Nati Shohat/Flash90

לאחר דחיות רבות: מכרז הבניה ל-1,257 יחידות דיור בגבעת המטוס יוצא לדרך

התכנית אושרה כבר ב-2014 אך היא הוקפאה במשך שנים עקב לחצים בין-לאומיים והמכרז לתכנית שאושרה לא פורסם. את ההצעות ניתן יהיה להגיש עד ל-25 בינואר. יו"ר הקואליציה: "טרם הבחירות האחרונות הבטיח לי נתניהו כי יפרסם את המכרז לבניה בגבעת המטוס"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

רשות מקרקעי ישראל פרסמה היום (ראשון) את חוברת המכרז לבניית 1,257 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס שבדרום מזרח ירושלים. המכרז לבנייה בשכונה נדחה למשך תקופה ממושכת. עוד בשנת 2014 אישרה הוועדה המחוזית את התכנית לבניית כ-2,600 יחידות דיור, אולם התכנית הוקפאה במשך שנים בשל לחצים בין-לאומיים והמכרז לתכנית שאושרה לא פורסם. את ההצעות ניתן להגיש עד ל-25 בינואר – ימים ספורים אחרי השבעתו של ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הגיב לפירסום: "עכשיו כבר מותר לספר. טרם הבחירות האחרונות הבטיח לי ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפרסם את המכרז לבניה בשכונת גבעת המטוס בירושלים, מדובר בשכונה במיקום אסטרטגי בין בית צפאפא לדרך חברון וחשיבות הבניה שם חיונית לשמירה על רצף יהודי בין תלפיות לגילה".

"הבוקר בשעה טובה הוציאה רשות מקרקעי ישראל את המכרז לבניית עוד 1257 יחידות דיור בשכונה. על פי התוכנית יוקמו בשכונה בשלב הראשון 2600 יחידות דיור. עד כה הוקפאו הוצאת המכרזים נוכח הרגישות המדינית הבינלאומית לבנייה מעבר לקו הירוק".

הוא הוסיף: "ימים אלה הם הזדמנות בלתי חוזרת לבסס את אחיזתינו בארץ ישראל ואני בטוח שידידנו הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו ישכילו לנצל אותם על הצד הטוב ביותר".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי האוזר הגיב: "מברך על פרסום המכרז לבניה בגבעת המטוס שבירושלים. אנו מחוייבים בפיתוחה של בירת ישראל על כל שכונותיה,זו הדרך להבטיח חיים נורמליים בעיר. ההקפאה בגבעת המטוס שירתה אינטרס פלסטיני לחלוקת ירושלים. טוב שהקפאה זו סוף סוף בוטלה".

סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, בירך על פתיחת המרכז. "בשעה טובה, באיחור של יותר מעשור המכרז לבניית שכונת גבעת המטוס התפרסם וחובה על כל יהודי לברך על כך ולהודות לממשלה על שביצעה זאת", מסר. "בניית השכונה בהקדם האפשרי זו משימה אסטרטגית וציונית מהמעלה הראשונה, היא תבטיח את חיבור שכונות גילה וחומת שמואל לתלפיות וקטיעת הרצף הערבי בין בית צפאפא לבית לחם".

אבו מאזן גינה את ההכרזה, ודוברו אמר: "ההחלטה להקים התנחלות חדשה היא המשך הניסיון של ישראל להרוג את פתרון שתי המדינות. כל ההתנחלויות ייעלמו, הן אינן לגיטימיות ונוגדות את ההחלטות הבינלאומיות".

שר החוץ של האיחוד האירופי: "הבנייה תפגע קשות בסיכויים לפתרון שתי המדינות בהתאם לחוק הבינלאומי. אנו קוראים לישראל להפוך את הצעד השלילי הזה". בנוסף, נציגות של האיחוד האירופי תקיים מחר סיור בזק במקום, בהודעתם נכתב: "הבניה בגבעת המטוס תחסום את האפשרות לרצף טריטוריאלי בין מזרח ירושלים לבית לחם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture