Miriam Alster/FLASH90

דיווח: יעלון ואיזנקוט בודקים היתכנות לריצה משותפת בבחירות

הסוקר קמיל פוקס סיפר שסקר שביצע עבור קונסטלציה פוליטית שכזו, מעלה כי מפלגת הרמטכ"לים לשעבר מקבלת 16 מנדטים, שמורידים את יש עתיד של יאיר לפיד מ-18 ל-11 ואת ימינה של נפתלי בנט מ-22 ל-19. יעלון: "המטרה שלי היא להבטיח מהפך שלטוני"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


מתוך פרלמנט צהריים, באדיבות ערוץ כנסת

קבוצת אנשים מוכרים שעוסקים בייעוץ אסטרטגי ונמצאים בזירה הפוליטית שנים רבות, עובדת בתקופה האחרונה על הקמת מפלגת מרכז חדשה שבראשה יעמדו הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט והרמטכ"ל לשעבר, יו"ר תל"ם, משה יעלון, "המחויבת להחלפת נתניהו" – כך דווח ב'ווינט'. על פי הדיווח, השניים שותפים במהלך.

יעלון התייחס לדיווח בראיון ל'ערוץ כנסת' ואמר כי "אני מאוד מאוד מעריך את הרמטכ"ל גדי איזנקוט ואני מקווה שהוא ייכנס לפוליטיקה. כמובן שכל מה שקורה בפוליטיקה לא עושה חשק לאנשים טובים אבל יד אנשים כמוהו ועוד אחרים שממתינים להכרזה על בחירות ואני מעריך שהם ייכנסו. אני כבר הוכחתי שאני מזיז אגו, אני מסתכל על טובת המדינה, אני חייל של המדינה כבר 50 שנה וכשזה היה בכחול לבן, עם כל ההבנה שיש פה מורכבות ושבני גנץ צריך עוד ניסיון וכו', הוא התעקש להיות ראשון, נכנסתי מתחת לאלונקה, הזזתי את האגו הצידה. אני אהיה שותף לכל מהלך שיביא לשינוי השלטון הזה, גם אם זה יהיה איזנקוט בראש".

הסוקר קמיל פוקס אישר בשיחה עם 'ווינט' כי בדק עבור הקבוצה בשלוש נקודות זמן שונות – באוגוסט, באוקטובר ובימים האחרונים – אלטרנטיבות שלטוניות או שוברי שוויון למצב הפוליטי, תוך דגש על משיכת קולות מגוש הימין. נבחנו גם אפשרויות שונות להוביל את המפלגה החדשה.

על פי הדיווח של מורן אזולאי, במסגרת הבדיקה עלה כי השילוב שימצה בצורה הטובה ביותר את הפוטנציאל מורכב משני רמטכ"לים לשעבר, איזנקוט ויעלון. הנתונים שנאספו הוצגו בפני השניים, ובהנחה שהכנסת תתפזר, אומר גורם המעורה במהלך, ניתן להעריך שזו תהיה המסגרת הפוליטית שלהם.

לסקר האחרון שנערך השבוע קדמו שניים דומים שכללו שלושה תרחישים, אחד מהם כלל את אותה מפלגה – בראשות יעלון ועם איזנקוט, יפעת שאשא ביטון, מירב בן ארי ומנהיגי המחאה, לצד שמות נוספים שאותם סירבו לחשוף בפנינו, ולא ברור אם הם שותפים למהלך.

לפי הסקר האחרון של קמיל פוקס שהזמינה אותה קבוצת אסטרטגים, מפלגה כזו אם תקום מורידה את גוש הימין ל-62 מנדטים במקום 65 מנדטים, שאותם היה מקבל אם היו נערכות הבחירות היום. מפלגת יעלון-איזנקוט קיבלה בסקר 16 מנדטים, שמורידים את יש עתיד של יאיר לפיד מ-18 ל-11 ואת ימינה של נפתלי בנט מ-22 ל-19.

בתרחיש שכזה עולה מהסקר, כחול לבן של בני גנץ יורדת מ-9 מנדטים במצב הנוכחי ל-6 במקרה של מפלגת יעלון-איזנקוט, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן יורדת מ-8 ל-6 ומרצ מאבדת מנדט אחד על הנייר, מ-8 ל-7. הליכוד עולה מעט, מ-29 ל-30 מנדטים. על פי הסקר אחוז המתלבטים גדול מאוד, קרוב ל-30 אחוזים.

בתום הבדיקה גובש מסמך שכותרתו: "הקמת מפלגת מרכז חדשה, היבטים אסטרטגיים-אופרטיביים" – המסמך שהוכן הופץ לקבוצה מצומצמת מאוד של שותפי סוד, בהם איזנקוט ויעלון. הוא כלל תיאור המצב הפוליטי הרצוי לכאורה. "בחנו ובוחנים שמות שונים ומתוך השמות שנבחנו משה יעלון וגדי איזנקוט הם בעלי הקרבה המיצובית (שמאל-ימין) הקרובה ביותר לממוצע מבין כל השמות שנבחנו".

מחברי המסמך כתבו: "עוד בטרם הכרזה על מסגרת משותפת, המפלגה בראשות יעלון-איזנקוט מעבירה מנדטים מגוש לגוש, מחלישה את ימינה ומתמצבת עוד לפני ההכרזה כמפלגה השנייה בגודלה מחוץ לגוש הימין… פוטנציאל המעבר משמעותי ובעל היתכנות אלקטורלית". עוד נכתב במסמך האסטרטגי: "יש בארסנל שמות נוספים, משמעותיים, בעלי ובעלות תפיסות עולם מרכזיות, שמוכנים לשתף פעולה בהרכבת רשימה שוברת שוויון תחת המנהיגות המוצעת. יעלון ואיזנקוט סירבו להגיב לידיעה.

מלשכת יעלון נמסר: "המטרה שלי היא להבטיח מהפך שלטוני. אני חושב שאפשר לעשות זאת גם בהקמת ממשלת חרום בכנסת הנוכחית ללא נתניהו. אבל, אם לא ניתן, חייבים לגבש אלטרנטיבה פוליטית מרכזית שתוכל להביא קולות שוברי שוויון. אני מכיר את הבדיקות שנעשות, גם אני מתלבט בשאלה הזו".

"אעשה מה שצריך כדי לסייע להוביל מהפך. זו חובתנו. זו הציפייה הציבורית. אני שמח שהבדיקות שנעשות מחזקות את ההיתכנות הזו. לגבי גדי – מאמין שיקבל את החלטותיו בבוא העת. הוא איש ראוי שטובת המדינה ושירות המדינה בראש מעיניו. נכס לכל מסגרת פוליטית. שותף חשוב ומרכזי למהפך שלטוני".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture