מנאמה, בירת בחריין. צילום: ויקיפדיה

דיווח: הנציגות החשאית בבחריין תיסגר תוך חודש ותיפתח שגרירות רשמית

השגרירות החדשה תחליף את הנציגות הדיפלומטית החשאית שפעלה 11 שנה. שני דיפלומטים ישראלים כבר הוצבו במדינה ויפעילו את השגרירות החדשה עד להגעת שגריר קבוע. הפרוייקטור של משרד החוץ לפתיחת השגרירות כבר הגיע לעיר השבוע כדי לחפש עבורה מבנה קבע

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ישראל מתכננת לפתוח שגרירות רשמית וגלויה במנאמה, בירת בחריין, עד סוף דצמבר – כך מסרו בכירים במשרד החוץ שצוטטו ב'וואלה'. על פי הדיווח של ברק רביד, בכך יסתיימו 25 שנים של מערכת יחסים חשאית בין המדינות, במהלכן פעלה במנאמה נציגות חשאית תחת כיסוי של חברת קש.

משרדי הנציגות החשאית הישראלית במנאמה ייסגרו בשבועות הקרובים, והשגרירות החדשה תחל לפעול ממשרדים במיקום חדש. השגרירות החדשה, שתפעל תחת דגל ושלט רשמי, תחליף את הנציגות הדיפלומטית החשאית שפעלה במנאמה ב-11 השנים האחרונות תחת הכיסוי של חברת קש בינלאומית לייעוץ עסקי.

שני דיפלומטים ישראלים שיאיישו את השגרירות החדשה עד למינוי שגריר קבוע, כבר הגיעו לבחריין בשבוע שעבר. הם נחתו במנאמה באופן גלוי ורשמי עם דרכוניהם הדיפלומטיים הישראלים, והתקבלו בשדה התעופה על ידי נציגי משרד החוץ הבחרייני. כדי לפתוח את השגרירות החדשה בהקדם האפשרי, היא תהיה ממוקמת במשרדים זמניים עד למציאת מבנה קבע.

ביום שני, הגיע למנאמה הפרויקטור של משרד החוץ לנושא פתיחת השגרירות בבחריין ובאיחוד האמירויות, דרור גבאי, כדי לבחון כמה נכסים בעיר עבור המשרדים הזמניים של השגרירות וכן עבור מבנה הקבע. לדבריו, הבחריינים מסייעים מאוד לתהליך פתיחת השגרירות ועושים מאמצים כדי לפתור בעיות בירוקרטיות.

"הכול מתנהל בצורה מאוד טבעית", אמר גבאי בראיון טלפוני ל'וואלה' ממנאמה. גבאי ציין כי שר החוץ גבי אשכנזי הנחה את משרדו לפתוח את השגרירות בהקדם האפשרי, כדי להתחיל להעניק שירותים קונסולריים, להוציא ויזות ולקדם עסקאות כלכליות בין המדינות. הוא הוסיף כי הוא מקווה שמשרדי הקבע של השגרירות ייחנכו עד סוף 2021.

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום בירושלים עם עם שר התעשייה, המסחר והתיירות של בחריין השייח' זאיד בן רשיד אלזיאני ואמר כי "זהו ביקור רשמי שני של שר מבחריין העומד בראש משלחת רשמית גדולה ומכובדת בישראל. משלחת כזו מסמלת בראש ובראשונה את נירמול היחסים בין המדינות ורצוננו המשותף, לקדם שינוי במזרח התיכון. שינוי המביא עימו שלום, יציבות, ביטחון, פריחה כלכלית ושיתופי פעולה מסחריים, תרבותיים, עסקיים, טכנולוגיים ועוד".

"כבר בתחילת הדרך הדגשנו, גם בבחריין וגם בישראל כי אנחנו רוצים יחסים של שלום חם, שאותו ירגיש כל אזרח בחרייני וכל אזרח ישראלי. והם יראו וירגישו את יתרונות השלום. גם במסחר, גם בהשקעות, גם בתיירות ובעיקר בהשפעה על איכות החיים של העמים שלנו. אני מתכנן להגיע בקרוב מאוד לביקור במנאמה כדי לחנוך את שגרירות ישראל בבחריין ולהמשיך את השיח הפורה שהתחלנו היום ולקדם אף יותר את היחסים בין המדינות והעמים שלנו".

"אנו, שרי המדינות, מחוייבים לפעול במסירות ובמהירות להביא למימוש ההסכמים בהקדם האפשרי על מנת שתושבי מדינותינו יוכלו להינות במהרה מפירות השלום עליו חלמנו. את רוב שנותיי עשיתי בצבא ההגנה לישראל. מלוחם ועד רמטכ"ל. לחמתי בשדות קרב רבים, הובלתי מבצעים בעורף האויב ונאלצתי, בצער רב, לקבור חברים, מפקדים ופקודים. אך תמיד עשיתי זאת למען ביטחון ישראל ואזרחיה ולמען השלום שעוד יבוא. אני שמח וגאה, שבמשמרת שלי כשר החוץ של מדינת ישראל, אנו מובילים שינויים ומביאים במו ידינו את השלום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture