זוהר: "נאום גנץ הוא התחלת קמפיין הבחירות שלו"; כץ: "זה הלו"ז האמיתי"

שר האוצר טוען כי אי אפשר לאשר את תקציב 2021 לפני פברואר: "כל השאר זו רק פוליטיקה". יו"ר הקואליציה: "כחול לבן עובדים רק כדי שבני גנץ יהיה רה"מ". לפיד: "לכולם ברור שנתניהו לא יכול להוביל את ישראל". יעלון: "בני, ניתן וצריך להחליף את נתניהו בכנסת הנוכחית. זו חובתך"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר האוצר ישראל כ"ץ הגיב הערב (שלישי) להצהרת ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ וכתב: "לאור נאומים ואמירות שונות, זה לוח הזמנים המקצועי והאמיתי להעברות תקציב 2020 ו-2021 וחוקי ההסדרים, כפי שהוצג גם אתמול ע"י משרד האוצר לרה״מ: 9.12 -אישרור תקציב 20 בממשלה. 23.12 -אישרור תקציב 20 בכנסת. 17.12 -אישור תקציב 21 וחוקי ההסדרים בממשלה. פברואר 21 -אישור תקציב 21 וחוקי ההסדרים בכנסת -וכל השאר זו רק פוליטיקה".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר הערב כי "נאום גנץ נגד רה"מ והליכוד הוא התחלת קמפיין הבחירות שלו. המתקפה האישית נגד נתניהו – שפל המדרגה. בזמן שהליכוד עובד רק למען הציבור בטיפול במשבר הקורונה, כחול לבן עובדים רק כדי שבני גנץ יהיה רה"מ. הם מפזרים את הכנסת ומפרקים את הממשלה, תוך כדי פגיעה באזרחי ישראל, בשביל גחמה פוליטית.

שרת התחבורה מירי רגב: "‏הסקרת החמירה. הערב ראינו מה התוצאה של סקרים לא מחמיאים. הם גורמים להופעות לא מכובדות של מפלגה מבולבלת. בני גנץ עסוק בפירוקים כשראש הממשלה עסוק בלהוריד את רמת התחלואה, לייצב את הכלכלה, להביא חיסונים לציבור הישראלי ולעמוד על אתגרי הביטחון שלנו. ‏גנץ – אם ישראל חשובה לך באמת כפי שאתה אומר, עזוב את האיומים והצטרף לנתניהו לעבודה משותפת למען אזרחי מדינת ישראל".

ח"כ ניר ברקת: "גנץ פירק הערב את השותפות בממשלה. כעת הליכוד חייב לקחת את ההובלה כדי להפסיק את השיתוק שנכנסנו אליו, לשנות כיוון במלחמה בקורונה ולהציל את הפרנסה של מאות אלפי אזרחים. חייבים להביא להכרעה ברורה בבחירות ו-40 מנדטים לליכוד – רק כך נביא יציבות שלטונית לישראל".

ח"כ אוסנת מארק: "‏ישראל אחרי הכל. גנץ הוכיח היום (שוב) שהפוליטיקה מעל הכל ואזרחי ישראל מדשדשים אצלו בסדרי העדיפויות. למדינת ישראל מגיעה ממשלה חזקה, מתפקדת, מאוחדת בראשות נתניהו שתדאג לבריאות ולפרנסה של אזרחי ישראל. מיצינו את האפיזודה הפוליטית העונה לשם כחול לבן. לכו הבייתה".

חברת הכנסת קטי שטרית: "גנץ הבטיח ועדת מינויים? – אז הבטיח. גנץ התחייב שישים את ישראל לפני הכל? – אז התחייב. גנץ מוביל את ישראל לבחירות כדי לטשטש את ההישגים האפסיים של כחול לבן ובניסיון נואש לאחד סביבו את מחנה ׳רק לא ביבי׳".

חה"כ מאי גולן: לך גנץ. לך לבחירות כדי לעבור את אחוז החסימה. פוליטיקאי כושל היית ונשארת. האיומים שלך לא מרתיעים אף אחד, בטח לא אותנו בליכוד. אנחנו נמשיך להיות מפלגת שלטון ונשרת את עם ישראל בבטחון, בכלכלה ובחברה – בכנסת הנוכחית וגם הבאה".

גם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, הצטרף למתקפות על יו"ר כחול לבן. "תזכורת- היחיד שהפר את ההסכם הקואליציוני הוא גנץ וכחול לבן", כתב, "כאשר הקימו את הוועדה התפורה לאיתור הפרקליט שיסגור למנדלבליט את תיקי השחיתות שלו. בהסכם הקואליציוני כתוב במפורש שוועדה לאיתור בכירים תוקם רק בהסכמה של הליכוד וצנון לבן".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברי גנץ: "בימים האחרונים קראתי לבני גנץ לשים את העבר מאחורינו ולהצביע אתנו על פיזור הכנסת. הערב הוא הודיע שיתמוך בהצעת החוק שלנו ואני מברך אותו על כך. חצי שנה אחרי הקמת הממשלה המנופחת והמנותקת לכולם ברור שנתניהו לא יכול להוביל את ישראל ליציאה ממשבר הקורונה".

"ישראל זקוקה לממשלה שתבוא לעבוד עבור הציבור. ממשלה רזה ויעילה שעסוקה רק בחיים האמיתיים. בבעיות האמיתיות. בעסקים הקטנים, במובטלים, בבריאות. לא בפוליטיקה, לא בשחיתות ולא במסיבות עיתונאים. יש עתיד תל״ם תוביל את האלטרנטיבה לשלטון. באנו לשנות ואפשר לשנות. כמו שאומרים בהפגנות ובגשרים: אנחנו התקווה". מיש עתיד נמסר כי "‏הגיע הזמן להקים ממשלה שתדאג לציבור בראשות יאיר לפיד".

עמיתו, יו"ר תל"ם ח"כ משה יעלון כתב בטוויטר: "בני, האזנתי לדבריך. הממשלה הזו איבדה את דרכה מיום הקמתה. היא נולדה בחטא והכשירה כהונת נאשם בפלילים. כעת צריך לפרק את הממשלה ומיד, לכונן ממשלת מעבר לתקופה קצובה ולהחזיר את ישראל למסלול. בחירות זו ברירת מחדל אחרונה. ניתן וצריך להחליף את נתניהו בכנסת הנוכחית. זו חובתך".

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, בתגובה לנאום גנץ: "״רוב הציבור הצביע פעם אחר פעם בעד ממשלת מרכז-שמאל. לולא בגידתם של חלקים במחנה, ובראשם גנץ, היה ניתן להחליף את נתניהו. יש לקוות כי הלקח נלמד, והציבור ייתן קולו בבחירות הקרובות לאלה שהוכיחו, כמו מרצ, כי הם נאמנים לדרכם ולא מפרים את הבטחותיהם לבוחרים".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "היום הזה היה צפוי מראש ברגע שגנץ מכר את ערכיו ונכנס לממשלה יחד עם נתניהו. הוא וחבריו בכחול לבן לא הקשיבו לאזהרות, וכעת הם עומדים חסרי אונים מול אדם נוכל ומושחת, מזגזגים בין צעדים ומחפשים את דרכם. מי שצריך להפיק את הלקח זה הציבור, שיצביע בפעם הבאה למפלגות שמייצגות תפיסת עולם ולא לפלקט ריק".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, צייץ: "‏לפני חצי שנה כחול לבן יכלו להקים ממשלה שתשים קץ לשלטון נתניהו, אבל בני גנץ בחר להיות החליפי של ראש הממשלה הגזען והמסית ביותר שידענו. למרות שגם היום יש מי שהולך שולל, שום שסע שנתניהו מנסה ליצור לא ישנה את המשוואה – בלי האזרחים הערבים לא יהיה שינוי פוליטי".

ח"כ אסף זמיר מכחול לבן, שפרש לפני מספר חודשים מהממשלה, כתב הערב בטוויטר: "‏מחר אצביע בלב נקי ושלם עם חבריי בעד פיזור הכנסת. אין ברירה. נתניהו היה יכול למנוע את הבחירות האלה. הוא לא רצה. הוא רוצה בחירות. הוא רוצה רק בלפור והוא בעיקר חושב רק על עצמו. זה עצוב ובעיקר זה לא מגיע לנו כמדינה".

שר החקלאות שוסטר כתב: "נתניהו חתם על העברת תקציב באוגוסט ולא קיים. הבטיח שנעביר בדצמבר ושוב הפר את ההתחייבות. יש רק אשם אחד בבחירות שאנחנו גולשים אליהן והוא נתניהו. אם לא היה חושב על המשפט, היה דואג להעביר תקציב".

כחול לבן: "שר האוצר כץ, לדראון עולם תיזכר כמי שמנע בגופו קידום תקציב מדינה בזמן שמאות אלפי אזרחים חסרי פרנסה – רק בגלל שאתה מנסה לרצות את נתניהו שגומר לך את הקריירה ומשתמש בך ככלי לענייניו האישיים. במקום שתיזכר כמי שדאג לאזרחי ישראל, תיזכר כמי שריסק את כלכלת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture