סקר: "הישראלים" עם 8-9 מנדטים; עפר שלח לא עובר את אחוז החסימה

הצטרפותו של ראש עיריית ת"א למערכת הפוליטית מדרדרת את יש עתיד ל-11 מנדטים. נתניהו מתחזקת עם 29. בסקר נוסף, מינה של נפתלי בנט ממשיכה במגמת היחלשות עם 14 והחרדים שומרים על כוחם. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו מוביל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בסקר 'חדשות 12' עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום ויתר המפלגות ללא שינוי. הליכוד בראשות בנימין נתניהו זוכה ל-28 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער 17 מנדטים, יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד 13 מנדטים וימינה בראשות נפתלי בנט זוכה ל-12 מנדטים.

עוד עולה מהסקר, הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה זוכה ל-11 מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי 8. יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8, מפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי 8, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 6, מרצ בראשות ניצן הורוביץ 5, כחול לבן בראשות בני גנץ זוכה ל-4 מנדטים בלבד.

לא עברו את אחוז החסימה: מפלגת העבודה 1.2%, מפלגה בראשות עפר שלח 0.8%, הבית היהודי בראשות רפי פרץ0.4%, גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס0.0%.

אם הבחירות היו מתקיימות היום, ומפלגות "יש עתיד תל"ם" של יאיר לפיד ו"הישראלים" של רון חולדאי ירוצו ברשימה משותפת ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע. הליכוד בראשות בנימין נתניהו 28, תקווה חדשה בראשות גדעון סער 17, יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד והישראלים בראשות רון חולדאי21 וימינה בראשות נפתלי בנט 12.

הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה11, ש"ס בראשות אריה דרעי 8, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 6, מרצ בראשות ניצן הורוביץ 5, כחול לבן בראשות בני גנץ 4.

עוד שאלו בסקר 'חדשות 12' מי מבין האישים הבאים, מי היית מעדיף שיהיה ראש הממשלה? בנימין נתניהו עם תמיכה של 37%, בני גנץ 17%, אף אחד מהם 41%, ו-5% השיבו "לא יודע".

בתוך כך, סקר כאן חדשות שפורסם הערב מראה – לגדעון סער יש קואליציה, ללא נתניהו. הליכוד שומרת על כוחה מהסקר הקודם, והיא עדיין המפלגה הגדולה ביותר עם 28 מנדטים. במקום השני ניצבת "תקווה חדשה" של סער עם 18 מנדטים – היחלשות של שני מנדטים מהסקר הקודם.

עוד עולה מהסקר של 'כאן חדשות' כי ימינה של נפתלי בנט ממשיכה במגמת היחלשות עם 14 מנדטים (ירידה של מנדט מהסקר הקודם). יש עתיד-תל"ם נשארת יציבה עם 13 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 11. המפלגה החדשה של חולדאי, שהוקמה רק אתמול, זוכה כבר עכשיו לשמונה מנדטים. ש"ס זוכה לשמונה מנדטים, יהדות התורה עם שבעה, ישראל ביתנו עם חמישה ומרצ נחלשת לארבעה מנדטים.

לפי הסקר, אם ימינה מתפרקת – בנט ירוץ לבד ובצלאל סמוטריץ' ירוץ במפלגה אחרת עם איתמר בן גביר – ימינה תיחלש בשני מנדטים ותזכה ל-12 מנדטים. סמוטריץ', במקרה כזה, לא יעבור את אחוז החסימה. השינויים בשאר המפלגות הם מינוריים.

בתרחיש נוסף שבו חולדאי חובר ליאיר לפיד, המפלגה המאוחדת "יש עתיד-הישראלים" זוכה ל-21 מנדטים והופכת לשנייה בגודלה. במקרה כזה מרצ לא עוברת את אחוז החסימה, וקואליציה ללא נתניהו המורכבת מסער, לפיד, בנט, חולדאי, ליברמן וגנץ זוכה ל-65 מנדטים.

41% מהנשאלים טענו שבנימין נתניהו הוא המתאים ביותר לשמש כראש ממשלה, לעומת 33% שסברו שגדעון סער הוא המתאים ביותר. בסקר הקודם שנערך בשבוע שעבר הפער בין השניים עמד על שלושה אחוזים בלבד.

מסקר 'חדשות 13' שהתפרסם הערב עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום מפלגתו החדשה של ראש עיריית תל אביב, "הישראלים" הייתה מקבלת תשעה מנדטים. זאת, בין היתר, על חשבון יש עתיד שמאבדת חמישה מנדטים מהסקר הקודם וירדה ל-11 מושבים. המפלגה הגדולה ממשיכה להיות הליכוד עם 29 מנדטים, ואחריה תקווה חדשה של גדעון סער עם 17 מנדטים, לעומת 19 בסקר הקודם.

המפלגה השלישית בגודלה היא ימינה עם 12 מנדטים, שגם נחלשה מעט ואיבדה שני מושבים. לאחר מכן, כאמור, יש עתיד ואז הרשימה המשותפת עם 10 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה מקבלות שמונה מנדטים כל אחת וישראל ביתנו עם שישה. כחול לבן ממשיכה לגרד את אחוז החסימה ומקבלת חמישה מנדטים בלבד, כך גם מרצ. העבודה, גשר, הבית היהודי ומפלגה בראשותו של עפר שלח – לא עוברות את אחוז החסימה.

ממפת הגושים, שמפוצלת לגוש נתניהו וגוש להחלפתו, עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם יו"ר ימינה נפתלי בנט, שלא תומך בו אבל לא שלל ישיבה איתו, והמפלגות החרדיות יקבלו 57 מנדטים. בגוש להחלפת נתניהו נמצאים יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, סער שהכריז שהוא בא להחליף את ראש הממשלה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר כחול לבן בני גנץ, מרצ והרשימה המשותפת – לגוש הזה 63 מנדטים. במידה וסער, בנט, לפיד, חולדאי וגנץ יחליטו לנסות לקיים ממשלה, הם יגלו כי יהיו להם 60 מנדטים שאינם מספיקים לכך.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו התחזק ב-6% לעומת הסקר הקודם וכעת מקבל 38%. אחריו סער עם 18%, לפיד עקף את בנט מאז הסקר הקודם וכעת עומד על 12%, לעומת 9% של יו"ר ימינה. גנץ ממשיך להיחלש וקיבל 4% בלבד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture