David Cohen/Flash90

גנץ: "אם הליכוד לא יענה לדרישותינו, נצא לבחירות בראש מורם"

יו"ר כחול לבן תקף את ראש הממשלה: "זה או תקציב מסודר, ממשלה מתפקדת ושמירה על שלטון החוק ומשרד המשפטים - או בחירות. צר לי שראש הממשלה עסוק בענייני משפטו ולא בטובת הציבור ומוכן לגרור את כל המדינה לתקופה של חוסר ודאות במקום להבטיח יציבות כלכלית ושיקום של המשק"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס הערב (שני) למשבר הפוליטי ואמר כי "בימים האחרונים הופצו עשרות שמועות, ושקרים בוטים. אמרו שהתפשרנו, שהסכמנו, שמכרנו את הדמוקרטיה, שהתרפסנו. שקרים והמצאות. כמו שאמרתי, כמו שהבטחתי, זה היה או תקציב מסודר, ממשלה מתפקדת ושמירה על שלטון החוק ומשרד המשפטים – או בחירות".

"כחול לבן נכנסה לממשלה על מנת לשרת את טובת המדינה לאור גודל וצורך השעה, תחת תשלום פוליטי כבד מאוד, אך לצערנו לא מצאנו פרטנרים לזה. נכנסנו מאוחדים מתוך אותם ערכים וגם לצערי נראה שאנחנו יוצאים לבחירות, על בסיס אותם ערכים – ללא פרטנר, ללא הסכמות על טובת המדינה".

"צר לי שראש הממשלה עסוק בענייני משפטו ולא בטובת הציבור ומוכן לגרור את כל המדינה לתקופה של חוסר ודאות במקום להבטיח יציבות כלכלית ושיקום של המשק. אם הליכוד לא יענה לדרישותינו, נצא לבחירות בראש מורם, נשים את ישראל לפני הכל וניתן לבוחר להכריע. לא פחדתי לעשות את הדבר הנכון לפני מספר חודשים, ואני לא פוחד לעשות את הדבר הנכון גם עכשיו כי ישראל חשובה לי יותר מכל דבר אחר. או שנשמור על שלטון החוק, נעביר תקציב ונבטיח תפקוד של המדינה והממשלה – או שהציבור יכריע זאת בבחירות", דברי גנץ.

השרה עומר יענקלביץ׳: אמרה הערב: "‏זו השעה לגבות את יו"ר המפלגה בני גנץ. מאז שהוקמה כחול לבן, פעל בני גנץ בכל העת לטובתם של אזרחי ישראל, עשה כל מאמץ כדי להעביר תקציב ולשמור על ערכי שולחיו, למרות המחיר הפוליטי הכבד. עלינו להתאחד מאחוריו, תהא הכרעתו אשר תהא".

נתניהו התייחס מוקדם יותר למשבר הפוליטי בהצהרתו המשותפת עם היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג׳ארד קושנר בפתח פגישתם במעון ראש הממשלה בירושלים: "אנחנו עבדנו קשה מאוד למנוע בחירות מיותרות. הגענו לסיכומים עם כחול לבן. הם היו מבטיחים, סיכומים טובים, והיו מאפשרים לנו להימנע מהבחירות האלה".

"לצערי בגלל לחץ פנימי בתוך מפלגתו בני גנץ החליט לחזור בו והדבר הזה גורר את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה. ההתעקשות היא לאפשר לניסנקורן לעשות הפיכה פקידותית-שיפוטית שעומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים ושאנחנו לא יכולים לאפשר, לא יכולים לאפשר לשמאל לרמוס את הדמוקרטיה שלנו ברגל גסה".

"זה מצער אותי כי במקום לאפשר ממשלה יציבה שעובדת בהרמוניה למען האזרחים, ההתעקשות היא להמשיך ״ממשלה בתוך ממשלה״, בניסיון כושל לקושש קולות למפלגה שלא בדיוק מצליחה בסקרים. אנחנו לא רוצים בחירות ולכן היינו מוכנים להצביע היום בכנסת בעד החוק שמונע את הבחירות האלה ולהמשיך יחד. אבל אם בחירות יכפו עלינו אנחנו ננצח כי כולם רואים את ההישגים שלנו".

"אנחנו מביאים מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל וזה מביא את ישראל במקומות הראשונים בעולם בהבאת חיסונים, הבאנו 4 הסכמי שלום ב-4 חודשים, אנחנו עומדים איתן מול איראן, מקיימים שיתוף פעולה קרוב מאוד עם ארה״ב כפי שאתם רואים גם כאן הערב ופועלים למען הפיכת הכלכלה שלנו בין המתקדמות בעולם. אלה הדברים שנביא לידי בחירת הציבור בחודשים הללו. היה עדיף שלא נגיע לרגע הזה, אבל אנחנו מתקדמים ואני בטוח שבסוף לא רק אנחנו ננצח אלא מדינת ישראל תנצח", דברי נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture