אשכנזי לשר התמ"ת הבחרייני: "בקרוב אגיע למנאמה לחנוך את שגרירות ישראל"

שר החוץ נפגש עם שר המסחר, התעשייה והתיירות הבחרייני יחד עם הצוותים המקצועיים לקידום ההסכמים בין המדינות, אשר שייחתמו במהלך הביקור וחלקם צפויים להיחתם כבר בשבועות הקרובים. "נאלצתי לקבור חברים, מפקדים ופקודים, גאה שבמשמרת שלי אנו מביאים את השלום"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש הבוקר (רביעי) עם שר המסחר, התעשייה והתיירות הבחרייני, זיאד אלזיאני. בתחילת הפגישה נועדו שני השרים לפגישה ארוכה בארבע עיניים ולאחר מכן. הצטרפו השרים לפגישת העבודה עם הצוותים המקצועיים לקידום ההסכמים בין המדינות, אשר חלקם ייחתמו במהלך ביקור המשלחת הנוכחי וחלקם צפויים להיחתם כבר בשבועות הקרובים.

אשכנזי אמר אחרי הפגישה כי "אנו פועלים ומחויבים להביא למימוש ההסכמים בהקדם האפשרי על מנת שתושבי מדינותינו יוכלו להינות במהרה מפירות השלום עליו חלמנו. כל ביקור כזה הוא צעד נוסף לעבר עתיד טוב יותר לילדנו ולאזור כולו. כולנו חולמים שכבר במהרה, נזכה לראות אנשי עסקים ותיירים מבקרים באופן חופשי במדינותינו. נהנים מיופייה וקסמה של מדינת ישראל ומבקרים באתרים הקדושים לשלוש הדתות".

"זהו ביקור רשמי שני של שר מבחריין העומד בראש משלחת רשמית גדולה ומכובדת בישראל. משלחת כזו מסמלת בראש ובראשונה את נירמול היחסים בין המדינות ורצוננו המשותף, לקדם שינוי במזרח התיכון. שינוי המביא עימו שלום, יציבות, ביטחון, פריחה כלכלית ושיתופי פעולה מסחריים, תרבותיים, עסקיים, טכנולוגיים ועוד".

"אנו, שרי המדינות, מחוייבים לפעול במסירות ובמהירות להביא למימוש ההסכמים בהקדם האפשרי על מנת שתושבי מדינותינו יוכלו להינות במהרה מפירות השלום עליו חלמנו. את רוב שנותיי עשיתי בצבא ההגנה לישראל. מלוחם ועד רמטכ"ל. לחמתי בשדות קרב רבים, הובלתי מבצעים בעורף האויב ונאלצתי, בצער רב, לקבור חברים, מפקדים ופקודים. אך תמיד עשיתי זאת למען ביטחון ישראל ואזרחיה ולמען השלום שעוד יבוא. אני שמח וגאה, שבמשמרת שלי כשר החוץ של מדינת ישראל, אנו מובילים שינויים ומביאים במו ידינו את השלום".

"כל ביקור כזה הוא צעד נוסף לעבר עתיד טוב יותר לילדנו ולאזור כולו. כבר בתחילת הדרך הדגשנו, גם בבחריין וגם בישראל כי אנחנו רוצים יחסים של שלום חם, שאותו ירגיש כל אזרח בחרייני וכל אזרח ישראלי. והם יראו וירגישו את יתרונות השלום. גם במסחר, גם בהשקעות, גם בתיירות ובעיקר בהשפעה על איכות החיים של העמים שלנו. אני מתכנן להגיע בקרוב מאוד לביקור במנאמה כדי לחנוך את שגרירות ישראל בבחריין ולהמשיך את השיח הפורה שהתחלנו היום ולקדם אף יותר את היחסים בין המדינות והעמים שלנו", דברי שר החוץ.

צילום: שלומי אמסלם משרד החוץ


שר הכלכלה עמיר פרץ ומקבילו שר התמ"ת של בחריין זייד בן רשיד אלזייני חתמו אתמול על מזכרי הבנה בתחום התקינה ולגבי שיתוף פעולה בקידום עסקים קטנים והצהרה על שיתופי פעולה בנושא חדשנות בעקבות ההבנות וההצרה המשותפת אמר שר הכלכלה עמיר פרץ: "שיתוף הפעולה בין המדינות יהווה אבן יסוד נוספת שאנו מניחים עבור העסקים הישראליים על מנת שיוכלו להתפתח, לצמוח ולהתקדם יחד, למרות משבר הקורונה. גיוון בשיתופי הפעולה מחזק את החוסן הכלכלי והלאומי ולכן החשיבות של פתיחת שווקים נוספים היא חשובה ומשמעותית. אנו גאים לסיים את הפגישה עם הבנות חשובות שמבשרות על התפתחות כלכלית".

שר הכלכלה והתיירות הבחרייני, זייד בן ראשיד אלזייני: "אני גאה להיות פה בישראל ואני רוצה להודות לכם על קבלת הפנים החמה. אני מקווה שבביקור שלי פה אלמד גם על התרבות שלכם ולא רק בנושאים כלכליים .בחריין תמיד הייתה מדינת שלום. הממשל הבחרייני, יחד עם העם הבחרייני גאים בהסכם הנורמליזציה עם ישראל. אנו מצפים לעבוד יחד בנושאים מגוונים כגון סייבר, חקלאות ונושאים רבים אחרים.
אני אחזור לכאן שוב כאורח,תייר,וגם כחבר ומקווה שגם אתם תעשו זאת".

יו"ר רשות החדשנות עמי אפלבום: "שיתוף הפעולה של רשות החדשנות עם המשרד מסחר, תעשייה ותיירות של בחריין הוא צעד משמעותי נוסף בקידום שיתופי פעולה בין שתי המדינות וחיזוק היחסים הכלכליים והעסקיים באופן שיאפשר לחברות ישראליות ובחרייניות לשתף פעולה בתחומי המחקר ופיתוח טכנולוגי וקיום פיילוטים משותפים. שתפ זה מהווה קרש קפיצה עבור חברות ישראליות המתעדות לראות בשווקי המפרץ כשוק יעד לפעילות כלכלית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture