צילום: שילוב אלאונורה לע״מ

ממשיכים בנורמליזציה: משלחת של אנשי עסקים ושרים מבחריין נחתה בישראל

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, קיבל בשדה התעופה את מקבילו שר התמ"ת של בחריין, זייד בן רשיד אלזייני. השר הבחרייני הגיע לישראל בראש משלחת של 40 אנשי עסקים וגורמים עסקיים בכירים בממשלת בחריין. השרה פרקש הכהן: ״תנועת אנשים בין מדינות היא מפתח לשלום״

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

היום – יום שלישי ה- 1.12 נחתה בארץ משלחת בכירה של גורמים מממלכת בחריין. המשלחת, המונה כ-40 חברים ובראשם שר התעשייה המסחר והתיירות הבחרייני, זייד בן רשיד אלזייני, הגיעה לישראל בשעה 11:00 בבוקר והתקבלה בטקס רשמי במעמד שר הכלכלה והתעשייה הישראלי, עמיר פרץ, שקיבל את השר הבחרייני בשדה התעופה.

בפגישתם יידון השר פרץ עם מקבילו הבחרייני על נושאי מסחר וכלכלה ועל הדרכים להכניס את ההסכם לשיתוף פעולה כלכלי, עליו חתם מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה לפני מספר שבועות. במהלך הביקור, מתוכננות פגישות רבות ברמת דרגי העבודה עם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, הנהלת המשרד, המדען הראשי ובכירי רשות החדשנות.

בנוסף, צפויות להתקיים גם שורת מפגשים עם בכירי הארגונים הכלכליים הישראליים (מכון היצוא, התאחדות התעשיינים ולשכות המסחר). מחר מתוכננות פעילויות חשיפה של המשלחת לחברות טכנולוגיה ישראליות בתחומים נבחרים אותם סימנו הבחריינים כרלוונטיים בסיוע מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ומכון היצוא.

שרת התיירות אורית פרקש הכהן קיבלה הבוקר (שלישי) את טיסת גולף אייר הראשונה מבחריין לישראל, כשעליה משלחת לפיתוח התיירות בין המדינות בראשות שר הכלכלה והתיירות של בחריין, זאייד בן ראשיד אל-זאייני.

השרה פרקש הכהן אמרה: "אני שמחה לקבל את פניו של השר אל-זאייני, שהגיע עם מנכ"ל רשות התיירות ונציגי השוק הפרטי כדי לקדם את התיירות ההדדית בין המדינות. הפתיחה של קווי תעופה ישירים, והמעבר של אנשים בין המדינות היא צעד הכרחי לבניית שלום בין העמים. אני מצפה לארח את השר ואת חבריו למשלחת, להציג להם טעימה מהנופים והמורשת הישראלית, ולהפגיש אותם עם בכירי ענף התיירות בארץ״.

המשלחת מבחריין כוללת, בנוסף לשר, גם את מנכ"ל רשות התיירות הממשלתית, מנכ"ל וסמנכ"ל חברת התעופה הלאומית של בחריין 'גולף אייר' ואת מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות של בחריין. במהלך הביקור, שיימשך עד ליום חמישי, משרד התיירות יקיים סדרת פגישות עבודה בין האורחים מבחריין לבכירי תעשיית התיירות בישראל, בהם; נשיא התאחדות המלונות בישראל, אמיר חייק, מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, טלי לאופר ומנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל. בנוסף, המשלחת הבחריינית תסייר בירושלים ותקיים ביקור קצר בתל אביב.

הדיונים המקצועיים שיתקיימו במסגרת הביקור ידונו באפשרויות לקדם חבילות תיירות משותפות, יוזמות תיירות הדדיות, בחריין כיעד נוסף עבור תיירים המגיעים לישראל ממדינות מרוחקות. מחר (ד׳) השרה פרקש הכהן תחתום על מזכר הבנות בתחום התיירות עם מקבילה מבחריין, שימסד פורום משותף לקידום התיירות ההדדית, בו יתכנסו באופן תגיד נציגים נהמגזר העסקי והממשלתי משתי המדינות.

"בחודשיים האחרונים אנו עובדים קשה להפוך את השלום מרעיון למעשה, והסכם התיירות בין המדינות מהווה צעד חשוב לקראת כך" אמרה השרה פרקש הכהן. "עשרות אלפי התיירים שיגיעו לכאן מבחריין ומאיחוד האמירויות ביום בו השמיים יפתחו יחוו את ישראל בצורה בלתי אמצעית. ביקורים כאלה תורמים לא רק לחיזוק השלום בין המדינות ובין העמים, אלא גם לביסוס ישראל כיעד תיירותי פוטנציאלי למיליוני אנשים ממדינות נוספות״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture