Hadas Parush/Flash90

יעלון מתכוון לפרוש מיש עתיד: "ארוץ בראש רשימה חדשה, איזנקוט יהיה מספר 2"

יו"ר תל"ם אמר כי בכוונתו להיפרד משותפו יו"ר יש עתיד ולעמוד בראש המפלגה שתחליף את נתניהו. "כדי לשבור את הגוש, נצטרך לרוץ בנפרד", אמר. הוא טען כי הרמטכ"ל לשעבר יצטרף: "איזנקוט הבין את הלקח של בני גנץ, צריך ניסיון שלי יש". בנוסף תקף את גנץ: "נכשל ואכזב את בוחריו"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר תל"ם ח"כ משה יעלון אומר כי בכוונתו להיפרד מיו"ר יש עתיד יאיר לפיד, לטובת כוח פוליטי חדש בראשותו. בריאיון ל'חדשות 12' אמר כי יקבל החלטה סופית לקראת הבחירות והבהיר כי "מסתמן שצריך לבנות כוח חדש". יעלון אף טען כי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יקבל החלטה סופית בנוגע להצטרפות לפוליטיקה כשיוכרזו בחירות, וכי ישמש כמספר 2 שלו.

בריאיון הכריז למעשה על פרידה מלפיד: "ההחלטה הסופית תתקבל רק כשיוכרז על הבחירות, אבל הכיוון שאני מחפש וזה מסתמן שצריך לבנות כוח חדש. צרך כוח שידבר לקהל שחושב שזה עניין של ימין שמאל אלא ישר או מושחת ולזה אני מכוון לקראת הבחירות". עוד הבהיר יעלון: "כדי לשבור את הגושיות כנראה שלפיד ואני נצטרך לרוץ בנפרד".‎

לדבריו, "לפיד יכול להיות ראש ממשלה מצוין, הציבור ישפוט, אבל במתכונת הנוכחית אנחנו חסומים". יעלון הסביר כי בשיחות אומרים לו "נצביע לך אבל לא במתכונת הזו – הציבור כאילו זז ימינה". יעלון תיאר את תסכולו מכך שהרשימה הנוכחית עם לפיד לא ממריאה. "אפילו ביש עתיד-תל"ם אנחנו 17-18 מנדטים בסקרים, זה לא זז, בוודאי בגוש ולכן צריך לחזק את הכוח בכל מקרה".

הוא טען כי איזנקוט יצטרף להיות מספר 2 שלו: "על זה אין דיון כי גדי איזנקוט הבין את הלקח של בני גנץ. אם הוא ייכנס, אז ברור שהוא נכנס אליי למפלגתי ואני מוביל". לדבריו, "צריך לרכוש איזה ניסיון פוליטי, מיניסטראלי, שיש לי ואין לו. הוא איש מצוין אבל כן, זו זירה אחרת מאשר הזירה הצבאית. שם למפלגה? כרגע אנחנו תל"ם, יש מפלגה ויש מבנה, רק צריך להצטרף אליה. אם נחליט על שם חדש? אני לא יודע כרגע, אם הוא יצטרף – אני מקווה, מאמין".

כאשר נשאל יעלון האם הוא מעלה בדעתו אפשרות חבירה לבני גנץ בעתיד ענה: "הוא לא יהיה ראש ממשלה, הוא נכשל. אני בכלל לא בטוח שהוא יהיה חלק מהכנסת הבאה ויתכן שכחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה לאחר הכישלון הגדול שלה בכנסת הנוכחית, והאכזבה הגדולה שהסבו לבוחריהם".

חבר הכנסת, שפרש מהליכוד בעקבות הקרע עם ראש הממשלה נתניהו, אמר בראיון: "הכיוון שאני מחפש הוא איך להחליף את השלטון הרע הזה בארץ. מה שמסתמן זה שצריך לבנות כוח שידבר לקהל שחושב שזה לא ימין או שמאל, אלא ישר או מושחת, דמוקרטיה או דיקטטורה, אמת או שקר ולזה אני מכוון לקראת הבחירות".

גורמים ביש עתיד טענו שמדובר במהלך של יעלון לשפר את מצבו ברשימה ולוודא שהמקום השני ברשימה שמור לו. לדברי הגורמים, לפיד ידע על הבדיקה שנערכת בעניינו של יעלון ולא התנגד לה. לפיד טרם החל בהרכבת הרשימה ועדיין לא ברור איך היא תיראה.

לפיד אמרכי הוא לא יודע אם ירוץ עם יעלון. "אני מקווה שכן, הוא איש ראוי ומצוין"' אמר יו"ר יש עתיד. "אנחנו בשלב של התארגנות, לכולם יש סקרים. יש הבנה שאם אנחנו רוצים לעשות שינוי אמיתי, צריך לאחד הכול למפלגה אחת גדולה במרכז". בתשובה לשאלה אם מספר 2 בורח ממנו, אמר יו"ר יש עתיד: "אני לא חושב שזה יקרה, אני לא יודע. אני מדבר כמובן עם בוגי. יש לי זמן של התארגנות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בדיחה

יעלון אדם פיקח מוכשר ערכי ושהוכיח את עצמו בגדול (גם בכל מה שקשור לחרדיים).
יחי יעלון.
היחידי שמתאים:
לראשות הממשלה!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture