צילומים: פלאש 90

גנץ, אשכנזי וניסנקורן: "לא נתפשר על קיום ממשלה תוך שמירה על הדמוקרטיה"

מקורבי ניסנקורן: "דרישות הליכוד מסוכנות ומטורפות, לא מדובר בקיצוץ סמכויות אלא בריקון תפקיד שר המשפטים מתוכן בשביל להבטיח את הרוטציה". שר בכחול לבן תקף: "אם הוא ימשיך להתנגד לעסקה משיקולי אגו, הוא יהיה אחראי לזה שאיילת שקד תהיה שרת המשפטים הבאה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ, ובכירי המפלגה שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן, פרסמו הודעה משותפת על רקע הדיווחי על חילוקי דעות בינהם ומסרו כי "השיח התקשורתי שקרי ולא מבטא את התנהלותה של כחול לבן. מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות, אצלנו פועלים יחד להשגת העקרונות של כחול לבן. לא נתפשר על קיום ממשלה מתפקדת תוך שמירה על הדמוקרטיה ומנגנוני שלטון החוק, והבטחת תקציב מדינה שיטפל בקורונה הכלכלית. כל דיווח או ספין שמומצא על ידי בעלי אינטרסים, הוא על דעת המדווח בלבד. די לשקרים".

ב'כאן חדשות' דווח כי ניסנקורן אמר לחברי מפלגתו: "אני לא הולך לשום מקום". השר ניסנקורן הוסיף כי הוא מאמין שיצליח לשכנע את יו"ר המפלגה בני גנץ "לצאת מהבור שטמן לו נתניהו". מוקדם יותר הפציר גנץ לחברי הכנסת של מפלגתו "לנהוג בזהירות הראויה ולא לייצר רעש נוסף בתוך השיח הציבורי". בהודעה שהעביר לחברי מפלגתו, גנץ הוסיף כי "כל אמירה חסרת אחריות פוגעת בחוסננו".

ב'וואלה' דווח כי מקורביו של השר ניסנקורן העבירו היום ביקורת חריפה על דרישת הליכוד לקצץ בסמכויותיו, כחלק משיחות הפשרה עם כחול לבן. "דרישות הליכוד מסוכנות ומטורפות, לא מדובר בקיצוץ סמכויות אלא בריקון תפקיד שר המשפטים מתוכן בשביל להבטיח את הרוטציה", אמרו. "מי שחושב שנאפשר להפקיר את כל מנגנוני שלטון החוק בידי נתניהו, חי בהזיה".

ב'ישראל היום' דווח כי גורמים בליכוד ובכחול לבן העריכו שניסנקורן מנסה לטרפד את ההבנות המתגבשות בין הצדדים. על פי הערכות ניסנקורן עושה זאת כצעד מקדים לעזיבתו את כחול לבן וחזרתו למפלגת העבודה. עוד ציינו הגורמים, כי לפי הערכתם ניסנקורן ישוב כאמור למפלגת העבודה וצפוי לחבור בעתיד ליאיר לפיד

גורם בכיר בליכוד שצוטט ב'ישראל היום' אמר: "אנחנו פסימיים". לצד זאת, גורם המעורה במו"מ אמר: "ניסנקורן שם מקלות בגלגלים ועושה הכל במטרה להכשיל את המו״מ ולהפיל את גנץ". בכירים בליכוד הוסיפו: "הסיכויים להסכם עם כחול לבן עלו מחמישה אחוזים לשלושים אחוז. גנץ מעוניין בהסדר אך המכשול הקשה הוא צמצום הסמכויות של ניסנקורן. על פי המסתמן, אם תהיה הסכמה, הכנסת תחוקק חוק שידחה בחודש את המועד האחרון לאישור תקציב 2020".

ב'חדשות 12' צוטט שר בכחול לבן שתקף את ניסנקורן ואמר: "אם הוא ימשיך להתנגד לעסקה משיקולי אגו, הוא יהיה אחראי לזה שאיילת שקד תהיה שרת המשפטים הבאה. אין כאן ויתורים משמעתיים על הסמכויות שלו והוא יהיה אחראי לכך שהולכים לבחירות". גורמים אחרים בכחול לבן ניסו להסביר: "לא מובן למה צריך ללכת לבחירות על מינוי פרקליט מדינה".

ב'ווינט' דווח כי בפגישה שנערכה אתמול בין בכירי המפלגה, הציגה צמרת כחול לבן לניסנקורן את המתווים לשינוי עבודת הממשלה שהציעו בליכוד כדי למנוע בחירות, אך הוא סירב. גורם במפלגה האשים את ניסנקורן בכך שהוא פועל כדי לשמור על כסאו ולא מעוניין בטובת המפלגה. בתוך כך, יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, נפגש אמש גם עם חבר הכנסת לשעבר גדעון סער, שפרש מהליכוד והקים מפלגה שבמסגרתה יתמודד בבחירות הבאות.

קווי הפשרה שלהם צפוי היו"ר גנץ להסכים הם הצבעה בקריאה ראשונה על תקציב 2021 וסיכום שקריאה שלישית תתבצע לא יאוחר ממחצית ינואר; סתימת הגולל על פרצת נקודת היציאה של נתניהו לבחירות; הרוטציה תתקיים במועדה; ניסנקורן יישאר במשרד המשפטים, אבל המינוי של פרקליט המדינה עמית איסמן יבוטל ובמקומו ייבחר מועמד אחר; יתר המינויים יבוצעו בהסכמה; הקמת ועדה שתכריע בכל מקרה שהו תתגלה מחלוקת סביב הצעת חוק בוועדת שרים לחקיקה.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שנערך להתמודדות בבחירות הארציות, גיבה היום את ניסנקורן ברקע הדיווחים על הפשרה המסתמנת במשבר הפוליטי. "אין חיסון לחוסר מנהיגות. מנהיגות זה לקבל החלטות קשות לטובת המדינה. אין חיסון לזריקה וטרפוד של שר משפטים מעולה ששומר על שלטון החוק. האנשים הטובים של כחול לבן המתנגדים לכניעה המבישה – אל תוותרו על עקרונותיכם. יהיה לכם מקום במנהיגות המדינה גם ביום שאחרי כחול לבן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture