Yonatan Sindel/Flash90

פרידה מהשגריר האמריקני; נתניהו: "לא היה שגריר טוב מדיוויד פרידמן" • צפו

ראש הממשלה אמר: "אני לא יודע דיוויד, כשאתה מונית לשגריר, אם ידעת איזה חותם אתה תשאיר אחריך, אבל היום כולנו יודעים זאת. אנחנו יודעים שאתה פעלת רבות כדי להביא להכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל שזה תיקון עוולה שקשה להבין אותה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפרד היום (שני) משגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, בפתח ישיבת הממשלה אמר: "אנחנו נפרדים היום משגריר ארה"ב לישראל דיוויד פרידמן, אני חייב להגיד שבמהלך השנים פגשתי שגרירים רבים ממדינות רבות וגם מארה"ב, בת בריתנו הגדולה, אבל אני יכול להגיד שלא היה שגריר טוב מדיוויד פרידמן לביסוס הקשר העמוק בין ישראל לארה"ב, לתיקון עוולות שנוצרו במהלך השנים בדיפלומטיה העולמית ביחס לישראל וביסוס מעמדה של ירושלים כבירת ישראל, ולדברים רבים שחלק מהם עדיין לא סופרו".

"אני לא יודע דיוויד, כשאתה מונית לשגריר, אם ידעת איזה חותם אתה תשאיר אחריך, אבל היום כולנו יודעים זאת. אנחנו יודעים שאתה פעלת רבות כדי להביא להכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל שזה תיקון עוולה שקשה להבין אותה. ולא רק שעשית זאת, פעלת במהירות להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, פעלת גם לכך שבדרכונים האמריקנים יהיה כתוב ירושלים – "ישראל".

נתניהו הוסיף: "מה יכול להיות יותר פשוט, מה יכול להיות יותר צודק מלתקן את העוול הזה. השטות הזאת תוקנה אחרי עשרות שנים על ידי פעולה נמרצת של הנשיא טראמפ בעידודך וביוזמתך, זה הדבר הראשון".

"הדבר השני, אתה פעלת גם כן לעודד את ההכרה בריבונותנו ברמת הגולן, דבר שהוא גם כן כל כך טבעי ומתבקש: גם מבחינת הצדק וגם מבחינת הביטחון שלנו. אתה פעלת לתקן גם את הטעון תיקון הזה".

"שלישית, אתה פעלת יחד עם מזכיר המדינה מייק פומפאו כדי לשנות את ההתייחסות לישובים ביהודה ושומרון, להבהיר ששהייתנו שם איננה נוגדת את החוק הבינ"ל ויתר על כן, אתה גם שינית את ההגדרה של שטחי יהודה ושומרון משטחים כבושים לשטחים שנויים במחלוקת וזו בדיוק ההגדרה המדויקת עד שהיא עוותה על ידי גורמים עוינים לישראל ועוינים לאמת".

ראש הממשלה אמר לפרידמן: "מעבר לכך, אתה גם פעלת, כפי שעשינו באוניברסיטת אריאל, לכך שההסכמים המדעיים בין ישראל לארה"ב יחולו גם על הישובים מעבר לקו הירוק, וטוב שכך. ועוד שני דברים גדולים מאוד; אתה היית נדבך מרכזי בתכנון וגיבוש תכנית טראמפ, שהיא התכנית הרצינית הראשונה להשגת שלום ריאלי בין ישראל לפלסטינים. מה שיש שם מעבר לביטחון, זה קודם כל הצורך בהכרה של הפלסטינים במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

"היעדר הכרה זו, זהו שורש הסכסוך. זה מה שמקיים את הסכסוך הזה למעלה מ-100 שנים עוד לפני הקמתה של מדינת ישראל: שלילתם את הצהרת בלפור, שלילתם את תכנית החלוקה, שלילתם את כל אותם סממנים וצעדים שיכירו בזכותנו למדינת לאום משלנו למולדתנו ההיסטורית".

"פעלת מעבר לזה גם בכדי להרחיב את מעגל השלום ולבטל את הווטו הפלסטיני שנובע מההתכחשות למדינת ישראל, בעצם למוטט את הווטו הזה ולהתגבר עליו כדי שנוכל להגיע להסכמי שלום עם מדינות בעולם הערבי וארבעת הסכמי השלום שעשינו בארבעת החודשים האחרונים ואלה שיבואו גם אחריהם, הם תוצאה של מאמץ משותף שלנו, שלי, של הנשיא טראמפ, של הצוות המיומן בהובלת ג'ראד קושנר שכלל כמובן גם אותך, וגם את אריה שנמצא כאן, את ג'ייסון גרינבלט, אבי ברקוביץ' ואחרים".

לסיום אמר: "מדובר בעשייה כבירה שטובה ליחסי ישראל וארה"ב, טובה לישראל וטובה לשלום. עבור כל אלה, דיוויד, תודה רבה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture