Amit Shabi/POOL

הפרקליטות מגיבה לדרישת נתניהו לביטול כתב האישום: "לא נפל פגם בהליכים"

הפרקליטות הגישה את תגובתה לטענות רה"מ ויתר הנאשמים וציינו כי טענותיו "משוללות כל יסוד". על הטיעון כי ישנה פגיעה בחסינותו הגיבו: "הטיעון דבר פגיעה בהליך החסינות בעניינו משוללת יסוד". סביבת נתניהו בתגובה: "הפרקליטות מתפרקת מכל אחריות תוך שהיא מעוותת את המציאות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום לביהמ"ש המחוזי בירושלים תגובה לטענות המקדמיות של הנאשמים בתיקי האלפים. בפתח תגובתה התביעה התייחסה לטענות ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהן נפלו פגמים בהליך החסינות בעניינו ובשל כך הוויתור שלו על החסינות אינו כדין, וממילא בטל.

בתגובה נאמר כי "על פי התשתית המשפטית ומסכת העובדות לא נפל כל פגם בהליכי הגשת כתב האישום. במיוחד ברור כי טענת, מר נתניהו, בדבר פגיעה בהליך החסינות בעניינו משוללת יסוד, משהוא עצמו משך את בקשת החסינות פחות מחודש לאחר הגשתה, ובכך תם הליך בקשת החסינות. לא ניתן הסבר מדוע טענות נאשם 1 מועלות רק כעת, בחלוף קרוב לשנה ממועד הוויתור המודע והמושכל עליה".
 
בפרקליטות מוסיפים: "גם טענת נתניהו לחסינות מהותית באישום השני – משוללת כל יסוד. מעשי נתניהו לא היוו "גלישה" מן המחויב בתוקף תפקידו הפרלמנטרי אל עבר "האסור", אלא מדובר בשיח מפורט ומתוכנן סביב הצעת שוחד של מר מוזס, ורצונו של נאשם 1, מר נתניהו, לנצלה לשם טובות הנאה אישיות".
 
"לעניין טענות מר נתניהו, על מהלכי חקירה "פסולים ואלימים" – התביעה מבהירה כי לאחר שמיעת הראיות תתברר לבית המשפט התמונה העובדתית המשקפת את האמת. זאת, להבדיל מהתמונה המוטה והמעוותת המוצגת כעת על ידי הנאשם 1, תוך הצגה מגמתית של חלקי ראיות הבאים לבסס לכאורה נרטיב של חקירה נפסדת".

בתגובת לבית המשפט הודגש: "חקירה, מעצם טבעה, היא אירוע מכביד ביותר על חשודים ועדים, ויש בה כדי לייצר לחץ וקושי משמעותי אצל הנחקר, אך המציאות שונה בתכלית מזו שניסה לייצר נאשם 1: קטעי הראיות שהובאו על ידו אינם מייצגים את מהלכם הכולל של הדברים, ולעיתים הוצאו ממש מהקשרם, והחקירה בכללותה התנהלה באופן הגון ושגרתי, תוך מאמץ לברר את האמת".
 
על הטענות לאכיפה בררנית: "לעניין טענות הנאשם, מר נתניהו, לאכיפה בררנית פסולה – כלל אין מקום להשוות בין עניינו לזה של מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, שאינו עובד ציבור ופעל כזרוע מבצעת של הנחיות נאשמים 3-2, שאול ואיריס אלוביץ', אך לא יזם אותן. כמו כן, עם הגעתו של ישועה למסירת עדות, בשלבים מוקדמים ביותר של החקירה, הוא מסר מרצונו מידע מלא על מעורבתו בפרשה והמציא ראיות לגורמי החקירה שתמכו בגרסתו".
 
באשר לטענת נאשמת , גב' איריס אלוביץ', לאכיפה בררנית ביחס לגב' שרה נתניהו, טוענים בפרקליטות: "נמצא שוני מהותי בסוג העבירה (מתן שוחד מול לקיחת שוחד)  ובמסד הראייתי המיוחס לכל אחת מהן. אף שהראיות מלמדות על מעורבות רבה של גב' נתניהו בדרישות הסיקור שהופנו ל"וואלה", אין די ראיות להוכיח הייתה מודעת לכך שהטיית הסיקור ניתנה בעד פעולותיו השלטוניות של נתניהו".

מסביבתו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "במקום לקחת אחריות על איום עדים בסחיטה ואיומים, זיוף והסתרה של תמלילים, הדלפות פליליות, השתקת עדים, התעלמות מראיות מזכות ופעולות פליליות רבות נוספות שבוצעו וזיהמו את ההליך נגד ראש הממשלה, הפרקליטות מתפרקת מכל אחריות תוך שהיא מעוותת את המציאות. כל התעלולים המשפטיים של הפרקליטות לא יכולים להסתיר את העובדה שלא הייתה שום עבירה אלא הומצאה עבירה במיוחד עבור ראש הממשלה נתניהו".

כזכור, פרקליטי ראש הממשלה הגישו לבית המשפט כ-200 עמודים שמוכיחים לטענתם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "סומן מראש ובתיקים נגדו נעשה שימוש באמצעים פסולים ופליליים, זיהום חקירות ואכיפה בררנית". המסמך טוען כי בחקירות נתניהו בוצעו "מעשים פליליים בקנה מידה חסר תקדים".

עוד אמרו עורכי הדין כי "הדרך בה נוהלו החקירות מעידה על כך שכבר בשלב מוקדם הבינו החוקרים כי ראש הממשלה לא ביצע כל עבירה, ולכן הם לא חקרו עבירה, אלא המציאו עבירה ואז ביצעו מעשים פליליים כדי להוכיח אותה. מעשים פליליים אלה אינם מקובלים באף חקירה, על אחת כמה וכמה בחקירה של ראש ממשלה, ולכן יש להורות על ביטול כתב האישום".

בין הטענות שנשלחו לבית המשפט: "על העדים בתיק הופעלו לחצים פליליים חסרי תקדים כדי לשקר, לרבות איומים בפגיעה בקשר עם משפחתם ועם ילדיהם, שלילת זכויות, הטרדות, צעקות, מניעת טיפול רפואי, סירוב לכתוב את גרסאותיהם ומעשים פסולים רבים נוספים".

"ניר חפץ הורעב על ידי חוקריו במטרה לשבש את מצבו הנפשי. מדובב שהוכנס לתא המעצר של חפץ תיאר: ״זיהיתי אצלו שהוא, ככל שחולף זמן המעצר, הוא נעשה תשוש יותר, הוא מדבר פחות צלול, שהוא ממלמל באמבטיה והולך ישר למיטה, והוא דואג לאוכל בצורה אובססיבית, לוקח משהו מתוק ושם בתוך הנעליים״".

"חפץ הוחזק במכוון בתא מעצר מלא פשפשים. גופו היה מלא שלפחויות אדומות בגפיים ובבית החזה. הוא הועבר מתא מלא פשפשים אחד לאחר. חפץ מתחנן לקבלת טיפול רפואי: ״אני פשוט יוצא מדעתי מהגירודים האלה. אני לא מסוגל לעמוד בזה יותר, זה מגרד לי בצורה מטורפת, חוץ מזה לא מעניין אותי כלום – זה פשוט מטריף אותי״. הטיפול הרפואי נמנע במכוון מחפץ, וגם נמנע ממנו מלקבל תרופות ללחץ דם להן הוא זקוק".

"הראל לוקר ששימש מנכ״ל משרד רה״מ העיד: ״והרגשתי שאתם לוחצים עלי לשקר ואני אמרתי את כל האמת ורק האמת. אני לא אשקר אני לא אגיד שהוא יבקש ממני לטפל בזה ראש הממשלה לא דיבר על זה איתי״".

"החוקרים איימו על העדים לשנות גירסאות, כך למשל אמר החוקר של ערן טיפנבורן: ״אם אני באמת אראה שאתה ממשיך עם הגרסה הזאת יש לנו גם את כל הסמכות להחשיד אותך בשיבוש. עכשיו אני אעשה את זה בלי למצמץ״".

"עד המדינה ארי הרו אמר לחוקריו בעקבות מסכת של הפעלת לחצים: ״תגידו לי מה אתם רוצים שאני אגיד – ואגיד״. חוקרו השיב לו: ״תגיד לי מקרים של משהו פסול, משהו אסור, משהו לא חוקי״".

"החוקרים איימו על עד נוסף, איתן צפריר, דאז רמ״ט משרד התקשורת: ״אל תהרוס את החיים שלך כן? אל תהרוס את החיים שלך תגיד את מה שזה על נתניהו… תגיד תגיד"".

"כל כיוון חקירה שלא התיישב עם תפירת התיקים – זכה להתעלמות מוחלטת. לדוגמה, כשמומו פילבר הדגיש בחקירתו כי החתים את ראש הממשלה נתניהו על אישור לבזק בדיוק כפי שעשה גם עבור הוט, סלקום ופרטנר, החוקרים אמרו לו שזה ״לא מעניין אותם״: פילבר: ״כל שלושה חודשים אני מביא לשר לחתום… אני זוכר דבר כזה עם הוט, עם סלקום, פרטנר״. החוקר: ״זה לא מעניין אותי. לא מעניין אותי״".

"כך גם לגבי רמ״ט משרד התקשורת דאז איתן צפריר, כשביקש למסור את התשובות הנכונות והראויות בעיניו והתעקש כי מהלך הדברים יתועד כפי תשובותיו, החוקרת מבהירה לו כי היא לא תרשום את תשובותיו, שכן אלה אינן התשובות שהיא מבקשת לקבל: ״אנחנו נעצור כאן בנקודה הזאת. אנחנו נמשיך לשאלה הבאה כי אני לא מעוניינת לשמוע את התשובות שלך״. צפריר השיב לה: ״התשובות שלי לא תואמות את התשובות שאת רוצה לקבל, ואני אומר את האמת שלי. התשובות לא מסתדרות לך עם הסיפור שאת מנסה לבנות כאן״".

במסמך של עורכי הדין של נתניהו נטען עוד כי "חקירות רה"מ זוהמו באופן חסר תקדים באמצעות מאות הדלפות שבוצעו מהמשטרה והפרקליטות. מבול הדלפות זה, חסר תקדים בהיקפו, זיהם את החקירה ואת ההליך מן המסד עד הטפחות. הדלפות אלו לא נחקרו ולא טופלו על ידי היועץ המשפטי לממשלה, שסירב לעשות זאת".

"המשפט הציבורי שהתנהל בתקשורת נגד ראש הממשלה נתניהו נועד במוצהר להפעיל לחץ על החוקרים, התביעה והיועמ״ש, ורבים הסימנים שלחצים אלה ולחצים אחרים עשו את פעולתם. תמלילי חקירות סולפו על ידי החוקרים. בתיקים נמצאו עשרות דוגמאות לפערי רישום דרמטיים בין תמלילי החקירות לבין סיכום החקירות (הודעות) שנעשו על ידי החוקרים, במטרה להגיע לתוצאה הרצויה מבחינתם. החקירות התנהלו כ״מסע צייד״ שבמסגרתו סומנה המטרה מראש, כפי שהעיד על כך עד המדינה מומו פילבר: ״כולם נמצאים עכשיו באיזה מין תחרות מירוץ למיליון מי יביא את הראש של נתניהו"".

"לא ניתן להסביר אלא באכיפה בררנית שזועקת לשמיים את היעדר חקירה כלשהיא של שרים וחברי כנסת שקידמו את החוק להגבלת הפצתו של העיתון ״ישראל היום״ וקיבלו בתמורה סיקור אוהד בהיקפים יוצאי דופן מהעיתון המתחרה ״ידיעות אחרונות״. מצורפות רק כמה דוגמאות לכך, איש מאלה לא נחקר כלל", סיימו עורכי הדין וצירפו שערים של עיתון ידיעות אחרונות בהן זכו יאיר לפיד וציפי לבני לסיקור אהוד.

פרקליטי ראש הממשלה עורכי הדין בועז בן צור ועמית חדד אמרו: "היום הוגשה לבית המשפט בקשה לביטול כתב האישום. הבקשה מפרטת שורה ארוכה של כשלים ופגמים חמורים במהלך הליך החקירה בעניינו של ראש הממשלה. מדובר במהלכי חקירה פסולים בתכלית, בהדלפות אינסופיות – מאות במספר של חומרי חקירה, בניגוד לדין, ועריכת משפט פומבי בתקשורת לפני תחילת המשפט".

"הגשנו מסמך מפורט שכולל עשרות דוגמאות לפעולות חקירה פסולות, איום על עדים, שימוש בחייהם האישיים כדי לחקור אותם, השתקת עדים, אכיפה בררנית, התעלמות מראיות מזכות, ופעולות חריגות נוספות. מדובר באירוע חסר תקדים. במקום לחקור עבירה – חקרו אדם והמציאו עבירה".

"מעשים חמורים אלה אינם מקובלים באף מקרה, על אחת כמה וכמה כלפי ראש ממשלה. במדינה מתוקנת על רשויות האכיפה להקפיד על עקרונות של צדק והגינות גם במהלך חקירה. לטעמנו, ההצטברות הכוללת של הפגמים החמורים צריכה להוליך למסקנה של ביטול כתב האישום" דברי עורכי הדין חדד ובן צור.

מוקדם יותר גם בני הזוג אלוביץ' הגישו את טענותיהם בנפרד, כשאשתו של בעל השליטה בבזק, איריס אלוביץ', טענה כי שיקולי ההעמדה לדין לא היו שוויוניים. אלוביץ' טענה כי כפי שהוחלט לא להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, וכן את מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה – כך היה צריך לעשות גם בעניינה.

הסנגורים ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר מבקשים מבית המשפט לא להכריע כעת בבקשות, אלא רק לאחר שייחשפו לראיות במסגרת שלב ההוכחות שצפוי להתחיל בפברואר. עם זאת, הם כן טוענים כי "חקירת פרשת 4000 נוהלה באופן פסול ושערורייתי, המנוגד באופן בוטה וחריג לעקרונות בסיסיים של הגינות, צדק וחתירה לאמת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כולם נגד נתניהו

מצחיק ומרגש עד דמעות!!! באמת??? כאלו מבקשי אמת? באמת לא חלמנו שהם יטענו כך, היינו בטוחים שהפרקליטות הצחה והישרה תודה מייד בעוול המתועב והנפשע שהם מבצעים כלפי רוה"מ הנאמן והמסור והמוכשר שלנו. באמת תדהמה!!!
האם יש טיפש אחד שקונה את ההצגה המגעילה והמכורה מראש נגד המחנה הלאומי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture