ג'ונסון חוגג את הברקזיט. צילום: דאונינג 10

אביו של בוריס ג'ונסון: "בכוונתי להגיש בקשה לקבלת אזרחות אירופאית"

סטאנלי ג'ונסון אמר: "אם אני מבין נכון, אני צרפתי – אימי נולד בצרפת, אמה הייתה צרפתיה לחלוטין, כפי שהיה סבה. לכן עבורי, זה אומר להשיב את מה ששייך לי, וזה משמח אותי מאוד, תמיד אהיה אירופאי, זה בטוח. לא ניתן לומר לאזרחי בריטניה אתם לא אירופאים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סטאנלי, אביו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, וחבר לשעבר בפרלמנט האירופי, הודיע היום (חמישי) בתכנית רדיו צרפתית, כי בכוונתו להגיש בקשה לקבלת אזרחות צרפתית בשל שורשיו המשפחתיים. כאשר במשאל עם שנערך ב-2016, הוא הצביע בעד הישארות בריטניה בגוש.

ג'ונסון האב סיפר: "אם אני מבין נכון, אני צרפתי – אימי נולד בצרפת, אמה הייתה צרפתיה לחלוטין, כפי שהיה סבה. לכן עבורי, זה אומר להשיב את מה ששייך לי, וזה משמח אותי מאוד, תמיד אהיה אירופאי, זה בטוח. לא ניתן לומר לאזרחי בריטניה – 'אתם לא אירופאים'", אמר ג'ונסון האב, והוסיף: "קשרינו עם האיחוד הם חשובים".

לפני כשבוע בדיוק הגיעו בריטניה והאיחוד האירופי להסכם על יחסי המסחר ביניהם, שבוע בלבד לפני שהממלכה עוזבת סופית את אחד מגושי הסחר הגדולים ביותר בעולם. הצדדים גישרו על הפערים ביניהם לאחר ימים ארוכים של שיחות שעסקו בין היתר במחלוקות סביב זכויות הדיג.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צייץ בטוויטר: "יש הסכם", בתמונה הוא נראה מחייך ומרים את אגודליו לאות ניצחון. ראש הממשלה השמרני היה מראשי המחנה שתמך בעזיבת האיחוד האירופי לפני משאל העם ב-2016. בדאונינג 10 אמרו: "כל מה שהובטח לציבור הבריטי במהלך משאל העם ב-2016 ובבחירות הכלליות בשנה שעברה הושג בהסכם הזה, לקחנו בחזרה שליטה על הכסף, הגבולות, החוקים, הסחר ומרחב הדיג שלנו".

במשרד האוצר הבריטי הביעו חשש מפרישה של בריטניה מהאיחוד ללא הסכם, דבר שהיה מוביל לכלכלה הבריטית להתכווץ ב-2% בשנה הבאה ולסגירתם של מקומות עבודה רבים. כמו כן, האפשרות של יציאה ללא הסכם עוררה חשש מפני עליית מחירים חדה בטובין שמגיעים מחוץ לגבולות המדינה.

נציבת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, אמרה במסיבת עיתונאים בבריסל: "זאת הייתה דרך ארוכה ומפותלת, אבל השגנו הסכם טוב. זה הסכם הוגן ומאוזן, וזה הדבר הנכון והאחראי לעשות עבור שני הצדדים, הגיע הזמן לפתוח דף חדש ולהסתכל על העתיד" והדגישה כי בריטניה "נותרה שותפה נאמנה". לדבריה, "האיחוד האירופי ובריטניה יעמדו כתף אל כתף כדי לממש את המטרות הגלובליות המשותפות שלנו".

היא הסבירה כי תהיה תקופת מעבר של חמש שנים בתעשיית הדיג, ושיתוף הפעולה בין האיחוד לבריטניה יימשך בתחום שינויי האקלים, האנרגיה, הביטחון והתחבורה. פון דר ליין אמר כי היא שבעת רצון וחשה "הקלה" מהשגת ההסכם. "זה הזמן להשאיר את ברקזיט מאחור, העתיד שלנו באירופה".

בריטניה, פרשה רשמית מהאיחוד האירופי בתחילת השנה, אחרי 47 שנים ובתום תהליך מייגע שהחל עם תוצאותיו המפתיעות של משאל העם ביוני 2016, שבו ברוב של 52% בחרו הבריטים לפרוש מהפרויקט לאיחוד יבשת אירופה שמובילות צרפת וגרמניה. אולם גם לאחר הפרישה הרשמית הזו נותרה בריטניה חברה בשוק האירופי המאוחד ובאיחוד המכסים שלו, לתקופת מעבר של שנה אחת שבמהלכה ניהלו הצדדים משא ומתן מורכב על היחסים הכלכליים העתידיים שלהם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture