דגם המטוס שהתרסק. צילום: חיל האוויר

הותר לפרסום: קצין צה"ל במיל' וחייל בקורס חיל האוויר נהרגו בהתרסקות המטוס

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבחינת נסיבות האירוע. בנוסף, החליט מפקד חיל האוויר על עוצר טיסות אימונים והכשרות בחיל האוויר החל מהיום. הודעה נמסרה לבני המשפחות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

דובר צה"ל מוסר כי היום (שלישי) נהרגו קצין צה"ל במילואים ששירת כמדריך טיסה וחייל צה"ל ששירת כפרח טיס מבית הספר לטיסה כתוצאה מהתרסקות מטוס קל בשטח פתוח בדרום הארץ. הודעות נמסרו לבני המשפחה..

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבחינת נסיבות האירוע. בנוסף, החליט מפקד חיל האוויר על עוצר טיסות אימונים והכשרות בחיל האוויר החל מהיום.

השר רפי פרץ הגיב לידיעה הקשה: "כמי שהדריך מאות חניכים בקורס הטיס אני יכול לומר שטיסות אימון אלו הן קשות ולא פשוטות כלל. כואב לי לשמוע את הבשורה הקשה על מות המדריך והחניך בתאונת המטוס היום. ליבי עם המשפחות, שולח תנחומים עמוקים על האובדן הקשה".

מוקדם יותר היום דווח כי שני צעירים נהרגו בהתרסקות מטוס קל סמוך לרהט. כלי הטיס התרסק ועלה באש בשטח פתוח. נסיבות ההתרסקות לא ברורות. חקירת ההתרסקות החלה, ונבדק חשד ולפיו הטייס לא הספיק לדווח על תקלה טרם ההתרסקות. כוחות כיבוי, מד"א ומסוק של חיל האוויר הוזעקו למקום. בתיעוד מזירת ההתרסקות נראו חלקים שונים של המטוס כשהם מפוזרים על הקרקע וחרוכים.

אמנם לא ידוע על תנאי מזג אוויר בעייתיים, אך אזור נתיב הטיסה במשמר הנגב הינו בעייתי בתקופה זו של השנה. מדובר בנתיב טיסה מוסדר למטוסים צבאיים ואזרחיים, ובעונה זו ישנה נדידת ציפורים נרחבת באזור. רק לפני שבועיים מסוק פגע בעוף דורס באזור ונאלץ לבצע נחיתת חירום, והנתיב הוסט מעט צפונה.

לפני שבוע נפצע חניך בקורס צניחה אזרחי באורח קשה לאחר שהתרסק אל הקרקע בשטח סלעי, סמוך לחוף הבונים שבצפון. הפצוע פונה כשהוא מחוסר הכרה לבית החולים רמב"ם בחיפה. התאונה אירעה מעט אחרי 14:00. החניך שקפץ ממטוס קל, התרסק אל הקרקע מסיבות שעדיין אינן ברורות.

מפרטים ראשונים של בדיקת ההתרסקות המטוס הקל בו נהרגו שני צעירים עולה כי השניים הספיקו לדווח על תקלה חמורה. לפי הערכות, הטייסים ניסו לנחות בשטח פתוח מישורי, ומסיבה שאינה ברורה המטוס התנגש בקרקע ועלה באש – כך דווח ב'וואלה'. נסיבות ההתרסקות לא ברורות עדיים וחקירת ההתרסקות החלה. בתיעוד מזירת ההתרסקות נראו חלקים שונים של המטוס כשהם מפוזרים על הקרקע וחרוכים.

השניים יצאו הבוקר לטיסה בנתיב טיסה מוכר, מסיבה לא ברורה השניים איבדו שליטה על המטוס והתרסקו בשטח חקלאי סמוך לרהט, במועצה האזורית בני שמעון. בעקבות קריאות אזרחיות הגיעו כוחות מד"א וכוחות הכיבוי לזירה וחילצו את יושבי המטוס בתוך זמן קצר. מסוק של מד"א הוזעק כדי לפנות את השניים לבית החולים סורוקה, אך השניים הוכרזו כמתים.

כוחות כיבוי של תחנת באר שבע ורהט הגיעו לזירה וכיבו את השריפה. רב רשף אריק אלימלך סיפר: "קיבלנו הודעה על התרסקות מסוק באזור נחל גרר. הזנקנו מספר צוותי כיבוי. ראינו מטוס קל על הקרקע, הוא היה בוער כליל. לצערי במקום היו כבר שני הרוגים. ראינו שאריות של המטוס מפוזרות על הקרקע, חלקן בערו עדיין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture