צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי

טסלר במליאה "מוקיר את החקלאים שקיבלו על עצמם את מצוות השמיטה" • צפו

בדבריו במליאה אמר: "שמירת השמיטה היא תופעה שאין לה אח ורע בכל העולם כולו ומתקיימת רק בארץ ישראל ורק מפני הציווי האלוקי בתורה, כפי שנאמר בפסוק: "שֵׁשׁ שָׁנִים תִּזְרַע שָׂדֶךָ, וְשֵׁשׁ שָׁנִים תִּזְמֹר כַּרְמֶךָ; וְאָסַפְתָּ אֶת-תְּבוּאָתָהּ. וּבַשָּׁנָה הַשְּׁבִיעִת, שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן יִהְיֶה לָאָרֶץ - שַׁבָּת לה'"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר נאם מעל דוכן הכנסת, הוא פתח: "יום החקלאות זו הזדמנות להוקיר את החקלאים ובמיוחד את החקלאים שקיבלו על עצמם את מצוות השמיטה, להשבית ולא לעבד את שדותיהם בשנת השמיטה. למרות הקורונה, למרות הקשיים הכלכליים, למרות אי-הוודאות, היקף החקלאים שומרי שמיטה כמעט והכפיל את עצמו. מ-250 חקלאים בשנת השמיטה הקודמת, בשמיטה הקרובה כ-400 חקלאים כבר הודיעו כי ישמרו שמיטה. היקף הקרקעות והשדות שיושבתו גדול עוד יותר. מ-76 אלף דונם בשמיטה הקודמת, ל-180 אלף דונם בשנת השמיטה הקרובה".

הוא הוסיף: "למי שאינו חקלאי, קשה להבין את גודל ההקרבה של החקלאים שומרי השמיטה. מדי עונה, שנה אחרי שנה, זורעים בדמעה וקוצרים ברינה. ואז ביום אחד, החקלאי עוזב את הכול, משבית ומפקיר את הקרקע לשנה שלימה, ובשנה שלאחר מכן הוא חוזר לשדה וממשיך מאותה נקודה".

"זו תופעה שאין לה אח ורע בכל העולם כולו ומתקיימת רק בארץ ישראל ורק מפני הציווי האלוקי בתורה, כפי שנאמר בפסוק: "שֵׁשׁ שָׁנִים תִּזְרַע שָׂדֶךָ, וְשֵׁשׁ שָׁנִים תִּזְמֹר כַּרְמֶךָ; וְאָסַפְתָּ אֶת-תְּבוּאָתָהּ. וּבַשָּׁנָה הַשְּׁבִיעִת, שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן יִהְיֶה לָאָרֶץ – שַׁבָּת לה': שָׂדְךָ לֹא תִזְרָע, וְכַרְמְךָ לֹא תִזְמֹר. אֵת סְפִיחַ קְצִירְךָ לֹא תִקְצוֹר, וְאֶת-עִנְּבֵי נְזִירֶךָ לֹא תִבְצֹר. שְׁנַת שַׁבָּתוֹן יִהְיֶה לָאָרֶץ".

טסלר נגע בנקודה כואבת: "בניגוד לשנות שמיטה קודמות, בהן הגיעו תקציבי הסיוע לחקלאים רק ברגע האחרון – מה שיצר בעיות רבות, עקב אי הוודאות של החקלאים וסגירת חוזים עם ספקים, משווקים, וכדו' – השנה, קיים תקציב סיוע בסיסי קבוע לחקלאים, החוסך את אי הוודאות. וכולנו תקווה כי עד לשמיטה יימצא התקציב לעיבוי הסיוע ולכלל הפעילות וההוצאות בשנת השמיטה".

לדבריו: "מאז השמיטה הקודמת קיים הקרן לשומרי השמיטה, הפועל על אותו עיקרון של קרן השתלמות. החקלאים והמדינה מפקידים כסף לקופה לאורך שש השנים ובשנה השביעית – השמיטה, החקלאים יוצאים לשבתון ונהנים ממשכורת בסיסית קבועה, המספיקה לצרכים המינימאליים".

"יחד עם זאת – ואני פונה פה לשר החקלאות אלון שוסטר, שיש לו לב חם לחקלאות ולמסורת ישראל, לזרז את אישור התקציבים המיוחדים לשמיטה, כדי שיוכלו להגיע ליעדם בהקדם ומבעוד מועד".

לסיום אמר: "חקלאי המגדל, לדוגמא 100 טון סלק בשנה, ומשבית את שדהו, צריך לאפשר לו לייבא אותה כמות בשנת השמיטה, כדי שלא יאבד את לקוחותיו הקבועים. זה נכון לגבי כל שנת שמיטה, אבל במיוחד בתקופה המורכבת בה אנו נמצאים ונדרש לעשות הכול, בכל ענף יצרני, שלא יקרוס, על אחת כמה וכמה לחקלאים".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture