צילום: פלאש 90

איזנקוט: "שום דבר עדיין לא סוכם – ההחלטה תהיה רק כשייקבע מועד הבחירות"

הרמטכ"ל לשעבר הכחיש את הדברים של יעלון ואמר בשיחות סגורות כי לא סיכם דבר על הצטרפותו לחיים הפוליטיים וגם לא לאיזו מפלגה להצטרף או מה יהיה מיקומו ברשימה: "יש אליי פניות ממפלגות רבות ואני נפגש ומשוחח עם כולם". יו"ר תל"ם הגיב: "אנחנו מתואמים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שהפך להיות המועמד המחוזר ביותר במערכת הפוליטית, אמר בשיחות סגורות כי לא סיכם דבר על הצטרפותו לחיים הפוליטיים וגם לא לאיזו מפלגה להצטרף או מה יהיה מיקומו ברשימה – כך דווח ב'ידיעות אחרונות'.

"יש אליי פניות ממפלגות רבות ואני נפגש ומשוחח עם כולם", אמר איזנקוט באותן שיחות שתוכנן צוטט בדיווח של יובל קרני. "שום דבר עדיין לא סוכם. ההחלטה אם להצטרף לחיים הפוליטיים ועם מי – תהיה רק כאשר ייקבע מועד הבחירות".

איזנקוט נשאל מה השיקולים שלו לקראת ההחלטה האם להתמודד בבחירות, והשיב: "השיקול המרכזי ביסוד ההחלטה הוא האם אוכל לשנות ולהשפיע ולהביא שינוי משמעותי. זה בכלל לא שאלה של תפקידים ומקומות". גורמים המקורבים לאיזנקוט העריכו כי הסיכוי שיצטרף למערכת הבחירות הקרובה הוא 49%-51%, "כאשר כל יום שני המספרים האלה מתהפכים", כלשונם.

יו"ר תל"ם ח"כ משה יעלון, שטען כי איזנקוט יהיה מספר 2 שלו, אמר בתגובה לדיוח בראיון ל'רדיו 13' כי "אנחנו מתואמים ורואים את הדברים עין בעין. גם אני עוד לא קיבלתי החלטה. בחודשים האחרונים אני עובד עם לפיד, ואנחנו לא מצליחים לגרום לגוש של 'אנטי נתניהו' לגבור".

הוא התייחס ראש עיריית ת"א רון חולדאי, ואמר כי "אין מקום למפלגה שלו, לא רואה אותו מוביל להחלפת השלטון". הוא נשאל על ההתנהלות של יו"ר כחול לבן, ושותפו לשעבר, והשיב: "תקרא בספר בעוד 20 שנה". לדבריו, הסקרים מראים שבחיבור של כולם יחד, אנחנו לא מצליחים להחליף את השלטון.

יעלון אמר עוד בראיון כי "אני לא חושב שבני גנץ ירוץ בבחירות". הוא הוסיף: "חשבתי שכחול לבן היא זו שתביא את ההישג והיא הביאה אבל לצערי לא מומש בגלל פיק הברכיים של גנץ ואשכנזי". כחול לבן הגיבו בעקיצה לדברי יעלון, וכתבו בחשבון הטוויטר של המפלגה: "כדור הארץ קורא ליעלון להתחבר למציאות".

בריאיון ל'חדשות 12' ביום שישי הכריז יעלון למעשה על פרידה מלפיד: "ההחלטה הסופית תתקבל רק כשיוכרז על הבחירות, אבל הכיוון שאני מחפש וזה מסתמן שצריך לבנות כוח חדש. צרך כוח שידבר לקהל שחושב שזה עניין של ימין שמאל אלא ישר או מושחת ולזה אני מכוון לקראת הבחירות". עוד הבהיר יעלון: "כדי לשבור את הגושיות כנראה שלפיד ואני נצטרך לרוץ בנפרד".‎

לדבריו, "לפיד יכול להיות ראש ממשלה מצוין, הציבור ישפוט, אבל במתכונת הנוכחית אנחנו חסומים". יעלון הסביר כי בשיחות אומרים לו "נצביע לך אבל לא במתכונת הזו – הציבור כאילו זז ימינה". יעלון תיאר את תסכולו מכך שהרשימה הנוכחית עם לפיד לא ממריאה. "אפילו ביש עתיד-תל"ם אנחנו 17-18 מנדטים בסקרים, זה לא זז, בוודאי בגוש ולכן צריך לחזק את הכוח בכל מקרה".

הוא טען כי איזנקוט יצטרף להיות מספר 2 שלו: "על זה אין דיון כי גדי איזנקוט הבין את הלקח של בני גנץ. אם הוא ייכנס, אז ברור שהוא נכנס אליי למפלגתי ואני מוביל". לדבריו, "צריך לרכוש איזה ניסיון פוליטי, מיניסטראלי, שיש לי ואין לו. הוא איש מצוין אבל כן, זו זירה אחרת מאשר הזירה הצבאית. שם למפלגה? כרגע אנחנו תל"ם, יש מפלגה ויש מבנה, רק צריך להצטרף אליה. אם נחליט על שם חדש? אני לא יודע כרגע, אם הוא יצטרף – אני מקווה, מאמין".

לפיד אמר כי הוא לא יודע אם ירוץ עם יעלון. "אני מקווה שכן, הוא איש ראוי ומצוין"' אמר יו"ר יש עתיד. "אנחנו בשלב של התארגנות, לכולם יש סקרים. יש הבנה שאם אנחנו רוצים לעשות שינוי אמיתי, צריך לאחד הכול למפלגה אחת גדולה במרכז". בתשובה לשאלה אם מספר 2 בורח ממנו, אמר יו"ר יש עתיד: "אני לא חושב שזה יקרה, אני לא יודע. אני מדבר כמובן עם בוגי. יש לי זמן של התארגנות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה יהיה עם יעלון ,הבנאדם מתגלה כשקרן גדול

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture