צילום מתוך השידור חי של המחבל

גרמניה: גזר דין של מאסר עולם למחבל מהפיגוע ביום הכיפורים

במהלך משפט בן חמישה חודשים, הספיק בלייט, להיכשל בפשע גרמני נוסף - הכחשת שואה, מעל דוכן העדים - ולא הביע חרטה על שני מעשי הרצח, ועל כוונת הטבח. באלייט, פעיל ימין קיצוני יליד גרמניה, ניסה ב-9 באוקטובר אשתקד לפרוץ לבית הכנסת בהאלה שבמזרח גרמניה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בית משפט בגרמניה גזר היום (שני) מאסר עולם על המחבל המתקפה הקטלנית בבית הכנסת בעיר האלה ביום הכיפורים בשנה שעברה. במהלך משפטו בן החמישה חודשים, שטפן באלייט הכחיש את השואה בבית המשפט בגלוי, דבר המהווה פשע בגרמניה – ולא הביע חרטה על שרצח שני אנשים.

באלייט, פעיל ימין קיצוני יליד גרמניה, ניסה ב-9 באוקטובר אשתקד לפרוץ לבית הכנסת בהאלה שבמזרח גרמניה. אחרי כמה דקות של ניסיונות כושלים ירה בעוברת אורח בת 40 ובצעיר בן 20 שניצב בדוכן סמוך. כמה אנשים נוספים נפצעו בירי שבו פתח. בהמשך ניהל קרב יריות עם שוטרים עד שנעצר. בשעה שניסה לפרוץ לבית הכנסת היו במקום 51 בני אדם, בהם כמה ישראלים ואמריקנים.

מהלך משפט בן חמישה חודשים, הספיק בלייט, להיכשל בפשע גרמני נוסף – הכחשת שואה, מעל דוכן העדים – ולא הביע חרטה על שני מעשי הרצח, ועל כוונת הטבח.

"המתקפה על בית הכנסת בהאלה הייתה אחד המעשים האנטישמיים הדוחים ביותר מאז מלחמת העולם השנייה", אמר התובע קאי לוהס לבית המשפט בעיר מגדבורג הסמוכה להאלה במזרח גרמניה, במהלך המשפט. התביעה דרשה מאסר עולם על באליט. צוות ההגנה ביקש מנשיאת השופטת אורסולה מרטנס רק "עונש הוגן".

הנשיאה קיבלה את בקשת התביעה, ותיארה זאת כ"מתקפה פחדנית" בעת שהכריזה על גזר הדין. באלייט לא הביע תגובה כלשהי, אך רשם דברים. לפי החוק הגרמני, משמעות ההרשעה היא שהוא לא יוכל לבקש שחרור מוקדם בעוד 15 שנה כפי שנהוג עם מאסרי עולם.

בחודש מאי האחרון אמר שר הפנים הגרמני הורסט זיהופר כי מספר התקריות האנטישמיות בגרמניה עלה ב-13% בשנה שעברה. הוא הטיל את האשמה לכך על הימין הקיצוני בגרמניה. בעקבות המתקפה ביום כיפור, וכן מקרים נוספים כמו הטבח בתשעה מהגרים בעיר הנאו בפברואר השנה ורצח הפוליטיקאי תומך המהגרים וולטר לובקה בשנה שעברה – הגבירו הרשויות את המאבק שלהן נגד ארגוני הימין הקיצוני.

הליגה נגד השמצה מברכת היום על גזר הדין שגזר עונש המקסימום – מאסר עולם, על הטרוריסט תומך עליונות הגזע הלבן שביצע את המתקפה על בית הכנסת בהאלה, גרמניה, ביום הכיפורים בשנה שעברה ורצח שני בני אדם מחוץ לבית הכנסת.

"מאסר העולם שנגזר היום ישמור על הקהילה היהודית בטוחה מפני הטרוריסט הספציפי הזה, תומך עליונות הגזע הלבן ובתקווה ישלח אות הרתעה ברור לאלו האוחזים באותן אמונות אנטישמיות. כדי למנוע מתקפות טרור נוספות באירופה וברחבי העולם, בידי תומכי עליונות הגזע הלבן, יש לתת תשומת לב מיוחדת לשנאה המניעה את האלימות הזו ולהפצת השנאה באמצעות רשתות תומכי עליונות הגזע הלבן ברחבי העולם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture