מחר יתחיל שלב ההוכחות במשפט נתניהו • כל הפרטים עד להכרעת הדין

צילום: פלאש 90

משפט נתניהו: מחר יחל שלב ההוכחות • כל מה שצריך לדעת עד להכרעת הדין

כמה עדים יעידו ואיך תראה כל עדות, כמה זמן צפוי להימשך השלב המשמעותי ואיזה עונש יקבל ראש הממשלה במקרה שיורשע • 'חדשות JDN' עושה לכם סדר בשלב הארוך שצפוי ומה עתיד לקרות בשלבים הבאים עד לקבלת פסק הדין במשפטו של רה"מ

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אחרי מספר דחיות, מחר (שני) ייפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 'חדשות JDN' עושה לכם סדר בשלב הארוך שצפוי ומה עתיד לקרות בשלבים הבאים עד לקבלת פסק הדין במשפטו של ראש הממשלה. הדיונים בשלב הנוכחי צפויים ללוות אותנו כל שבוע בימים שני, שלישי ורביעי, בין השעות 9:00 עד 15:30.

מדובר בשלב משמעותי ביותר כשלמעשה נפרשות בפני השופטים בבית המשפט העדויות הרבות נגד ראש הממשלה, ולסנגוריו יש אפשרות לנסות וסתור את עדותם. כאמור, שלב ההוכחות הוא ליבת המשפט הפלילי, והוא כולל את שמיעת העדים והצגת הראיות. תחילה יופיעו עדי התביעה ויעלו כל אחד בתורו לדוכן העדים כדי למסור את עדותם על הפרשה. הפרקליטות תחקור את העדים ראשונה ולאחר מכן סנגורי הנאשמים יעלו לחקירה נגדית. התהליך צפוי לחזור על עצמו ב-300 עדי התביעה שהציגה הפרקליטות בפרשה.

כאמור, רשימת עדי התביעה כוללת יותר מ-300 עדים, אך אין זה אומר שכולם יעידו. חלק ניכר מהרשימה, כמו בתיקים רבים, הוא של חוקרי רשויות אכיפת החוק. בהרבה משפטים הצדדים מגיעים להסכמה שהעדויות האלו יוגשו בכתב בלבד, ואז אין צורך בעדות בבית המשפט. עוד מוקדם לדעת אם ובאיזה היקף זה יקרה כאן. כך או כך, גם אם יעידו במשפט – אלו עדויות קצרות ברובן.

העדים המרכזיים ביותר הם כמובן עדי המדינה – ניר חפץ, שלמה פילבר וארי הרו וכן אילן ישועה בתיק 4000. בתיק 1000 העדים המרכזיים יהיו ארנון מילצ'ן והדס קליין יד ימינו. בתיק 2000 יש כמה עדויות עם פוטנציאל נפיץ, כולל של מקורבים לרה"מ שנקראו להעיד מטעם התביעה, כמו ח"כ יריב לוין.

כל עדות מורכבת משלושה שלבים – חקירה ראשית, חקירה נגדית וחקירה חוזרת. בחקירה הראשית מתאר העד את האירועים הנוגעים לאישומים ונשאל שאלות כלליות על ידי הפרקליטות וכן נציגי הפרקליטות מציגים ראיות הקשורות לעדות. לאחר מכן נערכת חקירה נגדית בה מנסים סנגורי הנאשמים לאתר "חורים" בעדותו ולאתגר את העד. לאחר שלב זה, אם רוצה הפרקליטות היא יכולה לקיים חקירה חוזרת לעד, כדי להשלים את התמונה שהתקבלה לאחר החקירה הנגדית. בתום עדותם של כלל עדי התביעה, יעלו לפי הסדר עדי ההגנה של הנאשמים.

הדיון מחר יתחיל עם נאום הפתיחה של התובעת, עו"ד ליאת בן ארי. ומיד לאחר מכן יחל שלב ההוכחות. ראשון עדי התביעה שיעלה לדוכן להעיד הוא מנכ"ל אתר 'וואלה' לשעבר, אילן ישועה, הנחשב לעד המפתח בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה). כזכור, בית המשפט הכריע בשבוע שעבר כי ראש הממשלה יידרש להיות נוכח בנאום הפתיחה של התובעת ליאת בן ארי, אך יוכל להיעדר מעדותו של ישועה.

נתניהו צפוי לבקש להיעדר גם מחלק מהעדויות הבאות. עם זאת, בחלק מהעדויות תהיה לנוכחותו חשיבות רבה יותר. סנגוריו של ראש הממשלה נימקו את הבקשה להיעדר מעדות ישועה בכך שלא היה לנתניהו קשר ישיר עימו. נימוק שלא יהיה רלוונטי לגבי עדים שאיתם היה בקשר ישיר, כמו עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר, או איש העסקים ארנון מילצ'ן. למרות זאת, נתניהו רשאי לבקש להיעדר משלבים נוספים במשפט.

ההערכה היא כי שלשב ההוכחות יפרש על פרק זמן של לא פחות משנתיים עד לסיום ההליך. אך אין באמת דרך לדעת כמה זמן זה ימשך שכן עוד לא יודעים אם וכמה יהיו עדי ההגנה. אולם, שנתיים לפחות הן פרק זמן להליך הכולל, כולל ערעור של אחד הצדדים. הדגש הוא על לפחות, אפשר להעריך שיקח יותר.

בכל אחד מתיקים דנים בנפרד. אך מכיוון שחלק מהעדים מעידים גם בתיקים אחרים, יהיו עדויות שייגעו גם בתיקים עליהם ידונו בהמשך. כך, מחר יתחילו לדון בתיק 4000, שהוא תיק וואלה-בזק. לאחר קבוצת העדים הראשונה בתיק, יעלו חלק מהעדים בתיק 1000, תיק טובות ההנאה, חלקם קשורים לתיק 4000. לאחר מכן צפויים להמשיך לקבוצה השניה בתיק 4000.

בשל מגבלת הקורנה תהיה הגבלה על כמות המשתתפים באולם הדיונים בבית המשפט המחוזי בירושלים. העדיפות במקום ניתנת לנאשמים ולעורכי הדין. לתקשורת יש שני מקומות בלבד.

אחרי שלב ההוכחות, כשכל העדים יעידו וכל הראיות יוגשו באמצעותם, השלב הבא יהיה שלב הסיכומים, ולאחר מכן הכרעת הדין. אם הכרעת הדין מרשיעה, יש שלב נוסף של טיעונים לעונש ואז גזר דין – קביעת העונש. רק כשכל המשפט מסתיים, כלומר, אם היה זיכוי אחרי הכרעת הדין ואם הייתה הרשעה אחרי גזר הדין, הצדדים יכולים לערער על ההחלטה.

במקרה שראש הממשלה נתניהו יורשע – קשה להעריך כמה שנים הוא צפוי לשבת בכלא, שכן זה תלוי לא רק בשאלה אם יורשע, אלא גם במה יורשע. בתיק 1000, תיק טובות ההנאה, ותיק 2000, השיחות עם המוציא לאור של ידיעות אחרונות – ראש הממשלה מואשם במרמה והפרת אמונים, עבירה שדינה עד שלוש שנות מאסר. בתיק 4000 הוא מואשם גם במרמה והפרת אמונים אבל בעיקר בלקיחת שוחד, עבירה שדינה עד עשר שנות מאסר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא זכאי!!!!!!!!! הוא זכאי!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture