איתמר שאול

יעלון הכריז על ריצת תל"ם: "אני כשליח הציבור בתפילות הימים הנוראים" • צפו

שר הביטחון לשעבר נפרד סופית מיש עתיד ויעמוד בראש הסיעה שהקים בריצה לכנסת ה-24: "נתניהו לקח את האינטרסים של כולנו בני ערובה. משועבדים לאינטרסים של רה"מ כנאשם בפלילים". לדבריו, "נפעל להקמת ממשלה שתתמקד בהחזרת המדינה לתלם. עכשיו הזמן להתאחד"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

יו"ר מפלגת תל"ם, משה יעלון, השיק הערב (ראשון) מחדש את מפלגתו להתמודדות עצמאית בבחירות 2021. יעלון יעמוד בראשות המפלגה, כשברשימה שתתמודד לצדו הוצגו מספר דמויות בולטות שגויסו בימים האחרונים.

חמישה מצטרפים חדשים ליעלון: ראש איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופסור חגי לוין, שר המדע והטכנולוגיה, ח"כ יזהר שי, פעיל המחאה נגד נתניהו, עו"ד גונן בן יצחק, יו"ר מפלגת הבית הערבי לשעבר, עו"ד איימן אבורייא ועו"ד קרין מאיר רובינשטיין הודיעו היום (ראשון) על הצטרפותם למפלגת תל"ם, בראשותו של ח"כ משה בוגי יעלון, שהפכה למפלגה עצמאית לאחר שהתפצלה מיש עתיד.

"אזרחי ישראל", פתח יעלון, "אני עומד כאן לפניכם, כשליח הציבור בתפילות הימים הנוראים. אני עומד כאן לפניכם כמי שהתגייס כחייל של המדינה, לפני למעלה מ-52 שנה, וגאה בזכות לשרת אתכם עד עצם היום הזה. אני עומד כאן לפניכם כדי לבקש את אמונכם למען עתיד המדינה".

"המפה הפוליטית המתעצבת לנגד עינינו, לקראת הבחירות הקרובות, מציבה בפנינו אתגר עצום. אם אתם אזרחים ישראלים נאמנים, אם אתם ציונים, אוהבים את עם ישראל, חרדים לגורל הדמוקרטיה והבטחת זהותה היהודית של המדינה, ודוגלים בשיח מאחד – היום אני כאן כדי לומר לכם שיש מבוגר אחראי ויש מפלגה ראויה. תל"ם, תנועה לאומית ממלכתית, קוראת לכם".

"מעל חצי מיליון מצביעים, שהצביעו ל'כחול לבן' בבחירות האחרונות, אומרים בסקרים, שיצביעו לבנט, שקד, סמוטריץ', סער ואלקין – אלה שהכתירו שוב ושוב את משטר השחיתות וההפקרה. לכן, הכרחי ליצור אלטרנטיבה, שהציבור יוכל לסמוך עליה. רק כך יש סיכוי לשינוי. חברות וחברים, מתל"ם תקבלו אחריות ודוגמה אישית. אמינות. יושרה. טוהר מידות. ולא פחות חשוב מכך – ניסיון".

"אני בא עם ניסיון של למעלה מחמישה עשורים בהם אני חייל של המדינה. לוחם ומפקד בצנחנים, מפקד סיירת מטכ"ל, רמטכ"ל, שר בטחון. השתתפתי במאות מבצעים, ניהלתי מאות אירועים מורכבים, הייתי בחזית, תחת אש, ולא היססתי להישיר מבט אל הסכנות".

"כשהתגייסתי כלוחם במילואים במלחמת יום הכיפורים, התחייבתי לעצמי שאם אשאר בחיים, אקדיש את חיי למדינה. המחדל שהיה אז לא אפשר לי לעמוד מנגד. אני רואה מה קורה היום, וחש את אותה התחושה. אינני מפחד מדבר, אני עומד נחוש אל מול כל אתגר. אבל היום, היום אני יודע שהחזית השתנתה, שהזירה החשובה לנו ביותר היא העורף, הבית".

"תחושת המחדל הנורא של מלחמת יום הכיפורים הניעה רבים מאיתנו, אוהבי המדינה שהקריבו, והיו מוכנים להקריב, הכל למענה. אותה התחושה בוערת בי גם היום, בימים של טירוף מערכות ותחושה של מחדל חמור לא פחות, ואף יותר, כי מלבד הכשל הניהולי בתחומים רבים, אנו חשופים לתרבות שקר נרחבת, מסוכנת וחסרת מעצורים. ולכן אני כאן, מונע מכובד האחריות, אבל גם מהתקווה שנובעת מהידיעה שיש בידינו, כולנו, היכולת לשנות וליצור חוזה חדש בינינו, כל מרכיבי החברה הישראלית".

"כל ישראלי באשר הוא, יקר לליבי. גם כאשר יש מחלוקות – אחים אנחנו. "כל ישראל ערבים זה לזה". כן, יש בנו אהבה, והיא תנצח. אהבה, היא גם סובלנות למי שחושב אחרת, היא אהבה לעם ישראל, ולמורשת האבות והאמהות הכבירה שלנו. היא אמונה בנצח ישראל".

לדבריו, "מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיגות חריף. החמור ביותר שידענו, כי מי שעומד בראש ממשלתנו, נמצא בניגוד עניינים חריף, עם מדינת ישראל. בימי המשבר הכלכלי הגדול ביותר שהיה כאן אי פעם, הוא מנע מאתנו תקציב מדינה. הוא גם מנע ומונע מינויים של שומרי סף ובכירים בשירות הציבורי, הוא לוקח את סדר היום של מדינת ישראל ואת האינטרסים של כולנו כבני ערובה, משועבדים לאינטרסים הצרים שלו, כנאשם בפלילים. הוא מוביל דרך של פילוג והסתה, של ריב ומדון בין כולנו – אזרחי ישראל. הוא מנסה שוב ושוב לקעקע את אושיות הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו כאן כדי להגיד לו: "עד כאן". תם זמנך בנימין נתניהו, אזרחי ישראל מראים לך את הדרך החוצה מבלפור".

"אני פונה היום אל כל אזרחיות ואזרחי ישראל שהבינו שהמשך שלטונו של נתניהו מזיק למדינה, שיודעים שהגיע הזמן לדרך חדשה, מבוססת על תקווה וחזון, דרך שתבנה אמון מחודש בין אזרחי מדינת ישראל לבין נבחריה".

"תל"ם תשים דגש על תחומי החיים החיוניים ליציאה מהמשבר. הבריאות, החינוך, התחבורה, הכלכלה, הרווחה והמלחמה בשחיתות. אנחנו מאמינים בחדשנות הישראלית ובכוחה לייצר מנועי צמיחה ואינסוף הזדמנויות עבור כלל אזרחי המדינה. אנחנו מאמינים במנהיגות ממלכתית עם ניסיון מוכח. מנהיגות שיודעת לתכנן לשנים רבות ולבצע, על בסיס חזון ויעדים".

"אנחנו מאמינים בשילוב בשוק התעסוקה כמפתח ליצירת הזדמנויות שוות לכל, וככלי חיוני למלחמה בעוני. ביצירת שירות אזרחי בו גם מי שאינם מתגייסים לצה"ל, יוכלו לתרום למדינה ולקהילה. אנחנו מאמינים בעיגון עיקרון השוויון של כלל אזרחי ישראל, ברוח מגילת העצמאות, ללא הבדל דת, גזע ומגדר, לצד היותה של מדינת ישראל מדינת הלאום של העם היהודי. אנחנו מאמינים בפיתוח ההתיישבות, ההגנה על החקלאות והאחיזה בקרקע. בעצמאות וביטחון המזון בישראל, כחלק מתפיסת הביטחון הלאומי. בהגנה על עצמאיים, שהמשבר הכלכלי חיסל הזדמנויות רבות עבורם. בהעצמת השלטון המקומי, מתוך הבנה כי זהו המפתח ליישום יעיל של תוכניות לאומיות. אנחנו מאמינים בביצור שלטון החוק והגנה על מערכת המשפט".

"אנחנו מאמינים בחינוך, הפורמלי והבלתי פורמלי, כתשתית ליצירת העתיד הנכון עבור מי שגדלים כאן היום. אנחנו מאמינים בנוער, בתנועות ובארגוני הנוער, במכינות הקדם צבאיות וב"שין שינים", בחיילות ובחיילים היקרים לנו מכל, במשרתי השירות הלאומי, ובכם, האזרחים הצעירים, שיוצאים לדרכם כאנשים בוגרים וחולמים על בית, על מימוש עצמי, על ביטחון אישי וקהילתי. אתם ראויים לאופק כלכלי וחיים איכותיים במדינה חזקה וחדשנית, שמכבדת את כולם, ומעניקה להם הזדמנות שווה".

"חברות וחברים, אני לא לבד במסע החשוב הזה, אליו יוצאת תל"ם. לצידי עומדים מנהיגות ומנהיגים, בעלי רקע מגוון של ניסיון ועשייה, חלקם צעדו איתי דרך ארוכה, חלקם בחרו לאחרונה בתל"ם כביתם הפוליטי, המקום בו יממשו את יכולותיהם וישרתו אתכם, אזרחי ישראל. בימים הקרובים נציג חברות וחברים נוספים לדרך, כדי להציע לכם את החלופה האחראית, המנוסה והאיכותית ביותר".

"מיד לאחר הבחירות הקרובות, נפעל להקמת ממשלה שתתמקד בהחזרת המדינה לתלם: החזרת סדרי שלטון תקינים וממלכתיות וביצור שלטון החוק, עבודת הממשלה למען האזרחים, הגנה על האזרחים מפני הנגיף, שיקום הכלכלה והעסקים, החזרת מאות אלפי מובטלים למעגלי העבודה. את חילוקי הדעות סביב שלל נושאים אחרים, נניח בצד, לפי שעה. עכשיו הזמן להתאחד, כדי להתמודד, ביחד, עם האתגרים המרכזיים".

"אזרחי ישראל", המשיך יעלון, "אנו בשיאה של תקופה קשה. אבל, זוהי תקופה בה צצו והתגלו הכוחות המופלאים הטמונים בעם הזה. בכל אתגר, יש גם הזדמנות. בכל קושי יש אפשרות לתיקון. עתה הגיע זמן שינוי. הגיע זמן תיקון. עכשיו יש בפנינו הזדמנות גדולה, והיא נתונה בידיים של כל אחת ואחד מאתנו. בואו ביחד איתי, ביחד איתנו, לממש את ההזדמנות, את התקווה והחזון".

את דבריו חתם בקריאה: "היום אני מבקש את התמיכה שלכם, את ההתגייסות שלכם לעוד מאבק חשוב ביותר על הבית שלנו, של כולנו. בואו נייצר תקווה, בואו נעשה את זה ביחד. כי זה אפשרי, כי זה בידיים שלנו, כי יש לנו הזדמנות היסטורית, כי אין לנו ארץ אחרת".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אתה מדבר מאוד יפה, אך אנו צריכים אחד שעושה את העבודה.
האם היית מסוגל להביא מליוני חיסונים לישראל תוך זמן קצר?

עם ש"צ כזה ביום כיפור, לא פלא שהשנה הזאת נראתה ככה…

לי הוא דווקא הזכיר שליח ציבור במנחה של שמחת תורה אצל החסידים… וד"ל

אזרחי ישראל", פתח יעלון, "אני עומד כאן לפניכם, כשליח הציבור בתפילות הימים הנוראים. אני עומד כאן לפניכם

בוגי כל מילה פנינה
עוד לא פורים והוא כבר מספר בדיחות

חנקת אותי ב"נא

תגידו מה שתגידו, ויתכן שהכל נכון, אבל הוא עדיין יהודי, ואני לא בטוח שמותר לבזות ולהשפיל אותו ולהעלות לכאן סרטונים שלו.
זו שאלת רב.

ש"צ בימים נוראים – הנה התנאים…
לפיכך צריך לדקדק שיהיה שליח הציבור ראוי לתפקידו המקודש. שיהיה הגון, כלומר שלא יהיו בידו עוונות, ובמיוחד עוון גזל. ופרקו נאה, שלא יצא עליו שם רע אפילו בנערותו בעקבות עבירות שעבר בזדון. ויהיה ענו ומרוצה לעם, מפני שהוא שליח שלהם. ויהיה רגיל לומר את התפילה בדייקנות, ויהיה רגיל ללמוד בתורה ובדברי חז”ל. וידע לבצע את המנגינות כראוי, ויהיה קולו ערב, שעל ידי כך הוא מכבד את בוראו בקולו ומושך ומרומם את המתפללים לכוון בתפילתם. ואם לא מצאו מי שיהיו בו כל המעלות הללו, יבחרו את הטוב שבהם בחכמה ובמעשים טובים (תענית טז, א; שו”ע נג, ד-ה).

מי שלח אותך אתה לא ראוי להיות שליח ציבור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture