צילום: דוברות משרד המשפטים

ועדת האיתור ממליצה פה אחד על עו"ד עמית אייסמן לתפקיד פרקליט המדינה

ועדת האיתור בראשות היועמ"ש מנדלבליט הודיעה כי היא ממליצה פה אחד למנות את פרקליט מחוז חיפה, עמית אייסמן, לתפקיד פרקליט המדינה, בכפוף לאישור הממשלה. "בהופעתו המרשימה ניכרה היכרותו המעמיקה עם מערכת אכיפת החוק", כתבו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ועדת האיתור למועמד למשרת פרקליט המדינה החליטה הערב (שני) פה אחד להמליץ על מינויו לתפקיד של עו"ד עמית אייסמן, פרקליט מחוז חיפה. ההחלטה עדיין כפופה לאישור הממשלה. בפרקליטות הופתעו מכך שמומי למברגר, המשנה לפרקליט המדינה, לא היה זה שנבחר לתפקיד. אייסמן גבר על כ-13 מועמדים. בהחלטתה, קובעת הוועדה כי "עו"ד איסמן בלט מעל כל יתר המועמדים במכלול השיקולים שנבחנו ונמצא המתאים ביותר לתפקיד".

בהחלטת הוועדה נאמר כי "עו"ד איסמן הוא בעל ניסיון רב שנים בפרקליטות המדינה, ובשנים האחרונות מילא תפקידים בכירים ביותר בארגון – כפרקליט מחוז חיפה (פלילי), כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים (בפועל) וכמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים (בפועל). עו"ד איסמן זכה להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט, בהם שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, היועץ המשפטי לממשלה הקודם, פרקליט המדינה הקודם, משנים ליועץ המשפטי לממשלה, בכירי משטרת ישראל והייעוץ המשפטי הציבורי, עורכי דין מהסנגוריה הציבורית ומלשכת עורכי הדין, ואחרים. כל הממליצים עמדו על מעלותיו המקצועיות והאישיות של עו"ד איסמן, והדגישו כי מדובר לשיטתם במועמד ראוי ביותר לתפקיד פרקליט המדינה".

"בהופעתו המרשימה בפני הוועדה, ניכרה היכרותו המעמיקה של עו"ד איסמן עם מערכת אכיפת החוק ועם המערכת הממשלתית בכללותה. עו"ד איסמן הציג משנה סדורה ומפורטת להתמודדות עם האתגרים הניצבים היום בפני מערכת אכיפת החוק, הן במישור המקצועי והן במישור הניהולי. בנוסף, הוועדה התרשמה כי ביכולתו להוביל מהלכים ארגוניים משמעותיים שתכליתם חיזוק אמון הציבור בפרקליטות המדינה ובמערכת אכיפת החוק בכללותה. עו"ד איסמן הציג חזון של שקיפות ציבורית ופתיחות לביקורת. לאורך שנותיו, הוכיח עו"ד איסמן יכולת משפטית גבוהה ביותר וכישורים משפטיים יוצאי דופן, יכולת ניהול מעולה, יושרה ואמינות, יכולת עמידה בלחצים, והפגין עמוד שדרה מקצועי וערכי אל מול אתגרים כבדי משקל".

"הוועדה בחנה בכובד ראש את ההליך המנהלי שהתנהל בעניינו של עו"ד איסמן ואת החלטת מנכ"לית משרד המשפטים דאז מיום 27.5.2018, לגבי שתי אמירות מלפני 6 ו-12 שנים, ושמעה את התייחסותו לדברים. הוועדה השתכנעה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני שנים רבות, אינן מאפיינות את עבודתו ואת התנהלותו של עו"ד איסמן. הוועדה רשמה בפניה כי עו"ד איסמן הביע צער עמוק על הדברים ולקח אחריות על מעשיו, לרבות בפני הוועדה עצמה, וכן התרשמה באופן בלתי אמצעי, מכך שהפיק את הלקחים הנדרשים. עו"ד איסמן הבהיר באופן מפורש כי הוא פועל מתוקף תפקידו לשמור על שיח מקצועי מכבד בפרקליטות המדינה ומחוצה לה, וכי בכוונתו להמשיך ולפעול כך. הוועדה סבורה כי במכלול נסיבות העניין, שתי אמירות אלו, שנאמרו כאמור לפני שנים רבות, אינן עולות כדי פגם ערכי-נורמטיבי המונע ממנו מלכהן בתפקיד פרקליט המדינה", לשון ההחלטה.

ועדת האיתור פועלת בהתאם לסעיף 21 לחוק שירות המדינה, החלטת ממשלה 1585 משנת 2004 והחלטת ממשלה 2077 משנת 2007, ואלה חבריה: היועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט – יו״ר. נציב שירות המדינה, פרופ׳ דניאל הרשקוביץ. מ״מ מנכ״ל משרד המשפטים, עו״ד סיגל יעקבי. עו״ד מקרב הציבור, רחל תורן. נציג האקדמיה, פרופ׳ אורן גזל אייל.


צילום: דוברות משרד המשפטים

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר כי "‏עו"ד עמית איסמן יהיה פרקליט מדינה מצויין. מכל עבר מעידים על איסמן שהוא משפטן מבריק, מקצועי וישר דרך. לא בכדי הוא נבחר פה אחד על ידי ועדת האיתור, למרות שהתמודד מול מועמדים מעולים. אני מברך על בחירתו ובטוח שיפעל בעצמאות וללא משוא פנים לחיזוק שלטון החוק".

איסמן למד תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת שפילד באנגליה. הוא בוגר תוכנית הסגל הבכיר של מכון אלכא למנהיגות וממשל מטעם ג'וינט ישראל. בשנת 1992 החל להתמחות במחוז חיפה של פרקליטות המדינה, והחל משנת 1994 שימש בה תובע פלילי. בהמשך שימש מנהל המחלקה הפלילית במחוז. בנובמבר 2009 נבחר איסמן לכהן כפרקליט מחוז חיפה (פלילי).

בינואר 2015 מינה פרקליט המדינה שי ניצן את איסמן למשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים במינוי בפועל. שלא כמקובל בוצע הליך המינוי ללא מכרז, ונמתחה עליו ביקורת. תוארו כפרקליט מחוז חיפה (פלילי) נשמר, אולם בפועל מילאה את תפקידו סגניתו רונית וינריב. במאי 2017 סיים איסמן את תפקידו כאשר החליפה אותו נורית ליטמן, וביוני אותה שנה שב לתפקידו במחוז חיפה.

במסגרת תפקידו היה איסמן מעורב בהליכי קבלת ההחלטות בתיקי נתניהו. בניגוד לעמדת רוב בכירי הפרקליטות סבר כי התשתית הראייתית בתיק 2000 מאפשרת העמדה לדין מרמה והפרת אמונים בלבד. כן סבר, לצד אחרים, שאין להגיש כתב אישום באשמת שוחד כנגד שרה נתניהו בתיק 4000. עמדותיו התקבלו על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. איסמן השתתף בשימוע שנערך לנתניהו.

בשלהי 2019 היה בין מועמדי היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. במאי 2020 היה בין בכירי הפרקליטות שתקפו בחריפות את ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד, בטענה שבדיקה שפתח כנגד היועץ מנדלבליט בפרשת הרפז נעשתה משיקולים שאינם עניינים ופרסומה ברבים היה "מעשה שלא ייעשה".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "לא משנה מי המועמד שמנדלבליט יציע לכהן כפרקליט המדינה, על גוש הימין בממשלה להצביע נגד, שוב ושוב ושוב. הצבעה אוטומטית נגד. אסור למנות פרקליט מדינה שנבחר על ידי או בשירות ניסנקורן ומנדלבליט. יש לנו עדיין רוב בממשלה הפריטטית הזו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture