David Cohen/FLASH90

אוחנה על פארסת המפכ"ל: "ייתכן שניסנקורן הונה את גנץ – אבל אני יידעתי אותו"

השר לביטחון הפנים פירט את השתלשלות האירועים בנושא מינוי המפכ"ל ותוקף את יו"ר כחול לבן: "גנץ חזר עם רשימת דרישות: מינויים שונים, שגרירים ועוד. רק אם יקבל את המינויים שלו יאשר את העלאת הנושא לסדר היום. לא ניכנע לדרישות הלא ענייניות של כחולבן"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה פרסם לפני זמן קצר פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו פירט את השתלשלות האירועים בנושא מינוי המפכ״ל ונציבת בתי הסוהר: "כבר שנתיים אין מפכ"ל. קצת יותר מחצי שנה שאני בתפקידי כשר הבט"פ, וזו הטענה שאני נתקל בה בכל ראיון כמעט. הטענה צודקת, כמובן, רק שלא ראוי להביאה לפתחי: מרגע הקמת הממשלה מי שמנע מינוי של קבע למפכ"ל היתה מפלגת כחולבן ובני גנץ".

"איך? בסעיף 3ד להסכם הקואליציוני, הוסכם ונחתם כי שני הצדדים יקימו צוות שידון באופן בו יבוצעו המינויים הבכירים המובאים לאישור הממשלה. האם ועדת איתור? האם ועדה מייעצת? האם השר יביא את המינוי לאישור הממשלה? מיד לאחר הקמת הממשלה ניגשתי באופן אישי לשר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן, כדי להקים את הצוות. לאחר מריחות והתחמקויות שמעתי ממנו "אדבר עם בני ונראה"".

"כעבור מספר שבועות ומשלא קיבלתי תשובה, ניגשתי בעצמי ל"בני", הלוא הוא שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ. קיימנו פגישה שעסקה בעיקרה בנושאים מקצועיים הנוגעים למשרדי הביטחון וביטחון הפנים, ולבסוף, עסקה גם במינוי המפכ"ל. אמרתי לו שניגשתי עם נושא הקמת הצוות לאבי ניסנקורן ושהצוות עדיין לא הוקם, וזה מה שמונע מינוי מפכ"ל של קבע – ושהייתי מאוד שמח אם יזרז את הקמת הצוות. "אדבר עם אבי ונראה", היתה תשובתו".

"ראיתי שנטען היום כי באחד הראיונות הוא אמר שניסנקורן מנע את הקמת הצוות אבל הוא לא ידע זאת כלל. אינני יודע מה היה עד לפגישתנו שהתקיימה בקריה ביום 14.9.20, בהחלט ייתכן שאבי ניסנקורן הונה אותו ומנע ממנו את המידע, אך לאחר הפגישה, הוא איננו יכול עוד לומר זאת. אני יידעתי אותו".

"כך או כך, ניצלתי את הזמן כדי לאתר את מועמדיי לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל ונציב בתי הסוהר. נפגשתי עם כל הניצבים המכהנים במשטרה ועם כל הגונדרים המכהנים בשב"ס, ופגשתי גם מפקדים לשעבר. הגעתי למסקנה שמוטב למנות, במידת האפשר, מפקדים מתוך הארגונים, בעלי רקע מקצועי וניסיון פיקודי שיאפשרו נקודת פתיחה טובה יותר לעומד בראש הארגון".

"ביקרתי במחוזות, באגפים וביחידות השונות בשב"ס ובמ"י. רציתי להתרשם במו עיני ולראות את הפעולות, ההישגים, לשמוע מה חושבים אנשי השטח. התייעצתי בקצינים בכירים לשעבר בעלי היכרות מעמיקה וארוכת שנים עם הארגונים. ולאחר כל אלה, ומשבג"צ נתן היתר לכחולבן להפר הסכם עליו הם חתומים, הודעתי על מועמדיי לתפקיד ראשי הארגונים".

"ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול, לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל. המדובר במפקד שהצעיד את החיל לשיאים חדשים בשנים קשות ומאתגרות והפך אותו לחיל המבוקש ביותר לשירות בקרב המתגייסים (כולל צה"ל כמובן), ונושא אחריו כשלושים שנות שירות במשטרה במגוון תפקידים, במהלכן סיכן לא אחת את חייו ונפצע. קובי נושא את עיטורי האומץ והמופת, ומוערך מאוד על ידי פקודיו ומפקדיו כאחד".

"וגונדר קטי פרי, מפקדת מחוז הדרום, לנציבת בתי הסוהר. גונדר פרי שירתה אף היא כשלושים שנה במגוון תפקידים עד שנהייתה למפקדת המחוז הראשונה. בתפקידה הקודם, אף הוא בדרגת גונדר, היתה ראש המנהלת להתאמת בתי הסוהר לבג"צ שטח המחיה, הנושא הכי חשוב שילווה את שב"ס בשנים הקרובות. בתפקידיה הפגינה יוזמה, אומץ ואיזון נכון בין ייעודי שב"ס השונים, ומוערכת אף היא על ידי מפקדיה ופקודיה".

"מסרתי את החלטתי לוועדה המייעצת לממשלה (ועדת גולדברג) והיא נתנה הזדמנות למי בציבור שביקש להביע את התנגדותו, קיימה מספר דיונים, שמעה אותי, את המפקדים המיועדים ואת ממלאי המקום הנוכחיים. הוועדה ביקשה וקיבלה את כל החומרים, ולבסוף קיבלה החלטה: שני המינויים ראויים".

"בו ברגע שהתקבלה החלטת הוועדה, העברתי את כל החומרים הרלוונטיים למזכירות הממשלה במטרה לקיים ישיבה כעבור 48 שעות לאור הדחיפות – בהינתן ששני ממלאי המקום המכהנים הודיעו כי ייצאו לחופשה ביום א' הקרוב – 3.1.21. מי שהיה צריך לאשר את העלאת הנושא לסדר יומה של הממשלה היה בני, כפי שפעלה הממשלה הפריטטית מתחילת דרכה (כל העלאת נושא לסדר היום דרשה אישור של שני צידי הממשלה), והוא נמנע מלעשות זאת".

"בערב חזר עם רשימת דרישות: מינויים שונים, שגרירים ועוד. רק אם יקבל את המינויים שלו יאשר את העלאת הנושא לסדר היום. לא אכנס לנושא המו"מ שהתקיים מאז כי לא אני קיימתי אותו ואינני בקיא בפרטיו, אך אני מוצא לנכון לספר לכם – הציבור – מדוע הצבענו היום על השניים כממלאי מקום, ולא כנושאים בתפקיד המלא של מפכ"ל המשטרה ונציבת בתי הסוהר".

"משך חודשים קוראים גנץ ואנשיו למינוי מפכ"ל של קבע, וכך גם נשיא המדינה, ביהמ"ש העליון, מועדון הניצבים והרנ"צים בדימוס ומי לא. וכעת, כאשר יש שני מועמדים טובים מתוך הארגונים, שאושרו על ידי כל הגורמים הרלוונטיים – בני גנץ וכחולבן מונעים זאת כי הם רוצים למנות שגרירים ובעלי תפקידים".

"כך זה נראה, כש"ישראל לפני הכל". לא ניכנע לדרישות הלא ענייניות של כחולבן. להערכתי המינויים יושלמו כמינויים של קבע בזמן הקרוב מאוד גם בלי להיכנע לסחטנות. ולשניים, ניצב קובי שבתאי וגונדר קטי פרי – נאחל הצלחה גדולה במילוי תפקידם כממלאי מקום ראשי הארגונים, ושבע"ה כהונתם הזאת תהיה קצרה ככל הניתן כדי להתחיל כהונה מלאה וטובה בתפקיד ראשי הארגונים, במשרה מלאה", דברי אוחנה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture