צילום: אתר הכנסת

דרמה ברשימה המשותפת: רע"מ החליטה להיעדר מההצבעה על פיזור הכנסת

ח"כ מנסור עבאס: "ההחלטה להיעדר היא עקרונית ולא חלק מדיל פוליטי. אף אחד לא מבקר את העובדה שהולכים למערכת בחירות רביעית. אנחנו מקדמים דברים גם מול הליכוד וגם מול כחול לבן". להצבעה צפוי רוב בתמיכת כחול לבן, יש עתיד, ימינה, ישראל ביתנו ורוב הרשימה המשותפת

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במליאת הכנסת דנים בשעה זו בהצעת החוק לפיזור הכנסת. חברי סיעת רע"מ מהרשימה המשותפת החליטו להיעדר מההצבעה. להצבעה בקריאה טרומית שתיערך במליאה בצהריים צפוי רוב גדול, וגם אם חברי סיעת רע"מ יתנגדו לה, היא ככל הנראה תעבור. גורמים ברשימה המשותפת אמרו כי להצבעה תהיה משמעות על "המשך הריצה המשותפת של הסיעות הערביות בבחירות הקרובות".

החלטת רע"מ התקבלה לאחר לחץ שהופעל על יו"ר הסיעה מנסור עבאס מצד כחול לבן, כולל פגישה עם שר המשפטים אבי ניסנקורן, ולחץ גם מצד הרשימה המשותפת, שבה חברה רע"מ. בהודעה מטעם הרשימה המשותפת נמסר כי אם רע"מ תצביע נגד פיזור הכנסת – יהיה זה בניגוד לעמדת המשותפת שתצביע בעד.

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס אמר בריאיון ל'כאן חדשות' כי "ההחלטה להיעדר היא עקרונית ולא חלק מדיל פוליטי. אף אחד לא מבקר את העובדה שהולכים למערכת בחירות רביעית. אנחנו מקדמים דברים גם מול הליכוד וגם מול כחול לבן".

ח"כ עבאס כתב ברשתות החברתיות: "למרבה הצער ישנם פוליטיקאים שעדיין מאמינים שדגדוג של רגשות אנשים היא הדרך הנכונה ביותר להצדיק את כישלונם ולמנוע מאנשים לדעת את האמת. נכון שהמציאות האומללה שלנו נגרמת בראש ובראשונה ממדיניות גזענית, אך לצערי חלק מבני החברה אינם מבינים שהדרך שבה עובדים בה הפוליטיקאים האלו והשליטה שלהם ברגשות מדגדגים היא אחד הגורמים למציאות האומללה שלנו".

"אני לא בכיס של אף אחד", אמר עבאס בריאיון ל'ווינט'. "לא הצליחו לשכנע אותי להצביע בעד או נגד, אז אני נמנע". לדבריו, "החברה הערבית עוברת משבר. פשיעה ואלימות, מצוקת דיור, קורונה, מצוקה כלכלית ויוקר מחיה. אז צריך לטפל בנושאים האלה ולא לחזור ולהתעסק עם נושאים שהם לא בסדר העדיפות של החברה".

ח"כ הכנסת סמי אבו שחאדה אמר בנאום במליאת כנסת: "מעטים ורעים היו ימיה של הכנסת הזו ופיזורה בטרם עת הוא הדבר הנכון לשעה זו ולכל שעה שקדמה לה. בימיה הרעים לימדה אותנו הכנסת הזו את אומנות השקר, וריקון מתוכן של אמת והבטחות. להוליך את הציבור שולל, ללעוג לו, להנחית עליו מדיניות גרועה לפזר הבטחות ולא לעמוד ולו באחת מהם. חברי כחול לבן הבטחתם לאזרחים שלא תשבו עם נתניהו, אמרתם נעשה הכל ולא נשב איתו וישבתם. אפילו על הרשימה המשותפת הצלחתם לשקר, הולכת חלק מהרשימה המשותפת שולל".

ח"כ אחמד טיבי: "ההישג של הרשימה המשותפת בבחירות האחרונות היה חסר תקדים וחלקו בא כי אמרנו לציבור שאנחנו מאיצים את המהלכים כדי להשפיע ומקבלים החלטות קשות שלא קיבלנו בעבר כמו ההמלצה על גנץ, והגוש החוסם. לאחר מיכן כחול לבן זחלה לממשלת נתניהו, מעשה שלא יעשה. לאחר מיכן הרשימה המשותפת לא נחה דקה אחת בפעילות במליאה, בוועדות, מול משרדי הממשלה בנושאים שהם המצוקה האמיתית של הציבור הערבי. אף אחד לא יודע מה יהיו תוצאות הבחירות, למרות הביקורת אנחנו סומכים על הציבור שלנו. אני ער הויכוחים, השעה מצווה עלינו אחדות".

ח"כ איימן עודה: "אנחנו עם הכוח שלנו, רק אנחנו הערבים, במדינת היהודים, מחליטים אם הכנסת תמשיך או לא. אני אומר לנתניהו, תפנים שאנחנו בני המקום הזה, אין לנו מולדת אחרת מלבדה. אנחנו מהמקום הכי יציב ודמוקרטי הזה, אומרים לך: זה אנחנו שמסיימים את הכהונה שלך. אתה בדרך לבית הסוהר. אני נהנה להסתכל בעיניו של נתניהו ולהגיד לו למה אין לך ממשלת ימין הומוגנית שיכולה לספח ולהעביר חוקים כמו חוק הלאום? בגלל שהרשימה המשותפת הגיעה ל15 מנדטים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture