onatan Sindel/Flash90

ניסנקורן: "גנץ ניהל מו"מ לריקון סמכויותי – לא שלל שת"פ עם ימינה"

שר המשפטים לשעבר במתקפה על יו"ר כחול לבן: "מאחורי גבי התנהל משא ומתן בין גנץ לנתניהו על ראשם של שומרי הסף, על ריקון סמכויות שר המשפטים. ההסכמות בין הצדדים היו לא פחות ממטורפות. מנעתי את העסקה האיומה, לא מתכוון להתנצל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן, שפרש השבוע מכחול לבן וחבר למפלגתו החדשה של רון חולדאי, פרסם היום (שישי) זמן קצר לאחר שהתפטרותו נכנסה לתוקף, פוסט נרחב בו הציג את מאחורי הקלעים של המלך, מזווית עיניו: "אני מוקיר את הדרך המשותפת בה צעדתי עם בני גנץ ויש לי הערכה כלפיו כאדם. השבוע, אחרי שבתקופה האחרונה הלכו והתעצמו חילוקי הדעות בינינו, נפרדו דרכנו. אל תחפשו רכילות. אין פה תככים ובוודאי שלא מאבק אישי. הסיבה לפרידה פשוטה: המצפן הערכי שלי לא אפשר לי להישאר בכחול לבן".

"כשר המשפטים הנהגתי מדיניות של מאבק נחוש למען זכויות הפרט ולחיזוק יסודות הדמוקרטיה. הגנתי על זכות ההפגנה ועל תפקוד הכנסת, שמרתי על פעילות בתי המשפט בסגרים ועל עצמאותם של שומרי הסף. הדרך שלי הייתה מאוד ברורה ועניינית, אבל לראש הממשלה היה אינטרס אחר. כתבי האישום החמורים המרחפים מעל ראשו גרמו לו לאבד כל רסן. הוא שם לו למטרה לרסק את מנגנוני שלטון החוק, ולהשתמש בכוחו השלטוני כדי לפגוע במערכת לצרכיו המשפטיים האישיים".

"נתניהו ציפה שכחול לבן תתיישר ותתן לו את מבוקשו. זה לא קרה. הוא נאלץ להפנים את העובדה הפשוטה, ששר המשפטים החדש עובד אצל הציבור, לא אצלו. אלא שנתניהו לא השלים עם התעקשותי שלא לאפשר לנאשם בפלילים לבחור את פרקליט המדינה, את היועץ המשפטי לממשלה וגם לא את השופטים. בעת האחרונה, בשיחות שקיימתי עם בני, הלכו והתחדדו לצערי המחלוקות בינינו. השיא הגיע לפני שבועיים, כאשר התברר לי שמאחורי גבי התנהל משא ומתן בין גנץ לנתניהו לריקון סמכויות שר המשפטים ולפגיעה קשה בשלטון החוק".

"ההסכמות בין הצדדים היו לא פחות ממטורפות: פוליטיזציה של הליכי בחירת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, זכות וטו לשלוחיו של נתניהו בבחירת שופטי בית המשפט העליון, מעקף שהיה מייתר את סמכויות שר המשפטים כיו״ר ועדת השרים לענייני חקיקה ועוד. עצם קיומו של משא ומתן על ראשם של שומרי הסף חותר תחת עקרונות דמוקרטיים יסודיים ותחת הערכים בשמם נבחרנו לשרת את אזרחי ישראל".

"התנגדתי למהלך ויחד עם מספר חברים נוספים בסיעה מנענו את העסקה האיומה. אני לא מתכוון להתנצל על כך, להיפך. מי שרקם את העסקה הוא שצריך לספק הסברים לציבור. בשבוע שחלף קיימתי עם גנץ מספר שיחות, במהלכן שיתפתי אותו בצורה ברורה וכנה במשבר שאני חווה מולו ואת תחושתי כי כחול לבן הולכת ומתרחקת מתפיסת עולמי".

"ביום שני בבוקר נפגשנו וקיימנו שיחה פתוחה. במהלך הפגישה בני סיפר כי הוא אינו שולל ריצה משותפת בבחירות עם ימינה. אני מצדי, הבהרתי לבני את כוונותיי. למרות הלחצים בימיה האחרונים של הכנסת, מתוך כבוד לגנץ, סירבתי להוביל לפיצול סיעת כחול לבן (דבר שהיה מפחית נתח גדול מתקציב הבחירות של כחול לבן). זו לא דרכי".

"עזבתי את כחול לבן כי נשארתי נאמן לדרך בשמה שלחתם אותי ואת שאר חברי כחול לבן לכנסת. זו גם בדיוק הסיבה שבחרתי להצטרף לרון חולדאי ולהקים יחד מסגרת פוליטית חדשה. מפלגה שתתבסס על דרך אידיאולוגית ברורה, שלא תנסה להסתיר עמדות ולא להתחפש. מפלגה שמה שמוביל אותה זה ערכים. מי שמכיר אותי יודע שזו דרכי. אני מביט בראי ולא בורח מהמציאות, גם כשצריך לקבל החלטות קשות. מוטב שגם אחרים יעשו כך".

"במקום לירות לכל הכיוונים, ראוי יותר שייקחו אחריות על טעויות קשות ויתמודדו עם ההשלכות שלהן", רמז לדבריו של ראש מפלגתו לשעבר הבוקר בראיון. "לבקשת גנץ, אני מסיים היום את כהונתי כשר המשפטים, אבל אני אמשיך להיאבק על אותם ערכים ועל אותן מטרות גם בתפקידיי הבאים. כי כשזה נוגע לשלטון החוק וליסודות הדמוקרטיה הישראלית, חייבים לנצח", סיים ניסנקורן.

מכחול לבן נמסר בתגובה: "אבי ניסנקורן עשה מכירת חיסול של משרד המשפטים למען עתידו הפוליטי. אין גבול לשקרים. כחול לבן לא תוותר על סמכויות משרד המשפטים בשום מחיר". בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ, שהפך הבוקר לשר המשפטים, שוחח עם נשיאת העליון אסתר חיות והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט עם כניסתו לתפקיד שר המשפטים.

גנץ אמר לחיות ולמנדלבליט: "כפי ששמרתי על מערכת המשפט והדמוקרטיה עד כה, אמשיך לשמור עליה מכל משמר. אדאג שתמשיכו בפעילותכם הרציפה. תקבלו את כל הגיבוי הנדרש למלא את תפקידכם ללא מורא וללא משוא פנים". גנץ קבע להיפגש עם השניים בקרוב ולהתחיל בעבודה על הנושאים המשמעותיים שעל הפרק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture