Avshalom Sassoni /Flash90

גנץ הודיע לנתניהו: תמוך במינוי מיידי של קובי שבתאי למפכ"ל משטרה קבוע

יו"ר כחול לבן צאמר כי "מול עשרות מינויים מקצועיים קריטיים למדינת ישראל ובהם גם פרקליט מדינה, שתקועים רק בגלל פוליטיקה קטנה של נתניהו - אני בוחר לשים את ישראל לפני הכול". שבתאי מונה בשבוע שעבר לתפקיד מ"מ המפכ"ל בעקבות מחלוקת מינויי הבכירים בקואליציה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו שיתמוך במינויו של ניצב קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה הקבוע. "מול עשרות מינויים מקצועיים קריטיים למדינת ישראל ובהם גם פרקליט מדינה, שתקועים רק בגלל פוליטיקה קטנה של נתניהו- אני בוחר לשים את ישראל לפני הכל", כתב גנץ ברשתות החברתיות.

לדבריו, "ערב סגר שלישי, ברור שמדינת ישראל חייבת מפכ״ל קבוע. הודעתי הערב לראש הממשלה שאתמוך במינויו המידי של ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפכ"ל. מול משימות האכיפה המורכבות ולאחר שנתיים שבהן מילא את התפקיד באופן ראוי להערכה ניצב מוטי כהן- מדובר בצורך לאומי". ניצב כהן עזב את המשטרה בשבוע שעבר, מבלי שהעביר הליך חפיפה מסודר למחליפו.

ב'וואלה' דווח כי מ"מ המפכ"ל ניצב קובי שבתאי צפוי לקיים בשבועות הקרובים סבב מינויים של קצינים בכירים במשטרה, לרבות ניצבים. במסגרת סבב המינויים צפוי להתמנות גם מפקד חדש למשמר הגבול, שיחליף את שבתאי שכיהן בתפקיד. בין המועמדים: תת-ניצב עוזי לוי, תת-ניצב עימאד חסן וניצב אבשלום פלד.

כזכור, הממשלה אישרה ביום שישי את מינויים של ניצב קובי שבתאי למ"מ המפקח הכללי של משטרת ישראל ושל גונדר קטי פרי למ"מ נציבת בתי הסוהר החל מהיום, ועד ליום כ׳ בסיוון (30.6.2021) או עד למינוי קבוע, לפי המוקדם מביניהם. השניים מונו כממלאי מקום ולא כמינוי קבע בעקבות סירוב כחול לבן להעלות לאישור מינויים בממשלה.

בכחול לבן דרשו אז שיאושרו מינויים של בין היתר פרקליט המדינה שבליכוד מסרבים להעלות לסדר היום. ב'ווינט' דווח כי גורמים בכחול לבן מאשימים את נתניהו בכך שהוא "תוקע את המדינה ולא מוכן לכנס ישיבת ממשלה לאישור 60 מינויים הכוללים 35 שגרירים, ראש רשות שנייה, פרקליט מדינה ועוד". לדבריהם, "המינויים האלה תקועים מסיבות פוליטיות כי נתניהו החליט לתקוע את המדינה".

בכיר בממשלה אמר מנגד: "ביום רביעי אישרה ועדת גולדברג את מינוי שבתאי למפכ"ל וקטי פרי לנציבת שב"ס. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה רצה להביא אותם לאישור הממשלה תוך פרק הזמן המינימלי שקבוע – 48 שעות, שישי בצהריים. עשינו כל מה שעשינו – ומי לא נתן את הסכמתו? אדון גנץ, שיש לו יכולת לשלוט במה יעלה לממשלה מתוקף הממשלה הפריטטית".

לדבריו, "מאז יום רביעי בני גנץ והוד בצר לא עונים לטלפון ומסננים – מתחמקים ממזכירות הממשלה ומהשר לביטחון פנים. כשהגענו לשעה 16:00 היה ברור שאי אפשר לעשות זאת לפני כניסת שבת. בערב הם נזכרו לענות לטלפון ולהגיד שיש להם שורה של דרישות – בנוגע לשאר המינויים. אבל אתם אלה שזעקתם כל החודשים 'תמנו מפכ"ל' באולפנים ובכל מקום, אחרי שנתיים שאין מפכ"ל. מה הנימוק שלהם עכשיו לעיכוב? מה ההיגיון לסחוב עוד חצי שנה כממלא מקום? אם יהיה לחץ ציבורי זה יחזור לממשלה ויאושר כמינוי קבע. אין שום סיבה שזה לא יקרה".

המינויים הועלו בהתאם להמלצת הוועדה המייעצת למינוי בכירים שאישרה השבוע את מינויים של השניים. הוועדה אישרה פה אחד את מינויה של פרי, ואילו מינויו של שבתאי אושר למרות הסתייגותו של היו"ר, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שסבר כי "לא ניתן לומר קטגורית כי לא נמצא פגם בטוהר מידותיו".

בכירים במשטרה הגיבו למינוי המ"מ: "חייבים למנות מפכ"ל מיד. הארגון במצב קשה וממלא מקום נוסף לפרק זמן בלתי ידוע זו מכה אנושה למשטרה ולשלטון החוק. זה הזמן לשים את הפוליטיקה בצד ולפעול למען טובת המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אפס פוליטי

הוא לא יודע מה זה כללי המשחק בפוליטיקה טיפש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture