Tomer Neuberg/Flash90

ליברמן מחלק את השלל: אוצר לעצמו, בט"פ לאבידר, בריאות לאידלמן וקליטה לפורר

ברקע הדשדוש בסקרים, יו"ר ישראל ביתנו במופע של חוסר מודעות עצמית: "מבחינת הניסיון, היכולת והנתונים אני מתאים יותר מכל אחד אחר להיות ראש הממשלה". כרגיל, הוסיף להסית: "מבחינתי האינטרס הלאומי של ישראל הוא לשים סוף פסוק לשלטון נתניהו, ש"ס ויהדות התורה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הערב (שלישי) בריאיון ל'חדשות 12' כי הוא מכוון לתפקיד שר האוצר בממשלה הבאה. ליברמן חזר על רצונו להקים בלוק של ארבע המפלגות – ישראל ביתנו, ימינה, תקווה חדשה ויש עתיד ‎- שימנע מנתניהו להקים קואליציה עם המפלגות החרדיות. בנוסף אמר כי הוא מייעד את ח"כ אלי אבידר לתפקיד השר לביטחון הפנים.

"המטרה המרכזית של ישראל ביתנו בבחירות הקרובות היא לשים סוף לשלטון נתניהו והמפלגות החרדיות", אמר יו"ר המפלגה ששמה לעצמה כיעד להסית ולפלג, "נפעל ליצירת בלוק של ארבע המפלגות- ישראל ביתנו, יש עתיד, ימינה, ותקווה חדשה, שינהל משא ומתן עם שאר השחקנים וירכיב קואליציה ציונית וליברלית שתדאג לציבור הרחב".

"בקואליציה הבאה ישראל ביתנו תדרוש לקבל אחריות מלאה על שיקום הכלכלה הישראלית והבראת המשק. תיק האוצר מהווה עבורי אתגר אמיתי, כמי שכיהן במשרד הביטחון, החוץ, התחבורה והתשתיות הלאומיות אני סבור שאין מתאים ממני לתפקיד שר האוצר הבא של מדינת ישראל".

"לאחר שהשר אמיר אוחנה הפך את המשרד לביטחון פנים למשרד לביטחון נתניהו ומשפחתו, נדרוש גם בקואליציה הבאה את התיק לביטחון פנים עבור ח"כ אלי אבידר. כמו כן נדרוש את תיק הבריאות עבור פרופ' ליאוניד אידלמן ואת תיק העלייה והקליטה עבור יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר".

"ההסכם הקואליציוני הבא יהווה חוזה אמיתי עם הציבור, זה שמשרת בצה"ל, עובד ומשלם מיסים ולכן נפעל ליישום חקיקת חוק נישואים אזרחיים, תחבורה ציבורית בשבת, העברת ההחלטה על פתיחת עסקים בשבת לשלטון המקומי, גיוס בני ישיבות לשירות צבאי או לאומי, וחובת לימודי ליבה בכל מערכות החינוך."

"אני רוצה להיות שר האוצר ולמנות את אלי אבידר לשר לביטחון פנים", אמר ליברמן. "נרצה את משרד הבריאות עבור אידלמן ואת משרד הקליטה והעלייה עבור עודד פורר. אני רוצה תפקידים לכל חבריי. אנחנו עוד לא יודעים מי האישים שיצטרפו למרוץ ובסופו של דבר אנחנו רוצים לטפל בכל האתגרים הקשים".

"מבחינת הניסיון, היכולת והנתונים אני מתאים יותר מכל אחד אחר להיות ראש הממשלה", המשיך ליברמן לשבח את עצמו. "אבל בנסיבות הנוכחיות יש תפקיד אחד שהוא יותר מתאים מראש ממשלה והוא שר האוצר שתפקידו לשקם את כלכלת ישראל. אני אוהב אתגרים וזה אתגר מטורף. נתניהו משאיר פה אדמה חרוכה". לדבריו, "אני רוצה תפקידים לכל חבריי".

ליברמן לא פסל ישיבה עם מרצ בממשלה ללא נתניהו והמפלגות החרדיות: "נכון לסקר שפורסם שלשום היו יותר מ-61 מנדטים ללא החרדים וללא נתניהו. אנחנו צריכים לקבוע סדר עדיפויות ברור. מבחינתי האינטרס הלאומי של ישראל הוא לשים סוף פסוק לשלטון נתניהו, ש"ס ויהדות התורה. כולנו נצטרך לוותר על האגו ואני מציע לכולם להשתלט על אמביציות אישיות".

עוד טען ליברמן כי אם גדעון סער ירכיב את הממשלה, הוא צפוי להתבסס על המפלגות החרדיות: "הבעיה אלו לא החרדים, אלא עסקני ש"ס ויהדות התורה. כמו שזה נראה כרגע החרדים מחליפים את נתניהו בגדעון סער. בלי נישואים אזרחיים, בלי תחבורה ציבורית בשבת, בלי לימודי ליבה ובלי עוד כמה נושאים שעל סדר היום לא נהיה שותפים. הגיע הזמן להחליף את שלטון נתניהו, דרעי וליצמן".

ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' אמר כי "אוחנה הרס – אנחנו נבנה מחדש. אני מבטיח חקירה פנימית של כל ההתנהלות המשטרה בתקופת המחאה, תיקון הפגיעה המתמשכת בחירויות הפרט של האזרח. החזרת המשטרה לתפקידה הדמוקרטי ולא משטרה שנאמנה לשליט ועוזריו. פינוי-בינוי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תוך שעתיים "ישראל ביתנו" נמחקת…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture