צילום: משרד התמ"ת הבחרייני

בחריין מבהירה: לא נאפשר ייבוא של מוצרים שיוצרו ב"התנחלויות ישראליות"

גורם בממשל הבחרייני טוען כי הצהרות שר התעשייה, המסחר והתיירות, לפיהן המדינה תייבא סחורה המיוצרת ביהודה ושומרון וברמת הגולן, לא הובנו נכון. לדבריו, "הממשל בבחריין מחוייב לדבוק בהחלטות האו"ם". שר החוץ הבחרייני שוחח עם שר החוץ הפלסטיני והבהיר את הדברים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף א-זיאני הבהיר כי בחריין לא תייבא סחורות ישראליות מיהודה ושומרון, בניגוד לדבריו של שר התעשייה, המסחר והתיירות זאיד א-זיאני שביקר בישראל. בכנס ביטחון בבירה מנאמה, סיפר כי שוחח אתמול עם שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, והבטיח לו כי אין בסיס להבטחות של השר הבחרייני יומיים קודם לכן.

ב'וואלה' דווח כי משרד החוץ הפלסטיני פרסם גם הוא הודעה על השיחה בין שר החוץ אל-מאלכי לעמיתו הבחרייני. בהודעה נמסר כי השר הבחרייני הבהיר שהעמדה שהשמיע שר התעשייה והמסחר מנוגדת לחלוטין למדיניות הממשלה במנאמה בנושא הפלסטיני וכי בחריין מתנגדת ל"התנחלויות" ומחויבת להחלטות האו"ם בנושא.

בדיווח שפורסם מוקדם יותר בסוכנות הידיעות הבחריינית צוטט מקור במשרד התעשייה, המסחר והתיירות של בחריין, שהכחיש את דברי השר. המקור טען כי הצהרת השר פורשה באופן מוטעה על ידי התקשורת הישראלית ושהמשרד "מחויב לעמדת ממשלת בחריין הבלתי מעוררת, שדבקה בהחלטות האו"ם, הליגה הערבית וארגון שיתוף הפעולה האיסלאמי ביחס להתנחלויות הישראליות בגדה המערבית וברמת הגולן הסורית".

שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין, זאיד בן ראשיד א-זייאני, סיים ביום חמישי ביקור בן שלושה ימים בישראל. א-זיאני ציין בראיון ל'כאן חדשות' כי בחריין לא תבצע הבחנה בין מוצרים משטחה הרשמי של ישראל לבין מוצרים מהתיישבות ותתייחס לכל המוצרים הללו כישראלים.

א-זיאני, ציין כי בחריין רוצה שחברות ישראליות ישקיעו בבחריין ויחתמו על עסקאות עם חברות בחרייניות – והדגיש כי לא תהיה שום מגבלה על כך. "אנחנו רוצים קשרים עם חברות ישראליות כמו הקשרים שיש לנו עם חברות סעודיות או איטלקיות. אין הגבלות או טיפול מיוחד או כללים מיוחדים", הוא אמר. "התחלנו דף חדש עם ישראל ואמרתי לראש הממשלה שההנהגה לקחה את הצעד האמיץ והיסודות נבנו על ידי הדיפלומטים ועכשיו האתגר הוא של המגזר העסקי לבנות גשרים".

בראיון ל'ווינט', אמר: "אני מקווה שיבואו הרבה תיירים. יש הרבה עניין לבוא לישראל, וכשר הכלכלה קיבלתי המון עניין מעסקים שרוצים לבוא לעבוד בישראל או למצוא שותפים בישראל. אני חושב שישראל תהיה אחד מהיעדים המובילים של הבחריינים בעתיד הקרוב, כחלק מהיעדים הלאומיים אנחנו מאוד רוצים לפתוח מסלול לישראל, מקווים לעשות את זה בחציו הראשון של ינואר. בכך שתהיה טיסה ישירה מבחריין לישראל זה יקל על התיירות והשותפות העסקית גם כן".

השר הבחרייני הרגיע את הישראלים שחוששים מלטוס למדינתו בעקבות ההתפתחויות האחרונות מול איראן: "יש לנו שירותי ביטחון מצויינים, אם תהיה סכנה של פיגוע איראני זה יהיה איום נגד בחריין עוד לפני שזה איום על תיירים ישראלים בבחריין". הוא אמר ל'וואלה' כי "אם ישראל תרצה שיהיו יותר אמצעי ביטחון עבור תיירים ישראלים אפשר יהיה לסדר זאת אבל אני לא חושב שזה נחוץ". הוא התייחס גם לאפשרות של הגירת ישראלים למדינתו: "אנחנו חברה מאוד סובלנית וקוסמופוליטית. יתייחסו לישראלים כמו לכל אחד אחר בעולם".

א- זיאני סיפר: "הלכתי שעה בעיר העתיקה והייתי בתצפית על הכותל המערבי ועל מסגד אל-אקצא", הוא סיפר. "תמיד דיברתי עם אנשים שהיו בירושלים ותמיד הם אמרו לי שזו העיר הכי רוחנית בעולם, והרגשתי את זה. ככל שמתקרבים לאתרים הקדושים – אולי זה רק אני – אבל הרגשתי את זה יותר. כשהגעתי למרפסת ממנה אפשר לראות את הר הבית הרגשתי את זה ממש – כמו ההרגשה שהיתה לי בערים הקדושות מכה ומדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנו גם לא מעוניינים בסחורות של בחריין .גם אם יגיעו .לא נקנה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture