Noam Revkin Fenton/Flash90

ארבל למנדלבליט: "ישנה התעלמות מוחלטת מהחרדים בפרקליטות" • פרסום ראשון

במכתבו ליועץ מנדלבליט כותב ארבל כי בפרקליטות המדינה לא מעסיקים אנשים מהמגזר החרדי: "נדמה כי מבחינת פרקליטות המדינה האוכלוסייה החרדית שקופה לחלוטין ואין צורך אפילו להתייחס לקיומה בסיכומים רשמיים של הפרקליטות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ח"כ משה ארבל (ש"ס) שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. ארבל קובל על כך שבפרקליטות המדינה לא מעסיקים את המגזר החרדי, במכתבו כותב ח"כ ארבל: "ישנה התעלמות מוחלטת מהאוכלוסייה החרדית בפרקליטות המדינה". עוד כותב ארבל, "קיימת התעלמות מהחובה למתן ייצוג הולם לבני האוכלוסייה החרדית בפרקליטות המדינה".

במכתב ששיגר היום (ראשון) חה"כ ארבל ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט כתב: "לאחרונה פרסמה פרקליטות המדינה את סיכום שנת 2019 של עבודת הפרקליטות. בסיכום מפורטים נתונים ביחס לעבודת הפרקליטות על חטיבותיה השונות וביחס לכוח האדם בפרקליטות. בין היתר, הוצגו בסיכום תחת הכותרת "העדפה מתקנת" נתונים בעניין מספר העובדים בפרקליטות שהם בני החברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית וכן עובדים יוצאי אתיופיה.

עוד הוסיף ארבל: "חוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959, קובע בסעיף 15א חובת ייצוג הולם בקרב העובדים בשירות המדינה, בכלל הדרגות והמקצועות, בכל משרדי הממשלה ויחידות הסמך, של בני האוכלוסייה הערבית, יוצאי אתיופיה וכן בני האוכלוסייה החרדית. בשנת 2016 תוקן סעיף 15א כך שיכלול גם את בני האוכלוסייה החרדית בין הקבוצות להן יינתן ייצוג הולם בשירות המדינה", כתב, "זאת, הן מתוך הכרה בשיעורם הנמוך של חרדים בשירות המדינה והפער שנוצר כתוצאה מכך בין המדינה ושירות המדינה לאוכלוסייה החרדית, והן מתוך הכרה בתועלת שיביא גיוון שורות עובדי המדינה לפעולתו של שירות המדינה ולאמון הציבורי בו".

בהמשך מכתבו כותב ח"כ משה ארבל: "לאור זאת, הופתעתי והצטערתי לראות כי בסיכום פרקליטות המדינה לא רק שלא מצוין כי חל גידול במספר העובדים החרדיים בפרקליטות, או כי נעשו ניסיונות לגוון את כוח האדם בפרקליטות, אלא ישנה התעלמות מוחלטת מבני האוכלוסייה החרדית ומהחובה החוקית לפעול כדי ליתן לה ייצוג הולם".

"נדמה כי מבחינת פרקליטות המדינה האוכלוסייה החרדית שקופה לחלוטין ואין צורך אפילו להתייחס לקיומה בסיכומים רשמיים של הפרקליטות. עוד יוער, כי עיון בסיכום מעלה כי הפרקליטות נהגה ביחס דומה והתעלמה גם מאוכלוסיות נוספות שזכאיות לייצוג הולם לפי החוק, בהן אנשים עם מוגבלויות".

בסיום מכתבו ליועמ"ש כותב: "לא ייתכן שדווקא פרקליטות המדינה, חלק אינטגרלי ממשרד המשפטים המופקד על ייצוג המדינה בבתי המשפט, תתעלם מלשון ומרוח החוק ומהחובה החוקית המוטלת עליה. התנהלות מעין זו פוגמת ביחסים בין הציבור החרדי ומיעוטים נוספים שלא זכו להתייחסות בסיכום לפרקליטות המדינה ופוגעת באמון הציבור בגוף שהוא הכרחי לפעולתו התקינה. אבקשך לפעול לבירור העניין ולבחינת עמידת הפרקליטות בהוראות החוק בהקדם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture