Flash90

מסתמן: לא יתקיימו פריימריז בליכוד – לנתניהו יישמרו שישה שריונים

ועדת החוקה של הליכוד קבעה כי במפלגה לא ייערכו גם הפעם בחירות מקדימות לרשימה לכנסת, ואישרה ליו"ר המפלגה בנימין נתניהו להציב מועמדים מטעמו במקומות שיישמרו בעבורו במפלגה. בין המועמדים לשריון: בר סימן טוב, אורלי לוי אבוקסיס, חיים ביבס, דנילוביץ' וגל הירש

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ועדת החוקה של הליכוד בראשות ח"כ חיים כץ אישרה היום (רביעי) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לביטול הפריימריז במפלגה והקפאת המצב של הרשימה והיו"ר לקראת הבחירות הבאות. ההצעה כוללת גם הקצאה של שישה שריונים שיינתנו ליו"ר הליכוד, במקומות 5 או 10, וכן 26, 28, 36, 39, 40, כדי לגייס דמויות בולטות לרענון רשימת הליכוד בבחירות הקרובות.

ב'וואלה' דווח כי נתניהו, שהשתתף בישיבה שנערכה בזום, אמר שיש בבחירות הקרובות "הזדמנות אדירה להגיע ל-40 מנדטים". הוא הציג את הקשיים התפעוליים, הבריאותיים והכלכליים בקיום פריימריז בתקופת הקורונה כנימוק לביטול הבחירות המקדימות והקפאת הרשימה. ועדת החוקה הביעה תמיכה מלאה בהצעה של נתניהו ואישרה אותה, בכפוף לאישור מזכירות הליכוד, שבראשה עומד שר האוצר ישראל כץ.

נתניהו לא חשף איזה שמות ודמויות הוא מתכוון לשריין במקומות שיישמרו לו ברשימה, ואמר כי הוא עדיין שוקל את הנושא. ב'וואלה' דווח כי נתניהו מתכוון לשריין את השרה לחיזוק וקידום קהילתי אורלי לוי אבקסיס בעשירייה השלישית, ושוקל לשריין גם את תא"ל (במיל') גל הירש, שהיה בעבר מועמד למפכ"ל. ב'חדשות 12' דווח כי נתניהו הציע למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, את המקום החמישי ברשימה.

בנוסף אליו, לפי בכירים בליכוד, הוא בוחן ברצינות את האפשרות לשריין את יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס בצמרת הרשימה. נתניהו דיבר בישיבה על "הזדמנויות חדשות" שנוצרו במגזר הערבי ובליכוד שוקלים את האפשרות לגייס מועמד ערבי לשריין ברשימה. ב'חדשות 13' דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', איש העבודה לשעבר, להצטרף לשורות הליכוד.

על פי הדיווח נתניהו אף הציע לשריין לו מקום בצמרת המפלגה. דנילוביץ' סירב במהלך הפגישה החשאית בבלפר שנערכה ביום שני, אך נתניהו השאיר את ההצעה פתוחה ונתן לו עוד כמה ימים לחשוב על כך.

אמש פורסם כי לקראת כינוס ועדת החוקה של הליכוד, צפוי נתניהו לגבש הצעה בתיאום עם כץ, לפיה גם הפעם יבוטלו הפריימריז בליכוד – בטענה כי קשה עד בלתי אפשרי לנהל הליך תקין של קמפיין הבחירות הפנימיות במהלך הסגר ולקיים כסדרו את יום ההצבעה ואת ספירת הקולות, שעל פי חוקת הליכוד נעשית פיזית, בקלפיות.

ב'מעריב' דווח כי מתגבשת קבוצה בתוך הליכוד שדורשת קיום בחירות פנימיות, בראשות ח"כ ניר ברקת, שמתכוון לשפר את מיקומו ברשימה, גלעד שרון ושגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון. חברי המרכז המזוהים עם דנון מקדמים הצעה לשריינו ברשימה אם יוחלט שלא לקיים פריימריז. לטענתם, דנון הוא הנפגע המרכזי מביטול הפריימריז בשל מעמדו החזק בתנועה.

תומכי הפריימריז מסתמכים על חוות הדעת שהפיץ בתחילת השבוע המשנה ליועמ"ש רז נזרי, שלפיה "גם במהלך ימי הסגר תתאפשר פעילות מפלגתית לצורך היערכות לבחירות הכלליות לכנסת". בחוות הדעת מציין נזרי כי בכוונת היועמ"ש להתייחס בהמשך גם לסוגיות נוספות הנוגעות לפעילות מפלגתית במהלך הסגר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture