"מענה מצוין לצורך": ספינת הטילים החדשה "סער 6" הגיעה לנמל חיפה • צפו

מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט רמז לסערה סביב פרשת הצוללות וכלי השיט ואמר: "דווקא בימים אלו, בהם הספינות הינן מקור מחלוקת, חשוב לדעת ולהבין – הצורך המבצעי בהגנה על המים הכלכליים הוא מוצדק ונחוץ"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

היום (רביעי) התקיים טקס הגעת ספינת הטילים מדגם ׳סער 6׳ אח"י "מגן". ספינת אח"י "מגן" הגיעה מגרמניה אל חופי ישראל לאחר מסע שארך כשבועיים ולראשונה עוגנת בבסיס חיפה של זרוע הים. הגעת ספינת אח"י ״מגן״, הספינה הראשונה מבין ארבע הספינות מדגם ׳סער 6׳ שעתידות להצטרף לצי הישראלי, הינה אירוע המסמל אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה המשאבי-כלכלי של מדינת ישראל. הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה של מדינת ישראל בים.

בטקס נכחו נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ומפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. בנוסף, השתתפו בטקס צוות לוחמי אח"י "מגן" אשר שבו לביתם, למדינת ישראל, לאחר שהייה ארוכה במספנות גרמניה כמשלחת ייצוגית. במהלך החודשים הקרובים, יושלם תהליך התקנת מערכות הלחימה על גבי הספינה במספנת זרוע הים בחיפה לצורך מבצועה.

הנשיא ריבלין: "אתם היסודות שעליהם מושתת הפרויקט החשוב הזה, ועל כן אני מבקש, בשם כל העם בישראל, לומר לכם, לכולכם, תודה. בימים האלה, של משבר לא פשוט שעובר על החברה הישראלית, אתם עוגן של ממלכתיות, של פטריוטיות, של מחויבות בלתי מתפשרת, ללא משוא פנים, לביטחון ישראל. אתם הגאווה שלנו, גאווה ישראלית אמתית".

הרמטכ"ל כוכבי אמר בטקס: "זהו אירוע חשוב- לזרוע הים, לצה״ל ולמדינת ישראל. מאחוריי עוגנת מכונת מלחמה מהמתקדמות בעולם, המהווה קפיצת מדרגה משמעותית ביכולתו של צה״ל להבטיח את עוצמתנו בים ובעומק הזירות. הספינה והספינות שבדרך יחזקו את חיל הים ואת השותפות בין הזרועות, יגדילו את היתרון הצבאי של צה״ל וישפרו את ההגנה על גבולות המדינה".

"במהלך השנה האחרונה צה״ל בלם ומנע פיגועים בכל הזירות, מנע פגיעת רקטות, חשף מנהרות וסיכל למעלה מעשרה פיגועים והברחות בממד הימי. צה״ל פועל מול שש זירות ומול מספר רב של אויבים אך לצה״ל יש ייעוד נוסף, ובימים אלו הוא מתחדד- צה״ל מהווה מודל אחדות בעם ואתם צוות אח״י ״מגן״ הדוגמה המובהקת לכך, הבאתם את הספינה אל נמל הבית יחד. נמשיך להגן בכל החזיתות, נפגע באויב ונגרע מיכולותיו, נמשיך לחזק את כוחו של צה״ל, ונמשיך להיות ארגון ערכי וממלכתי- המסמל מופת ואחדות".

מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט: "הגעתה של אח״י ״מגן״ היא המשכו הטבעי של מהלך ארוך שנים של בניין כוח והתעצמות, של עשייה מבצעית יצירתית ונועזת. הספינה החדשה היא מענה מצוין לצורך, היא תוצר מעולה, אפקטיבי ומותאם באופן המדויק ביותר למשימתה: הגנה על אוצרות הטבע האדירים אשר בזכותם הפכה ישראל למדינה בעלת עצמאות אנרגטית. לא תמצאו שניה לה בעולם, יכולתה המבצעית תהא עוצמתית".

שרביט רמז לסערה סביב פרשת הצוללות וכלי השיט ואמר: "דווקא בימים אלו, בהם הספינות הינן מקור מחלוקת, חשוב לדעת ולהבין – הצורך המבצעי בהגנה על המים הכלכליים הוא מוצדק ונחוץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture