גנץ לפלסטינים: "זה אינטרס שלכם לחזור למו"מ – נסייע לכם בנושא החיסונים" • צפו

שר הביטחון בעדכון לציבור הפלסטיני: "נגביר את האכיפה על אי כניסת אזרחים ישראלים לשטחי איי ובי בתיאום עם הרשות ונתחיל בדיקות מדגמיות במעברים". במסר לתושבי עזה: "נקדם פרויקטים גדולים ברצועת עזה, בתנאי שיוחזרו השבויים והנעדרים ותופסק התעצמות חמאס"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


צילום: היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים

שר הביטחון בני גנץ פנה הבוקר (שישי) לראשונה לציבור הפלסטיני באמצעות עמוד הפייסבוק "אלמונסק" המופעל על ידי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים וקרא להם לחזור למשא ומתן ישיר ולהגביר את התיאום בנושא הקורונה: "הזירה הפלסטינית היא מוקד מרכזי בעיסוקי כשר ביטחון, והיא חלק משמעותי במערכת השיקולים והאתגרים של מדינת ישראל, ברמה המקומית והאזורית", פתח גנץ.

"אני מבקש לברך על החזרת התיאום האזרחי והביטחוני שהושגה במאמצים שעשו שני הצדדים. התיאום חיוני ליצירת אמון, לשמירה על היציבות האזורית, לפיתוח הכלכלה, והוא גם הבסיס לקידום תהליכים מדיניים ארוכי טווח. המזרח התיכון כולו משתנה, ותהליכים אזוריים משמעותיים מתקדמים ובהם גם הסכמי הנורמליזציה עם מדינות ערביות, שמסייעים ועוד יסייעו לפיתוח כלכלת האזור וליציבותו. אני קורא לכם- הציבור הפלסטיני והנהגתו- לא להישאר מאחור. זה קודם כל אינטרס שלכם להשתלב, לחזור לשולחן המשא ומתן וליצור אופק ותקווה לדורות הבאים".

"אנו חווים בימים אלו עלייה בתחלואה בקורונה, הן בישראל והן ברשות הפלסטינית. לכן, הנחיתי את מערכת הביטחון לפעול ביחד עם משרדי הממשלה בישראל לסייע רפואית- בציוד ובידע. בשל תחלואה גבוהה ביישובים רבים בהם מתגוררים אזרחים ערבים בישראל, אנחנו אוסרים מזה מספר שבועות את כניסתם לערים הפלסטיניות. קטיעת המגעים היא הכרחית, ובתיאום עם הרשות הפלסטינית, אנחנו נפעל לצמצם אותם למשך התקופה הקרובה. בעת הזו- אי אפשר לעשות חתונות גדולות, אי אפשר לשבת במסעדות- חייבים לשמור על החיים. זו האחריות של כולנו. עד שיגיעו חיסונים, וגם בנושא הזה נהיה מתואמים ונסייע לכם. כדי שלא ניאלץ להפסיק גם את יציאת הפועלים לעבודה בישראל, נתחיל בביצוע בדיקות מדגמיות במעברים. הסתייעו בגורמי הרפואה, ואם אתם חשים ברע- אל תסכנו אתכם ואת קרוביכם".

עוד הוסיף שר הביטחון: "אני מבקש לפנות במסר חשוב לתושבי רצועת עזה, צה"ל ערוך לכל תרחיש, ואם תימשך התוקפנות- הראשונים להיפגע יהיו הנהגת חמאס ואתם- התושבים החיים במרחב. לצה"ל תוכניות רחבות להתמודד עם כל איום טרור. כל ניסיון לפגוע בריבונות הישראלית ובאזרחיה – ייענה בתגובה עוצמתית וכואבת".

"לצד זאת, מדינת ישראל ומערכת הביטחון, מחויבים ליציבות ולשקט ואנחנו פועלים ביחד עם גופים בינלאומיים בכדי לסייע לכלכלה בעזה. אנו שוקלים מהלכים לקידום פרויקטים משמעותיים שביניהם: הרחבת תנועת הסוחרים ואף כניסת פועלים מרצועת עזה לישראל, סיוע לתעשייה והקמת אזורי מסחר משותפים, וישנם על הפרק תהליכים גדולים ומשמעותיים לשיפור וחיזוק משק האנרגיה והמים ולפיתוח הייצוא החקלאי".

"כל אלו לא יתקדמו בלי שני דברים מרכזיים וחשובים – הפסקת תהליך ההתעצמות הצבאית של חמא״ס והירי לעבר מדינת ישראל, והשבת השבויים והנעדרים המוחזקים בידי חמאס. אם שני תנאים הומניטאריים בסיסיים אלו ימולאו, נוכל להיטיב מאוד את חייכם ולשפר את המצב לטובת כל תושבי האזור", חתם גנץ את דבר שתורגמו לערבית.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture