכירים"; גנץ הנחה להאיץ תהליכים

היועץ המשפטי לממשלה כתב לנתניהו וגנץ כי המינויים הזמניים פוגעים ביציבות ובתפקוד של שירות המדינה. "אבקשכם לפעול ללא דיחוי לקידום מינויי קבע - ככל שקיים טעם ענייני לעיכוב, אודה להבהרתו". גנץ הנחה את שר המשפטים להאיץ את הליך מינוי פרקליט המדינה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה הבוקר (שלישי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ וטען כי לא הוצגה בפניו הצדקה עניינית לעיכוב במינוי הבכירים בשירות הציבורי, דוגמת פרקליט מדינה ומפכ"ל המשטרה.

"אבקשכם לפעול ללא דיחוי בהתאם לסמכויותיכם שבדין לקידום מינויי קבע למשרות הבכירות בשירות המדינה", כתב מנדלבליט לשניים והדגיש כי מתעורר קושי משפטי משמעותי בעקבות העיכובים. "ככל שקיים טעם ענייני לעיכוב, אודה להבהרתו על-מנת שניתן יהיה להידרש לכך".

מנדלבליט הדגיש בפתח המכתב כי המינויים הזמניים התקבעו בעקבות שלוש מערכות הבחירות במשך שנה. "דרך המלך לאיוש משרות בכירות בשירות המדינה היא בדרך של איוש קבע", אמר היועמ"ש והוסיף, "תהליך של מינוי קבע מבטיח את כשירות המתמנה ואת התאמתו לתפקיד, מונע תלות של נושא המשרה בגורם הממנה ומבטיח את עצמאות שיקול דעתו של נושא המשרה הבכיר – ובכך תורם ליציבות שירות המדינה ולאמון הציבור בקבלת החלטות ממשלתיות".

ברקע כהונתם הזמנית של מוטי כהן בראשות המשטרה, שלו עצמו כפרקליט מדינה ושל שורת מנכ"לים של משרדי ממשלה ובכירים אחרים ציין מנדלבליט כי "בחלוף כמעט חצי שנה מאז הורכבה הממשלה, משרות בכירות רבות עודן מאוישות בדרך של מינוי זמני, לרבות משרות מרכזיות בעלות מאפיינים של שמירת סף. בחלק גדול מהמשרות הפנויות, הליך האיתור הנדרש לצורך איושן דרך קבע טרם החל, ובאחרות – הליך בחינת המועמד הושלם, אולם הצעת ההחלטה על המינוי איננה מועלית על סדר היום של הממשלה לצורך דיון בה כשלמיטב ידיעתי לא הוצגה כל הצדקה עניינית להימנעותה של הממשלה מאיוש משרות בכירות אלו".

היועמ"ש הדגיש כי "המניעה הכללית של דיון בממשלה בהצעות למינוי בעלי משרות בכירות בהיעדר הצדקה עניינית לכך, אינה עולה בקנה אחד עם החשיבות הגלומה באיושן הקבוע של משרות בכירות בשירות המדינה, ויתרה מכך, הדבר עלול כאמור לפגוע ביציבותו ובתפקודו התקין של שירות המדינה כולו בעת הזו".

"אי-נקיטת צעדים בהקדם האפשרי לקידום מינויים הולכת ומעצימה את הפגיעה הקיימת כבר עתה בתפקוד ויציבות שירות המדינה". סיכם את דבריו והוסיף, "יובהר כי מצב דברים זה שבו לא מקודמים המינויים האמורים מבלי שניתן למיטה ידיעתי טעם ענייני לכך, מעורר קושי משפטי משמעותי שהולך ומתעצם לנוכח ריבוי התפקידים שאינם מאוישים דרך קבע, מהותם של תפקידים אלה, חשיבותם ופרק הזמן שחלף מאז הקמת הממשלה".

לאחר העברת המכתב נמסר מלשכת שר הביטחון בני גנץ כי הוא הנחה את שר המשפטים אבי ניסנקורן להאיץ את הליך מינוי פרקליט המדינה במסגרת ועדת האיתור ולהביא אותו בהקדם לאישור הממשלה. גנץ קרא לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות מפכ"ל קבוע ולקדם את המינויים התקועים בשירות המדינה. "המדינה זקוקה כעת ליציבות ולתפקוד מלא. אסור לעכב מינויים באופן שיפגע במתן המענה לאזרחי ישראל", אמר גנץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מסכן הוא מחפש מציל…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture