Amit Shabi/POOL

שותפו של פרקליט נתניהו תועד "רוקם מזימה נגד השופטים"; נתניהו: "תרגיל עוקץ"

עו"ד אריאל רוט, שותפו הבכיר של עו"ד עמית חדד, תועד בתחקיר כשהוא מסביר לאשת עסקים תומכת נתניהו את פרטי תכניתו לשבש את משפטו של רה"מ. "המהלך עשוי להוביל לעיכוב ההליכים". כעת הוא מאיים בתביעת דיבה. נתניהו האשים: "עוקץ פוליטי שפל שנועד להטות תוצאות הבחירות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

עו"ד אריאל רוט, שותפו של עו"ד עמית חדד שמייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו, תועד בעודו מתאר כיצד צריך להקליט בסתר קרוב משפחה של אחד מהשופטים במשפט של נתניהו, לכאורה במטרה לשבש או לעכב את התיק המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים – כך נחשף אמש (חמישי) בתכנית עובדה בערוץ 12.

בתיעוד נשמע רוט מתכנן כיצד יקליט את קרוב משפחתו של אחד השפטים, ובכך לשנות את מהלך משפטו של ראש הממשלה. רוט תכנן לכאורה לשלוח מדובב שיקליט בסתר קרוב משפחה של אחד מהשופטים במשפטו של נתניהו. על פי התיעוד, הוא תכנן לנסות לחלץ אמירות על ראש הממשלה, באופן שיאפשר להשפיע על אופן ניהולו. לשם כך, הוא ניסה לגייס אשת עסקים תומכת נתניהו כדי להשיג מימון למהלך.

רוט הוקלט בשיחה עם אישה שהציגה בפניו את עצמה כאשת עסקים שרוצה לסייע לנתניהו אולם פעלה בתיאום עם מערכת התכנית, כשהוא אומר: "יש דברים שמאוד מאוד לא נוח לי לדבר עליהם.. הכי קל לי לעבוד על זה דרך (המתווך). בסוף התוצאה תהיה, אם באמת הוא (המדובב) יצליח להביא, זה שמישהו מהקרבה הקרובה, מהדרגה הראשונה, אומר: 'תקשיב, זה הכול תפור, זה הכול חרטא'".

בהקלטה נשמע רוט אומר: "אם יש שופט אחר, הוא כתוב באותה מידה. חייבים להגיד את זה, בסדר? עדיין, זה יעשה הרבה מאוד רעש. זה יעשה הרבה מאוד אי נעימות, זה יעשה הרבה מאוד בחש… את לא יכולה להגיד שאם אתה תביא מחר בבוקר, נגיד שנביא את השופטים, את שלושת השופטים יושבים ביחד ואומרים, תקשיב ביבי הזה…"

"קודם כל צריך לראות שבאמת מצליחים להשיג את זה", אמר השותף של חדד בשיחה שהוקלטה, "זה דברים שצריך לראות שלהשיג את זה. זה קצת יותר מורכב, אבל לא משלמים על המאמץ. משלמים רק על תוצאה… התוצאה שלי זה לצורך העניין שלושה שופטים מדברים, תיאורטית, ואומרים תקשיב, בוא נטחון אותו. עכשיו את שואלת אותי אם זה יעצור לו את המשפט?"

עם זאת, בשיחה הוא נשמע מסתייג: "אני לא אוהב לשחוט פרות שלא קיימות", הוא אומר. "אנחנו לא יודעים שזה קיים במאה אחוז. אנחנו לא יודעים מה יש, למה יש, איך יש. בכל מקרה אני לא קשור לעניין הזה לא רוצה להיות קשור לעניין הזה, לא הולך להיות בתוך העניין הזה". הוא אומר כי "יש דברים שהם מאוד לא נוחים לי לדבר עליהם. בגלל כל העניין, איפה שאנחנו נמצאים ומי שאנחנו ומה שאנחנו עושים".

הוא אומר לאישה כי "בסוף התוצאה תהיה, אם באמת הוא יצליח להביא, זה שמישהו מהקרבה הקרובה [של השופטים], מדרגה ראשונה וזה, אומר תקשיב, 'זה הכול תפור'. את שואלת אותי אם דבר כזה שווה כסף, התשובה היא כן. את שואלת אותי אם זה יביא לביטול המשפט? לדעתי המשפטית, לא הציבורית, אני לא יודע להגיד לך… אני לא מאמין שזה יבטל את המשפט".

עו"ד רוט הכחיש בתגובה כל קשר למזימה להטלת דופי בשופטי נתניהו, ואמר שאינו מכיר ולו ברמז כל תוכנית כזו. לדבריו "אני אפילו לא יודע איזה שופטים יושבים במשפט". מטעמו נמסר כי "עו"ד אריאל רוט יגיש בתחילת השבוע תביעת לשון הרע נגד אילנה דיין על תרגיל ״העוקץ״ שנעשה לעו״ד רוט ועל מצג השווא וההשחרה נגדו".

עו"ד עמית חדד מסר בתגובה: "לא היה לי שום מושג על הדברים שאמר עו״ד רוט ואין לי שום קשר אליהם. אמנם הוא שותף במשרדי עם כמה שותפים אחרים ובדיוק כמותם הוא אינו מעורב בשום צורה ואינו מכיר דבר בתיקי ראש הממשלה. עם זאת ברור שנעשה לו ניסיון עוקץ זדוני שבו הציגו בפניו תרחיש תיאורטי שלא היה ולא נברא, בניסיון מעוות להטיל דופי בי ובמשרדי, ובכך לפגוע גם בראש הממשלה שבכלל לא מכיר את רוט".

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה כי התוכנית "ביצעה הערב תרגיל עוקץ פוליטי שפל ושקוף שנועד להטות את תוצאות הבחירות נגד ראש הממשלה נתניהו, להשחיר את דמותו בפני בית המשפט ולשבש את הליכי המשפט. כולנו ראינו כיצד ״עובדה״ היא זו שבישלה את הפגישה עם עו״ד רוט, שראש הממשלה נתניהו כלל אינו מכירו, שאינו מייצג אותו ושאין לו שום קשר לתיקיו".

"לאחר שיזמה את הפגישה עם עו״ד רוט, ״עובדה״ היא זו שהציבה מצלמות סתר במקום המפגש, העלתה את ״היוזמה״ להטיל דופי בשופטים, וניסתה אחרי שעה של דיבורי סרק לתמרן את עו״ד רוט כאילו הוא זה שהעלה רעיון פסול זה. יש עוד מישהו שמתפלא למה הציבור לא מאמין לתקשורת המגוייסת?"

"זו אינה הפעם הראשונה שאילנה דיין משדרת קונספירציות שנתגלו תוך זמן קצר כשקריות על חוקרים פרטיים שנשלחו כביכול על ידי ראש הממשלה נתניהו או אנשים שכביכול מקורבים לו. לפני 3 שנים היא שידרה את עלילת הכזב שלפיה ראש הממשלה שלח חוקרים פרטיים להתחקות אחר המפכ"ל אלשיך וחוקרים במשטרה, טענה שהופרכה רשמית בהודעת המשטרה לבית המשפט".

"רה״מ לא שלח איש להתחקות נגד מי משופטיו וגם לא ביקש מאיש לעשות זאת. זהו שקר מוחלט שאפילו לא מתאים להגדרה של ״אמת לשעתה״ על אותה כתבה אומללה שבה ניסתה אילנה דיין להפליל את לוחם צה״ל סרן ר׳ – כתבה שבית משפט קבע שהיא שקרית. רה״מ בטוח בצדקתו וינהל את משפטו בבית המשפט מול הרכב השופטים שנקבע", לשון ההודעה מטעם מטעם נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture